Premiéra supersportu MC20 od Maserati

Značka Maserati vstupuje do nové éry s novým supersportovním vozem MC20, který kombinuje výkon, sportovní charakter a luxus v jedinečném stylu Maserati. MC20 bylo představeno 9. září v Modeně během akce „MMXX: Time to be audacious“.

01_Maserati_MC20

MC je zkratkou Maserati Corse a 20 označuje rok 2020, tedy rok jeho premiéry a zahájení nové éry značky. Je to vůz s neuvěřitelnou aerodynamikou a sportovním duchem, jehož srdcem je nový motor V6 Nettuno s výkonem 630 koní, točivým momentem 730 Nm, zrychlením z 0 na 100 km/h za méně než 2,9 vteřiny a maximální rychlostí přes 325 km/h. Tento motor je po více než 20 letech první vlastní pohonnou jednotkou značky Maserati.

Vůz váží méně než 1500 kg (pohotovostní hmotnost) a díky výkonu 630 koňských sil má ve své třídě nejlepší poměr hmotnost/výkon – pouze 2,33 kg/hp. Tohoto rekordu značka dosáhla díky výběru vysoce kvalitních materiálů a využití veškerého potenciálu karbonových vláken.

Nettuno, první motor v této nové kapitole historie značky s trojzubcem ve znaku, je twin-turbo motor V6 vyvinutý pro vůz MC20. Technologie MTC (Maserati Twin Combustion) je přelomovým zážehovým systémem vyvinutým přímo značkou Maserati.

Vůz se bude vyrábět v závodě Viale Ciro Menotti, kde se modely s trojzubcem v logu vyrábí už více než 80 let. Nová výrobní linka postavená v prostorách historického závodu, kde se až do listopadu 2019 vyráběly modely GranTurismo a GranCabrio, je nyní plně připravena ke spuštění výroby. Součástí prostor je i nová lakovna s inovativními technologiemi přátelskými k životnímu prostředí. Motor Nettuno se pak bude vyrábět v Modeně v nově vybudované laboratoři Maserati Engine Lab.

Na návrhu MC20 značka Maserati pracovala zhruba 24 měsíců a od začátku byl do vývoje zapojen tým techniků z laboratoře Maserati Innovation Lab, odborníci z Maserati Engine Lab a designéři s Maserati Style Centre. Průvodním tématem designu vozu MC20 byla historická identita značky s veškerou její elegancí, výkonem a pohodlím, kterou má ve svých genech. Vývoj aerodynamiky vozu zabral více než dva tisíce hodin strávených ve větrném tunelu Dallara a zabral více než tisíc simulací CFD (Computational Fluid Dynamics – počítačová mechanika tekutin). Výsledkem je vůz s hladkými tvary, který nemá žádné pohyblivé příslušenství kromě diskrétního zadního spojleru. Ten zlepšuje přítlak vozu MC20, aniž by mu ubíral cokoli z jeho krásy. CX je pod 0,38.

Vůz MC20 je navržen tak, aby se mohl vyrábět ve verzi kupé i ve verzi kabriolet a na plně elektrický pohon.

02_Maserati_MC20

Po usednutí do kabiny vozu je řidič vždy v centru a jeho zážitek z jízdy sportovním vozem nesmí nic rušit. Jednoduché tvary, velmi ostré hrany a minimální rozptýlení. Dvě 10″ obrazovky – jedna pro kokpit a druhá pro Maserati Multimedia System (MIA). Jednoduchost je zároveň ústřední myšlenkou centrální konzole potažené uhlíkovým vláknem, která má jen několik prvků: bezdrátovou nabíječku na mobilní telefon, přepínač režimu jízdy (GT, Mokro, Sport, Corsa a pátý režim ESC Off, který deaktivuje stabilizační asistenty), dvě tlačítka pro volbu rychlosti, ovládání oken, ovládání multimediálního systému a praktický úložný prostor pod opěrkou ruky. Veškeré další ovladače jsou na volantu, kde se tlačítko zapalování nachází na levé straně a tlačítko pro rozjezd na pravé straně.

Nový model odkazuje na vůz MC12, který v roce 2004 zahájil návrat značky Maserati k automobilovým závodům. Stejně jako jeho předchůdce se vůz MC20 hodlá vrátit do světa závodů.

Spuštění výroby je plánováno na konec letošního roku.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru