Renault uvádí na česky trh technologii E-TECH

Tři modely „full hybrid“ (Clio) a „plug-in hybrid“ (Captur a Mégane) doplňují nabídku nejširší elektrifikace modelové řady na trhu, vedle 100 % elektrických modelů, jako jsou Nové ZOE, Nové Twingo Z.E. nebo i Kangoo Z.E. Modelová řada E-TECH je přizpůsobena jakémukoli využití, s nímž se zákazníci střetávají (mimoměstský provoz, město, dálnice).

  2020-gamme_renault_e-tech

Díky  vývoji skutečného hybridního pohonu, a nikoli pouhého elektrifikovaného termického motoru, zajišťují pohony E-TECH:

  • systematické startování a rozjezdy v elektrickém režimu,
  • potěšení z řízení za všech okolností,
  • vynikající energetickou účinnost, zejména díky inovativní převodovce, účinnému regeneračnímu brzdění a vysokou schopnost dobíjení baterie. Spojený výsledek získané odbornosti ve Formuli 1 a v oblasti elektrických vozidel.

Proto dosahuje Clio E-TECH až 80 % doby jízdy ve městě v plně elektrickém režimu spolu s úsporou spotřeby paliva v městském cyklu až 40 % oproti benzínovému motoru. Nový Captur E-TECH Plug-in a Nový Mégane E-TECH Plug-in umožňují dojezd ve 100 % elektrickém režimu 50 km při rychlosti až 135 km/h ve smíšeném cyklul (WLTP) a až 65 kilometrů v městském provozu (WLTP City).

Pohonný agregát společný hybridním pohonům Renault existuje ve dvou variantách: E-TECH pro „full hybrid“ (HEV neboli „hybrid“) a E-TECH Plug-in pro „plug-in hybrid“ (PHEV neboli „dobíjecí hybrid“). Lze je snadno včlenit do těchto modelů díky jejich modulární platformě CMF-B a CMF-C/D, koncipované již od počátku tak, aby umožnila elektrifikaci a nebývalou kompaktnost technologie E-TECH, kterou lze umístit do motorového prostoru víceúčelového auta do města, například Clio. Ambicí skupiny Renault je dosáhnout do r. 2022  hromadné elektrifikace modelové řady s 8 čistě elektrickými modely a 12 elektrifikovanými modely (hybridy a plug-in  hybridy).

Pohony E-TECH spojují potěšení z řízení s vysokou účinností v oblasti rekuperace a využití energie. Díky tomuto postupu se baterie dobíjí pokaždé, když množství vytvořené energie přesáhne potřebu výkonu.

Stejně jako u F1 zpomalení a brzdění umožňuje opětné využití kinetické energie, přeměněné na elektrickou energii za účelem dobití baterie. U sériových vozidel, zejména při jízdě po dálnici, zákonitosti řízení energie spouštějí dobíjení baterie a nutí motor k fungování v režimu optimálního výkonu. Tento přebytek energie může být následně využit k ulehčení práce tepelného motoru při důkladném sešlápnutí plynu nebo k zajištění jízdy ve 100% elektrickém režimu při projíždění městem po plánované trase.

Systém MULTI-SENSE umožňuje zvolit jízdní režim SPORT, pro maximální možný výkon. Při silném sešlápnutí plynu podávají oba elektrické motory dodatečný společný výkon spalovacímu motoru.   Toto využití pochází přímo z Formule 1, jejíž piloti mohou podle specifického režimu vyžadovat maximum dostupného výkonu, zejména při kvalifikačních jízdách.

Konstrukce pohonu Renault E-TECH spočívá na společných základech s pohonem monopostů Renault F1 Team: spalovací motor spojený se dvěma elektrickými motory a centrální baterií. Tato konstrukce je spojena s multimódovou převodovkou.

Díky spojení s elektrickými motory umožňuje tato převodovka bez spojky startování ve 100% elektrickém režimu a výrazně snižuje výpadky výkonu při řazení, což přispívá k pohodlí řízení a k výkonu zrychlení.  U F1 je toto rychlé řazení rovněž důležité pro omezení škubání a tudíž ztrát přilnavosti.

Kapacita baterie lithium-ion se liší podle typu hybridního pohonu:

  • U Clio E-TECH umožňuje baterie 1,2 kWh (230V) významné snížení spotřeby paliva a emisí CO2 a až 80 % doby jízdy po městě ve 100% elektrickém režimu.
  • U Nového Captur E-TECH Plug-in a Nového Mégane E-TECH Plug-in umožňuje baterie 9,8 kWh (400V) dojezd až 65 km ve 100% elektrickém režimu v městském provozu (WLTP).

Technologie E-TECH současně umožňuje optimalizovat energii ve fázi zpomalení a brzdění.

  • Regenerace baterie při zpomalení: když řidič zvedne nohu z plynu a řadicí páka je v poloze Drive, hlavní elektrický motor funguje jako generátor, který odebere zpět kinetickou energii vzniklou zpomalením, přemění ji v elektrickou energii a předá ji baterii.
  • Mode „B“ : Pro zpětný odběr více energie je možno zařadit polohu Brake (B). V tomto případě je zpomalení výraznější v závislosti na stavu nabití baterie až do rychlosti zpomalení asi 7 km/h.
  • Regenerační brzdění: když řidič sešlápne brzdový pedál, brzdění se spustí s přispěním elektřiny, podle potřeby s přispěním hydrauliky, pocházejícím od brzdových destiček. I zde elektrický motor přidává na brzdění a může zachytit přebytek energie a předat ho baterii – (pokud baterie má volnou kapacitu na uložení energie).

2020_-_renault_clio_e-tech-01

Hybridní pohon Clio E-TECH nabízí maximální účinnost provozu s mimořádnou pružností a odezvou, představovanou zrychlením z 80 na 120 km/hod pouze za 6,9 vteřiny.

Regenerativní brzdění spojené s vysokou samodobíjecí schopností baterie 1,2 kWh (230 V) a výkonem systému E-TECH optimalizuje spotřebu. Lze tedy dosáhnout až 80 % doby jízdy po městě v plně elektrickém režimu, při úspoře paliva až 40 % oproti spalovacímu motoru v městském provozu, aniž by bylo nutno měnit návyky. Nové Clio může v plně elektrickém režimu dosáhnout rychlosti až 70-75 km/hod.

Hybridní varianta modelu Clio je ve srovnání se vznětovou variantou Blue dCi 115 težší pouze o 10 kg. Ve smíšeném provozu spotřebuje Clio E-TECH 4,3 litru/100 km a produkuje méně než 96 gramů CO2/km (hodnoty WLTP, čeká se na finální homologační data). Baterie výrazně nezmenšují objem zavazadlového prostoru, opěradlo zadních sedadel je nadále sklopné, a i hybridní verze může být vybavena rezervním kolem. Nadále si tak udržuje víceúčelovost, tvořící již 30 let DNA modelu Clio.

32885_renault_captur___1_

Captur je bestselerem ve svém segmentu ve Francii i v Evropě. Novým plug-in hybridním pohonem E-TECH Plug-in odpovídá třem pilířům vize skupiny Renault v oblasti budoucí mobility (autonomie, konektivita, elektrifikace).

Pohon E-TECH Plug-in 160 a jeho baterie s vyšší kapacitou (9,8 kWh a 400V při nízké hmotnosti 105 kg) umožňují dojezd ve 100% elektrickém režimu až 50 kilometrů při rychlosti až 135 km/hod ve smíšeném režimu (WLTP) a až 65 kilometrů v městském režimu (WLTP City). Nový Captur vykazuje univerzálnost: na každodenních trasách se pohybuje bez spotřeby paliva a na víkend nebo na dovolenou vás odveze bez ohledu na vzdálenost. Za účelem maximalizace dojezdu v elektrickém režimu se baterie dobíjí připojením k síti (3 až 5 hodin podle typu připojení včetně domácího). Nový Captur E-TECH Plug-in funguje jinak jako model E-TECH « full hybrid » se všemi výhodami tohoto pohonu, například systematické startování v elektrickém režimu a nízká spotřeba.

Nový Captur E-TECH Plug-in disponuje novým režimem MULTI-SENSE : režimem PURE. Lze jej nastavit na displeji a prostřednictvím příslušného tlačítka, umožňuje přechod do 100% elektrického režimu (za podmínky dostatečné rezervy nabití). V režimu SPORT v MULTI-SENSE, pokud je baterie dostatečně nabitá, lze sešlápnutím plynu až na doraz kombinovat všechny tři pohony, jak to umožňuje sériově-paralelní soustava. Vozidlo takto disponuje veškerým možným výkonem pohonného agregátu, například pro případ předjíždění.

Další funkce zvaná „E-Save“ je rovněž dostupná v MULTI-SENSE a omezuje využití elektrického motoru, dává přednost spalovacímu motoru, aby zachovala dostatečné nabití (minimálně 40 % baterie) a ve vhodném okamžiku přešla do elektrického režimu (například pro pohyb v centru města).

Ve smíšeném provozu spotřebuje Nový Captur E-TECH Plug-In 1,5 L/100 km a produkuje 32 gramů CO2/km (hodnoty WLTP).

 _dsc5448

Od představení prvního Renaultu Mégane v roce 1995 se těchto vozů na celém světě prodalo sedm milionů, napříč čtyřmi různými generacemi. Není to už pouhý model, postupně stal celou řadou. V současné době je sedanem mnoha tváří, což znovu potvrzuje i nový Mégane, který se letos objeví s plug-in hybridní technologií E-TECH Plug-in. Ta nabízí maximální univerzálnost a příležitost získat zkušenosti s jízdou na elektřinu a současně omezit emise CO2 a spotřebu paliva, a to i při dlouhých cestách.

Mégane E-TECH Plug-in o výkonu 160 koňských sil, využívá technologii zpětného získávání energie a nabízí jedinečný jízdní zážitek. Motor E-TECH Plug-in se svou baterií o kapacitě 9,8 kWh (400 V), vážící pouhých 105 kg, umožňuje Mégane v plně elektrickém režimu dojezd 50 km rychlostí až 135 km/h v kombinovaném cyklu (WLTP) a 65 km při jízdě po městě (WLTP City). V kombinovaném cyklu přitom Mégane E-TECH Plug-In vypouští méně než 30 gramů CO2/km (údaj WLTP před konečnou homologací).

Nový Mégane E-TECH Plug-in je vybaven novým multimediálním displejem Renault EASY LINK o úhlopříčce 9.3” a 10.2” digitálním přístrojovým štítem. Nabízí také specifická nastavení Multi-Sense s třemi jízdními režimy:

– Pure (100% elektrický pohon): dostupný buď v rámci nastavení na displeji, nebo po stisknutí tlačítka EV na přístrojové desce; přepne na plně elektrický režim za předpokladu dostatečného nabití baterie

– MySense: optimálně využívá hybridní režim pro snížení provozních nákladů.  Jeho funkce „E-Save“ udržuje určitou rezervní úroveň nabití baterie (nejméně 40 %), aby řidič mohl kdykoli v případě potřeby přepnout na plně elektrický režim (například při jízdě v centru města)

– Sport: tento režim umožňuje řidiči využít maximální výkon díky spojení síly všech tří motorů.

 

 

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru