Nejprodávanějším modelem automobilky Opel na tuzemském trhu je SUV Crossland, který se právě dnes představuje ve své nové podobě. Po zveřejnění podoby modelu Mokka se také omlazený Crossland představuje s novou tváří „Opel Vizor“, která bude jasným identifikátorem všech budoucích vozů Opel. Kromě toho však nový Crossland dostal např. i zcela nově naladěný podvozek a řízení, nabídku rozšířila sportovně stylizovaná verze GS Line+ a v seznamu asistenčních technologií se objevil systém kontroly trakce IntelliGrip. Nově řešené jsou i přední a zadní dolní panely karoserie, LED přední světla do mlhy, chromované ochranné lišty dveří.
Sportovněji založení řidiči mohou nově volit atraktivní verzi Crossland GS Line+. Tento stupeň výbavy obsahuje mj. černá kola 17“ z lehké slitiny, černou střechu, přední certifikovaná ergonomická sedadla AGR, střešní ližiny nebo LED koncová světla.
Crossland je ale především vysoce praktickým vozem. Jeho flexibilitu umocňují individuálně posuvná a sklopná zadní sedadla, dělená v poměru 60/40. Posunem sedadel dopředu až o 150 mm se prostor pro zavazadla zvětší ze základních 410 litrů na 520 litrů. Po sklopení zadních sedadel se prostor pro náklad zvětší až na 1255 litrů.
Zásadní proměnou prošel i podvozek – nový Crossland dostal nové pružiny pérování i tlumiče pro přední závěsy kol McPherson, nově řešená je i zadní náprava s torzní příčkou. Nově naladěné je i řízení, takže vůz lépe drží stopu a řidič má lepší odezvu do volantu.
Bezpečnost a jízdní dynamiku vozu lze zvýšit i díky systému kontroly trakce IntelliGrip (k dispozici od začátku roku 2021). Systém IntelliGrip, který garantuje optimální trakci na nejrůznějších površích, pracuje v pěti režimech: standard/silnice, sníh, bláto, písek, ESP/off.
Zájemci mohou volit z několika zážehových a vznětových motorů o objemu 1,2 l a 1,5 l, jejichž výkony se pohybují od 61 kW/83 k až po 96 kW/130 k. Všechny agregáty plní emisní limity nepřísnější normy Euro 6d.
Nejdůležitější asistenční systémy nového Opelu Crossland:
- Head-Up displej promítá nejdůležitější jízdní parametry (rychlost, navigace…) přímo do zorného pole řidiče.
- Varování před čelní kolizí se samočinným bržděním a detekcí chodců. Tento systém je aktivní v rychlostech nad 50 km/h. Pokud systém zaregistruje příliš rychle se blížící vpřed jedoucí vůz nebo chodce, spustí se varovný signál a objeví se výstraha i na palubním displeji. Hrozí-li bezprostřední srážka, připraví se brzdový systém, a pokud je to nezbytné, aktivují se brzdy, čímž se sníží následky potenciální kolize. V rychlostech do 30 km/h dokáže systém vůz úplně zastavit, v rychlostech nad 30 km/h dojde k výraznému zpomalení a řidič musí aktivně brzdit.
- Varování před vyjetím z jízdního pruhu. Pokud hrozí nechtěné vyjetí z jízdního pruhu, spustí se optické i akustické varování.
- Sledování únavy řidiče. Tento systém sleduje a vyhodnocuje kondici řidiče při dlouhých jízdách a varuje jej, pokud zaregistruje známky únavy.
- Varování před slepým úhlem. Za pomoci ultrazvukových čidel systém sleduje prostor podél boků vozu a varovným signálem ve zpětném zrcátku upozorní řidiče na jiný automobil, který se nachází ve slepém úhlu zrcátka.
- Panoramatická couvací kamera s úhlem záběru 180 stupňů sleduje prostor vzadu za vozem.
- Automatický parkovací asistent sám najde vhodnou mezeru pro zaparkování (podélnou i příčnou) a zaparkuje do ní vůz – řidič musí ovládat pouze pedály a řadicí páku.
- Tempomat s omezovačem rychlosti spolu se zařízením pro čtení dopravních značek bdí nad dodržování rychlostních limitů.