Volkswagen T-Cross – Dvojjedinost Pola – test

Poptávka po crossoverech postavila na vyšší podvozek většinu dosavadních běžných modelů v nabídce automobilek. Evropský zákazník touží stále víc po SUV, musí být ale dost praktické pro městské využití. Spektrum vozů kompaktní velikosti už trh absorboval, teď jsou na řadě malá auta. Volkswagen tudíž rozdvojil svůj model Polo a vytvořil novinku – malé SUV T-Cross.

VW T-Cross (1)

Stojí na stejné platformě, je ale o 5,4 centimetru delší a pochopitelně i vyšší – Polo přerostl o 13,8 centimetrů. Jak se na SUV sluší, narostly mu svaly na mnoha místech – robustní je přední i zadní nárazník, široká linie rozšiřuje záď a plastové lemy po celém obvodu deklarují větší odolnost. Profil charakterizuje několik linek, ať pod okny či na spodním okraji dveří nebo ostrá přímka spojující kliky. Výbava R-line přidává chromované dekory, takže auto působí ještě o něco větší a dospělejší.

Ve skutečnosti má T-Cross opravdu i delší rozvor než Polo, což umožňuje modulární platforma s motorem uloženým napříč. Takové řešení zaručuje dostatek místa uvnitř a také pro zavazadla zbývá slušných 385 litrů prostoru, zadní sedadla se dají sklopit do rovné plochy a zavazadelník se tak zvětší na 1281 litrů. Prostor v kabině je bez přehánění překvapivý – v druhé řadě sedadel se usadíte dost pohodlně, sedáky lavice jsou přiměřeně dlouhé, kolena se vejdou a nad hlavou ještě pár centimetrů zbývá. Ve srovnání s Polem je T-Cross skutečně někde jinde.

VW T-Cross (6)

Palubní deska je pojata v současném duchu značky a do přístrojového štítu se dokonce nastěhovaly i moderní virtuální ukazatele. Také středový panel je obsazen velkým displejem infotainmentu a nechybí tu dobře přístupné zdířky pro USB konektory. O to víc zamrzí nepříliš měkké plasty, byť v horní části palubovky skryté za pěkně designovanou lištou. Tradičně si pochvalu zaslouží ergonomie, za volantem se zorientujete ve chvilce a brzy zvládnete všechny ovladače i poslepu.

K původně pouze benzínovým motorizacím při uvedení na trh se přidává i dieselový motor 1,6 l s výkonem 95 koní. My jsme ale k testu dostali výkonnější zážehovou jednotku, tedy litrový tříválec se 115 koňmi. I když se jako logičtější pro řazení jeví šestistupňový manuál, testovaná sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka se nakonec osvědčila velmi dobře. Motor je ve spojení s ní dostatečně svižný, má příjemný zvuk a řazení automatu je dost rychlé bez cukání při rozjezdech nebo prodlev při předjíždění. Maximální rychlost 193 km/h a akcelerace z nuly na stovku za 10,2 sekundy sice neslibují nějaké zvláštní dynamické zážitky, nicméně pocitově je auto živé a ani dálniční jízda ho nějak citelně nevyčerpá. Se spotřebou je to u tříválců jasné – pokud jezdíte na spotřebu, stlačíte ho dost nízko, agilní jízda znamená větší apetit. Papírově má tento agregát kombinovanou spotřebu 4,9 l/100 km, náš redakční test ukázal průměrných 6,6 litrů. Zbývá dodat, že T-Cross má v každém případě poháněnou přední nápravu, pohon 4×4 v nabídce nenajdete.

VW T-Cross (3)

Volkswagen toto své nejmenší SUV vybavil štědrou nabídkou bezpečnostních systémů a asistenčních systémů, řada z nich je dokonce už ve standardu, jako nouzové brzdění s detekcí chodců, monitoring jízdy v pruzích či asistence při předjíždění nebo parkovací pomocník. Přes chytrý telefon si stáhnete i řadu aplikací vytvořených přímo pro komunikaci s tímto autem, takže můžete lépe sledovat informace o najetých kilometrech, spotřebě nebo servisu.

VW T-Cross si můžete pořídit od ceny 467 900 Kč se základním litrovým motorem a pětistupňovým manuálem.

Testovaný model:

VW T-Cross

motor:  zážehový tříválec 999 cm3

výkon: 85 kW/115 k při 5000 ot./min.

točivý moment: 200 Nm při 2000 – 3500 ot./min.

rozměry:  délka 4108 mm, šířka 1760 mm, výška 1584 mm

rozvor náprav: 2551 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru