Ford Mustang Bullitt – Mustangův případ – test

Už několik let po sobě je Mustang nejprodávanějším sportovním kupé na světě. I přes drsné emisní limity zůstává v nabídce výkonný pětilitrový osmiválec. Právě tato verze je totiž u zákazníků nejoblíbenější konfigurací. Novinkou je speciální edice Bullitt, kterou Ford uvedl na počest 50. výročí slavného filmu Bullittův případ.   

Ford mustang velka

Do nadpisu jsme si vypůjčili českou část názvu tohoto ikonického snímku (v originále jen Bullitt) z roku 1968, v němž se Steve McQueen prohání typickými kopcovitými silnicemi San Franciska. Jednu z nejznámějších a také nejdelších filmových honiček totiž absolvoval za volantem Mustangu GT. Podobně jako se z filmového příběhu stala nesmrtelná klasika, tak i Mustang zůstal sporťákem, po němž touží každý motoristický nadšenec.

Pro edici Bullitt jsou vyhrazeny pouze dvě barvy laku – černá a tmavě zelená. V té druhé byl vyveden i filmový exemplář a rovněž náš testovací vůz. Odstín zelené je hodně tmavý a auto působí víc zachmuřeně než třeba ve výrazné červené nebo žluté, které jsme už dřív měli v testu. Tváří se vážně i díky černé přední mřížce, na níž chybí pověstný cválající kůň. Zvenku ho poznáte i podle červených třmenů brzd Brembo nebo emblému s nápisem Bullitt na víku kufru. Přibyly chromované detaily, zato zmizela některá loga. I šéfdesignér pro Mustang, Darrell Behmer jasně říká, že Bullitt „nepotřebuje nic křičet do světa a je prostě cool“. Mustang s chybějícími pruhy a spoilery je prostě nesmlouvavý stejně jako hlavní hrdina legendárního příběhu.

Ford mustang interier velka

Interiér Bullitta se od běžného modelu liší jen v detailech, z nichž nejvýraznější je hlavice řadicí páky ve tvaru a barvě bílé kulečníkové koule. Střed volantu zdobí stejný terč jako na zádi (mimochodem, je to kopie víčka palivové nádrže filmového vozu), na palubní desce je místo loga Mustang vyryto „Bullitt“ a pořadové číslo vozu. Ten náš měl kód K0131. Černá kožená sedadla mají výrazné boční vedení a zelené prošívání. Přístrojový štít bude pro tradicionalisty trochu zklamáním, protože i sem se už nastěhovaly virtuální přístroje. Tuto změnu jsme ale zaregistrovali už minule při testování nové generace Mustangu, takže nás nepřekvapily digitální kruhové ciferníky otáčkoměru a tachometru po stranách, mezi nimiž se zobrazují tři kruhové ukazatele tlaku a teploty oleje, a napětí. Ovládání multimédií zaručuje velký displej na vrcholu středového panelu, který je naštěstí zabudovaný, a tak tolik neruší retro atmosféru, do níž vás vnější vzhled auta spolehlivě dostane. Sluší se doplnit, že do zavazadelníku se vejde 408 litrů nákladu, což na tak velké auto není mnoho, ale Mustanga si přece nekupujete kvůli stěhování.

Pořídíte si ho mimo jiné i kvůli atmosférickému osmiválci, který poskytuje výkon 459 koní, a po nastartování burácí tak, že vám okamžitě naskakuje husí kůže. Řadí se šestistupňovým manuálem, jehož páka zakončená bílou koulí padne skvěle do ruky a běhá v krátkých drahách tak samozřejmě a poslušně, že o ní skoro nevíte. Navíc je motor tak pružný, že můžete jet hodně dlouho na jedničku nebo se rozjíždět na trojku a pořád mu nebude chybět síla. Agregát je trochu vylepšený o otevřené sání a 87 mm škrticí klapku, řídicí jednotka pochází z Shelby Mustang GT350 a oproti verzi GT mu přibylo 9 koní výkonu.

Ford mustang velka 2

Mustang není žádný hravý hot-hatch, jeho velká masa vyžaduje pořádnou práci, zvlášť když trochu sprchne. Také noha na plynu by měla zůstat hodně volná, protože stádo mustangů pod kapotou uhání prudce vpřed, i když pedál jen jemně polechtáte. To ovšem neznamená, že se s ním musíte projíždět lázeňským tempem. Chce to ale dost citu, nebo hodně široké a dlouhé americké dálnice. Na českých okreskách se s ním do rallye pouštějte s rozvahou. Bokem se také rád sklouzne, krotíte ale skoro dvě tuny, provozní hmotnost je totiž 1831 kilo. Brzdy jsou ostré jako žiletka, což vám v zatáčce může zkomplikovat život, pokud je nebudete opatrně dávkovat. Papírově má Mustang spotřebu v kombinovaném provozu 12,4 l/100 km. Během testu nebyla výjimkou patnáctka na palubním počítači, ale v konečném důsledku se hodnota blížila té tabulkové.

Moderní doba si žádá nové technologie i v takové retro stylovce, jako Bullitt bezesporu je, takže v základní výbavě najdete bezklíčkový přístup, parkovací kameru, předkolizní asistent a systém udržování v jízdním pruhu. Mnohem víc vás ale zaujme funkce Launch Control pro maximální akceleraci při pevném startu Track Apps aplikace se závodními režimy. Podtrženo sečteno byl Bullitt v době testu v základu za 1 426 990 korun. Téměř vše je v základu, příplatková jsou jen sportovní sedadla a rozhodně stojí za zvážení adaptivní odpružení s elektromagneticky řízeným nastavením tuhosti tlumičů.

Testovaný model:

Ford Mustang Bullitt

motor:  zážehový osmiválec 4951 cm3

výkon: 338 kW/459 k při 7250 ot./min.

točivý moment: 529 Nm při 4600 ot./min.

rozměry:  délka 4784 mm, šířka 1916 mm, výška 1381 mm

rozvor náprav: 2720 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru