Škoda Octavia má nové motorizace

Portfolio čtvrté generace modelu Octavia se rozrůstá. V modelu e-TEC je použita mild-hybridní technologie. Modely  iV a sportovní verze RS iV využívají moderní plug-in hybridní pohon. Octavia G-TEC nabízí pohon na ekologický zemní plyn (CNG). Díky třem ekologickým variantám pohonu jsou tak u nového vozu výrazně sníženy emise CO₂.

octavia_family_sme-1920x1281

Širokou nabídku nových alternativních pohonů nového vozu symbolizují zkratky iV, e-TEC a G-TEC. Vozy Octavia iV a RS iV s plug-in hybridním pohonem nabízí lokálně bezemisní jízdu s dojezdem v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP. Je to také první vůz Škoda s označením e-TEC vybaveným mild-hybridní technologií. Benzinové motory TSI tak společně s 48V řemenovým startér-generátorem v kombinaci se 48V lithium-iontovým akumulátorem vytváří elektrifikovaný pohon. Model je nabízen také ve variantě G-TEC s ekologickým pohonem na zemní plyn, která díky čistšímu spalování produkuje přibližně o 25 % nižší emise CO₂ než provedení s benzinovým motorem.

octavia_rs_iv_sme_05-1920x1255

Po vzoru modelu Superb iV přichází nová Octavia jako druhý model značky s plug‑in hybridním pohonem, a to ve dvou výkonových variantách. Model iV, který je kromě modelu Scout dostupný od výbavového stupně Ambition, nabízí točivý moment 350 Nm a celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Sportovní model RS iV nabízí točivý moment 400 Nm a celkový systémový výkon 180 kW (245 k). Ve sportovním režimu, který poskytuje maximální systémový výkon, zrychluje RS iV v obou karosářských variantách z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Maximální rychlost činí 225 km/h. V pružném zrychlení z 80 na 120 km/h dokonce o 2,2 sekundy překonává svůj benzínový protějšek vybavený automatickou převodovkou DSG. Dynamické jízdní vlastnosti zajišťuje standardně dodávané progresivní řízení a speciální nastavení sportovního podvozku. Oba vozy iV čtvrté generace jsou vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Volič automatické převodovky byl nahrazen novým systémem shift-by-wire. Objem zavazadlového prostoru verze liftback činí u obou vozů 450 l, objem zavazadlového prostoru verze kombi činí 490 l. Vůz RS iV má navíc speciální nastavení sportovního podvozku. Světlá výška vozů činí shodně 143 mm.

octavia_iv_sme_01-1920x1281

Pohon obou vozů iV zajišťuje kombinace benzinového motoru 1,4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a elektromotoru o výkonu 85 kW. Rozdílný maximální systémový výkon je dán jinak nastaveným softwarovým řízením obou modelů. Elektromotor vozu iV má stejný maximální výkon 85 kW jako elektromotor modelu Superb iV. V případě vozu Octavia iV se však jedná o novou vývojovou verzi. Třífázový elektromotor s permanentními magnety je integrovaný do šestistupňové automatické převodovky DSG a od spalovacího motoru je oddělen spojkou.

Obě varianty modelu iV mají trakční vysokonapěťovou lithium-iontovou baterii s kapacitou 37 Ah, respektive 13 kWh, která umožňuje lokálně bezemisní jízdu s dojezdem v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP. Při čistě elektrické jízdě do rychlosti 50 km/h vytváří zvukový generátor E-noise zvuk, který upozorňuje chodce nebo cyklisty na blížící se vůz. Toto zařízení je umístěno pod pravým předním blatníkem.

octavia_rs_iv_combi_sme_09-1920x1281

Emise CO₂ činí kolem 30 g/km. Modely tak již splňují požadavky budoucí normy Euro 6d. Baterii lze pohodlně dobít doma z běžné domácí zásuvky nebo pomocí wallboxu. Přes 230V zásuvku trvá dobití z 0 % na 80 % kapacity baterie 3 h 45 min. Dobití z 0 % na 100 % kapacity trvá 5 h. Na wallboxu o výkonu 3,6 kW trvá dobití z 0 % na 80 % 2 h 33 min. Dobití z 0 % na 100 % kapacity trvá 3 h 33 min. Konektor nabíjení baterie se nachází pod krytkou v předním blatníku na straně řidiče. Kromě trakční baterie disponují oba modely iV i 12V baterií umístěnou v zavazadlovém prostoru. Tato baterie napájí nízkonapěťové palubní systémy.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru