Pátá generace VW Caddy přichází na trh

Pátá generace bestselleru s více než třemi miliony vyrobenými vozy startuje jako městský rozvážkový vůz Caddy Cargo, univerzální pracovní vůz pro živnostníky Caddy Kombi, kompaktní rodinné MPV Caddy, a kempovací vůz Caddy California. Všestranný model poprvé vychází z modulární platformy MQB pro vozidla s motorem uloženým vpředu napříč, která se používá i pro nový Golf 8.

Caddy_5_AD_4880-S small

Nejaktuálnější vývojová verze platformy MQB přinesla do modelové řady řadu nových technologií. Inovativní asistenční systémy, jakými jsou například „Travel Assist“ nebo nový asistent pro odbočování vlevo, zvyšují bezpečnost a komfort. Síťově propojené informační a zábavní systémy a digitalizované ovládací systémy proměňují vůz v chytrý telefon na kolech.

Všechny verze lze pořídit také jako „Maxi“ s dlouhým rozvorem a širšími bočními dveřmi v prostoru pro cestující/náklad. Uvedení na trh začalo koncem listopadu v Německu, Rakousku a Polsku. Na trh v České republice přichází právě nyní. V průběhu roku 2021 rozšíří nabídku rovněž nově vyvinutý Caddy California (kempovací automobil jako nástupce modelu Caddy Beach; na přání mimo jiné poprvé s kuchyňkou, panoramatickou skleněnou střechou a novým stanem), s nímž se zákazníci budou moci vydat na svou příští dovolenou. Od jara 2021 bude vůz nabízen také s pohonem všech kol 4MOTION. To platí i pro Caddy California. Pro všechny světoběžníky bude určen nový Caddy PanAmericana jako originální crossover MPV a SUV, který přijde na trh rovněž v roce 2021 jako vrcholná verze modelů 4MOTION a nástupce modelu Caddy Alltrack.

Přechod na platformu MQB je patrný již při prvním pohledu na dynamičtější proporce s rozvorem prodlouženým z 2682 na 2755 mm. Pokud jde o techniku a výbavu, vyznačuje se exteriér až sedmimístného modelu mnoha novými prvky. Mezi ně patří velké panoramatické střešní okno s prosklenou plochou 1,4 m2 nebo na přání dodávané elektrické dovírání bočních posuvných dveří a zadních výklopných dveří. Rovněž nová jsou 16“, 17“ a poprvé 18“ kola z lehké slitiny a – ve vrcholné verzi „Style“ sériově dodávané – přední i zadní LED světlomety. Poprvé výbava zahrnuje bezklíčkové odemykání vozu „Keyless Access“ s tlačítkem pro spuštění motoru. V nejvyšší verzi „Keyless Access/Advanced“ postačuje, aby se uživatel přiblížil k vozu s klíčkem v kapse, a centrální zamykání na přání vůz odemkne i bez uchopení některé z klik dveří.

Caddy_5_006 small

Pátá generace modelu přesvědčí v interiéru novými řešeními ze světa high-tech a výrazně větší nabídkou využitelného prostoru. Caddy Cargo nabízí nákladový prostor o objemu 3,1 m3 (podle normy SAE V6). V modelu Caddy Cargo Maxi je k dispozici objem 3,7 m3. K velkorysému vnitřnímu prostoru přispívá také nově zkonstruovaná zadní náprava. Do jeho zadní části lze nyní naložit zadními dveřmi dvě europalety napříč. Maximální šířka mezi podběhy je totiž 1230 mm. Maxi Cargo navíc umožňuje naložení europalet bočními posuvnými dveřmi díky jejich rozšíření na více než 840 mm (šířka u předchůdce: 701 mm). Palety tak lze nakládat dvěma způsoby. Maximální délka nákladového prostoru až k přepážce je 1797 mm (Cargo), resp. 2150 mm (Cargo Maxi).

Kombi a osobní verze v krátkém rozvoru se sériově dodávají s pěti sedadly, osobní verze Caddy Maxi budou sériově sedmimístné. Stejně jako u předchůdce mohou zákazníci i u krátké verze objednat vůz také se třetí řadou sedadel. Novinkou je možnost demontovat jednotlivá sedadla ve třetí řadě, což zvyšuje variabilitu na maximum. Sedadla v prostoru pro cestující jsou v osobních verzích a Kombi sklopná. A také druhou řadu sedadel lze několika snadnými úkony demontovat. Kombi a rodinné MPV nabízí objem zavazadlového prostoru až 2556 litrů (až po strop a sedadla řidiče a spolujezdce, s demontovanými sedadly v prostoru pro cestující).

Caddy_5_051 small

Nově vyvinuto bylo uspořádání zobrazovacích a ovládacích prvků. Jedním z uživatelských rozhraní jsou buď analogové přístroje s digitálním multifunkčním ukazatelem, nebo – na přání a ve verzi „Style“ sériově dodávaný – nový digitální panel přístrojů „Digital Cockpit“ (zcela digitální přístroje). V závislosti na výbavě sériově nebo na přání se dodávají audiosystémy a navigační systémy s dotykovými displeji o úhlopříčce 6,5 palce (16,51 cm), 8,25 palce (20,96 cm) nebo 10,0 palce (25,4 cm). Fúze panelu přístrojů „Digital Cockpit“ a 10“ displeje vrcholného navigačního systému „Discover Pro“ vytváří novou digitální přístrojovou desku „Innovision Cockpit“.

Další novinkou ve výbavě nového modelu jsou digitální dotykové plochy pro ovládání funkcí osvětlení, audiosystému a menu. Pět z devatenácti asistenčních systémů je zcela nových, ostatní byly modernizovány a rozšířeny o mnoho nových funkcí. Mezi ty zcela nové patří „Travel Assist“, který poprvé v užitkovém voze Volkswagen umožňuje asistovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí. Rovněž nový je sériově dodávaný asistent pro odbočování vlevo, který je součástí systému „Front Assist“. Asistent pro odbočování dokáže zabránit kolizím s protijedoucími vozidly. Další novinkou je „Trailer Assist“, který se poprvé dodává pro městské rozvážkové vozy segmentu A. Asistenční systém známý z modelu Crafter významně usnadňuje couvání s přívěsem.

Nové jsou i čtyřválcové motory. Nový evoluční stupeň agregátů je bez výjimky vybaven filtry pevných částic. Vznětové motory TDI jsou nabízeny ve třech výkonových verzích 55 kW (75 k), 75 kW (102 k) a 90 kW (122 k) ve spojení s 6stupňovou manuální převodovkou nebo automatickou 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a poprvé jsou vybaveny novým systémem Twindosing. V porovnání s předchůdci došlo použitím dvou katalyzátorů SCR a dvojnásobného vstřikování AdBlue k výraznému snížení emisí oxidů dusíku (NOx).

Dále je to také přeplňovaný zážehový motor TSI o výkonu 84 kW (114 k). Následovat bude navíc přeplňovaný motor na zemní plyn (TGI na základě jednotky TSI, avšak s výkonem 96 kW/130 k) a hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení (eHybrid). Kombinovaná spotřeba paliva  vozu s motorem 2.0 TDI o výkonu 75 kW (102 k) a 6stupňovou manuální převodovkou je 4,7 l/100 km, což je o 1,4 l/100 km méně než u porovnatelného motoru nyní nahrazované generace.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru