Nový Hyundai i30 N – sport, emoce a charakter

Společnost Hyundai odhalila nový model i30 N s vylepšeným designem, novou osmistupňovou převodovkou N DCT se dvěma kapalinovými spojkami a novými vyspělými asistenčními a bezpečnostními systémy. Díky novým prvkům výbavy pro zlepšení jízdních vlastností se z nové i30 N stává sportovní vůz pro každodenní jízdu, který se neztratí ani na závodním okruhu.

Hyundai i30 N_7

V roce 2017 se Hyundai i30 N stal vůbec prvním sériově vyráběným vysokovýkonným modelem značky a jeho úspěch dokumentuje více než 25 tisíc prodaných kusů v Evropě. Sportovní hatchback získal řadu ocenění. Modely Hyundai N inspirovaly komunitu fanoušků, která si říká „N-thusiasts“ (N-adšenci).

Design nového modelu i30 N lze popsat třemi pojmy: sportovní výkony, emoce, charakter. Sportovní zaměření není zjevné pouze díky designu, ale také změnám v konstrukci, specifickým právě pro model i30 N. Vpředu se charakteristické prvky N nacházejí například na široké masce chladiče. Design její specifické, výrazné síťové mřížky připomíná křídla letadel a jeho optimalizací se zvýšila efektivita chlazení motoru. Logo N zdobí navíc i kryty středů kol. Mezi další designová vylepšení patří nové LED světlomety se světly pro denní svícení ve tvaru písmene V. Vnějším okrajům nárazníku dominují typické aerodynamické boční „ploutve“, doplněné otvory pro vedení vzduchu do podběhů kol. Tyto aerodynamické prvky výrazně zlepšují proudění vzduchu a minimalizují otřesy v oblasti podběhů kol.

Varianta hatchback nabízí inovovaný design přední i zadní části, zatímco pro variantu fastback se záď vozu nemění. Hatchback je vybaven velkým zadním spoilerem s osobitým trojúhelníkovým brzdovým světlem N vytváří přítlak a zajišťuje vynikající jízdní rovnováhu. Vylepšeny byly také zadní svítilny s novými charakteristickými LED světly. Image ryze sportovního vozu završují u modelu i30 N dvě velké koncovky výfuku integrované do difuzoru ve spodní části zadního nárazníku.

Hyundai i30 N_8

Nový model je ve standardní verzi vybaven 18“ koly z lehké slitiny. Verze s paketem Performance obdržela řadu designových vylepšení včetně nově vyvinutých 19“ kovaných kol z lehké slitiny. Lehká, optimalizovaná kola s pěti dvojitými paprsky minimalizují neodpruženou hmotnost a vyznačují se mimořádnou odolností. Sada 19“ kovaných kol z lehké slitiny je o 14,4 kg lehčí než standardní 19“ kola. Jejich saténově matná tmavě šedá povrchová úprava kontrastuje se specifickými červenými brzdovými třmeny N opatřenými logem N, a umocňuje tak závodního ducha vozu. Nový Hyundai i30 N s paketem Performance je vybaven rovněž vysokovýkonnými pneumatikami Pirelli P-Zero, vyvinutými speciálně pro model i30 N. Standardní výbava nabízí pneumatiky Michelin Pilot Super Sport.

Interiér nového modelu i30 N propojuje řidiče s vozem. Analogový panel přístrojů zahrnuje mimo jiné aktivní variabilní červené pole s diodami LED na otáčkoměru, které se posouvá v závislosti na teplotě motorového oleje, a ukazatel, který informuje řidiče o nejlepším okamžiku pro řazení. Nový Hyundai i30 N se dodává také s vyhříváním volantu a sedadel vpředu. Obě varianty karoserie modelu i30 N jsou vybaveny sportovními, kovovými pedály a prošíváním v odstínu Performance Blue. Novinkou jsou bezpečnostní pásy s ozdobnými prvky ve stejné barvě. Jednobarevný černý interiér má sedadla čalouněná kompletně tkaninou nebo kombinací Alcantary s kůží.

Hyundai i30 N_12

Automobil je poprvé nabízen s volitelnými odhlečenými sedadly N. Jedná se o mimořádná sportovní přední sedadla s velmi lehkou konstrukcí. Sedadla s jedinečným designem a integrovanou opěrkou hlavy jsou o 2,2 kg lehčí než sedadla standardní. Výrazné boční vedení poskytuje vynikající oporu při řízení. Odlehčená sedadla N jsou čalouněna prémiovou kůží a Alcantarou a doplněna prošíváním v modrém odstínu Performance Blue.

Nový model je vybaven dvoulitrovým přeplňovaným motorem ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou (6MT) nebo – vůbec poprvé – s osmistupňovou převodovkou se dvěma kapalinovými spojkami (N DCT). Vůz ve standardní výbavě s převodovkou 6MT poskytuje nejvyšší výkon 250 k a maximální točivý moment 353 Nm. Zákazníci však mohou zvolit i paket Performance se zvýšeným výkonem motoru 280 k, což znamená nárůst výkonu o 5 k oproti původnímu modelu i30 N. K tomuto motoru jsou alternativně dodávány obě převodovky, 6MT i N DCT. Maximální točivý moment verze s paketem Performance vzrostl o 39 Nm na 392 Nm.

Hyundai i30 N_1

Motor o výkonu 280 k nabízí plochou výkonovou křivku s okamžitými reakcemi a vylepšenou akcelerací pro větší potěšení z jízdy na silnicích i závodních okruzích. Vyšší hodnoty točivého momentu i výkonu v nižších otáčkách umožňují řidičům využívat více potenciálu motoru také v každodenních jízdních situacích. Nový model i30 N poskytuje maximální točivý moment od 1950 do 4600 ot/min a nejvyššího výkonu dosahuje při 5200 ot/min. To znamená lepší akceleraci v pásmu středních a vysokých otáček s konzistentně vysokým výkonem v rozmanitých provozních podmínkách.

Oba stupně výbavy mají nejvyšší rychlost 250 km/h. Nový Hyundai i30 N s paketem Performance dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. V porovnání s předchozím modelem se jedná o zlepšení o 0,2 sekundy, resp. 3 procenta.

Nová osmistupňová dvouspojková převodovka N DCT umožňuje využití pro mimořádně sportovní jízdu. N DCT má dvě kapalinové spojky. Jejich komponenty jsou chlazeny olejem, čímž vzniká nižší tření a převodovka tak může přenášet vyšší točivý moment. Řidiči si mohou zvolit manuální režim a řadit pádly na volantu, nebo pákou voliče. Převodovka N DCT nabízí tři nové N režimy pro zábavnější jízdu: N Grin Shift, N Power Shift a N Track Sense Shift.

N Grin Shift (NGS) dá řidiči na 20 vteřin k dispozici celý výkon. Řidič funkci aktivuje stisknutím tlačítka na volantu a na panelu přístrojů se spustí odpočítávání zbývajících sekund, během nichž bude tato funkce ještě aktivní.

N Power Shift (NPS) přichází do hry, pokud vůz akceleruje se škrticí klapkou otevřenou na více než 90 procent. Tím se minimalizuje pokles točivého momentu při řazení vyšších převodových stupňů. Na kola je tak přenášen maximální výkon a řidič si užívá pocitu „nakopnutí“ při řazení.

Třetí režim, N Track Sense Shift (NTS), automaticky rozpozná optimální provozní podmínky pro zvlášť dynamickou jízdu, například na závodním okruhu, a automaticky se aktivuje. Zvolením správného převodového stupně a okamžiků řazení optimalizuje výkony podobně, jako to praktikuje profesionální jezdec v závodním voze.

Nový Hyundai i30 N se začne v Evropě prodávat na začátku roku 2021. Přesná data zahájení prodeje a ceny se budou na jednotlivých trzích lišit.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru