Vylepšené Porsche Panamera a nový hybridní model

Porsche představuje výrazně vylepšený sportovní sedan. Nová Panamera se opět o něco rozkročila. Panamera Turbo S (463 kW / 630 PS) na vrcholu modelové řady znatelně vylepšuje výkonové parametry předchůdce s označením Panamera Turbo. Nabídka plug-in hybridů uvedené značky se rozšiřuje o Panameru 4S E-Hybrid, nabízející kompletně nový systém pohonu se systémovým výkonem 412 kW (560 PS). V porovnání s předchozími hybridními modely se čistě elektrický dojezd prodloužil až o 30 procent.

porsche panamera 2020

Turbo S: z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy. Již dobře známý dvojitě přeplňovaný čtyřlitrový agregát vyvinutý ve Weissachu a montovaný v Zuffenhausenu prodělal komplexní úpravy a nyní vozidlu umožňuje rozjet se až na 315 km/h. Kvůli spolehlivému přenosu ohromného výkonu na vozovku a co nejlepší schopnosti vozu v zatáčkách bylo nezbytné u každého provedení přistoupit ke speciálním úpravám a optimalizaci tříkomorového vzduchové odpružení, systému elektronického řízení tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management) a systému ovládání podvozku pro aktivní stabilizaci klopení PDCC Sport (Porsche Dynamic Chassis Control Sport) vč. systému vektorování točivého momentu PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus).

Na legendární Severní smyčce Nürburgringu zkušební jezdec Lars Kern absolvoval kolo o délce 20,832 km přesně za 7:29,81 min – což je nový úředně zapsaný rekord ve třídě „manažerské vozy“.

porsche panamera 2020.4

Dvojitě přeplňovaný agregát V8 v provedení Panamera GTS prošel optimalizací se speciálním zaměřením na výkon a jeho dávkování. Nová Panamera GTS s maximy 353 kW (480 PS) a 620 Nm překonává svého předchůdce o plných 15 kW (20 PS). Výkon průběžně narůstá prakticky až do maxima otáček motoru. Dávkování výkonu tudíž valnou měrou připomíná klasický sportovní vůz s atmosférickým agregátem. Tradiční zvukový doprovod V8 je ještě výraznější než v minulosti díky nové sportovní výfukové soustavě (ve standardu) s asymetrickým uspořádáním zadních tlumičů.

Úpravy v oblasti podvozku a řídicích systémů se u všech nových provedení Panamery zaměřily na sportovní charakter v kombinaci s jízdním pohodlím. Některé systémy byly dokonce navrženy zcela od nuly. Například vylepšený systém elektronického řízení tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management) se odrazil ve znatelně komfortnějším charakteru tlumení, zatímco za lepší stabilitou karoserie stojí změny systému ovládání podvozku pro aktivní stabilizaci klopení PDCC Sport (Porsche Dynamic Chassis Control Sport). Součástí změn je i nová generace pneumatik a ovládání řízení.

porsche panamera 2020.3

Provedení 4S E-Hybrid s baterií o kapacitě 17,9 kWh a dojezdem na elektřinu až 54 km

Porsche představuje další výkonnostně zaměřený plug-in hybridní model v podobě nové Panamery 4S E-Hybrid. Díky inteligentní spolupráci elektromotoru o výkonu 100 kW (136 PS) zabudovaného do osmistupňové dvouspojkové převodovky PDK s dvojitě přeplňovaným motorem 2,9 litru V6 o výkonu 324 kW (440 PS) dosahuje vůz systémového výkonu 412 kW (560 PS) s maximem točivého momentu 750 Nm. Ve spojení se standardně dodávaným paketem Sport Chrono vůz akceleruje z nuly na 100 km/h za pouhé 3,7 s. Nejvyšší rychlost vozu činí 298 km/h. Po optimalizaci článků se základní kapacita baterie v porovnání s předchozími hybridními modely zvýšila ze 14,1 na 17,9 kWh; přepracování jízdních režimů se navíc odrazilo v hospodárnějším využívání energie. Provedení 4S E-Hybrid nabídne čistě elektrický dojezd až 54 km (podle metodiky WLTP EAER City; podle NEDC: až 64 km).

Ostřejší a výraznější vnější podoba 

Nové modely Panamery – kromě sportovního sedanu je zákazníkům k dispozici i varianta Sport Turismo nebo Executive s prodlouženým rozvorem (v závislosti na systému pohonu) – jsou nyní standardně vybaveny dříve volitelným provedením přední partie ‚Sport Design‘ s markantním žebrováním přívodu vzduchu, velkými otvory chlazení po stranách a modulem předních světel s jedním dělicím proužkem. Zcela nová přední partie modelu Panamera Turbo S se odlišuje většími přívody vzduchu po stranách a nově navrženými prvky v barvě laku karoserie, nyní s horizontálním propojením ke zdůraznění šířky vozidla. Jednotlivé moduly zdvojených světel verze Turbo jsou nyní posazeny mnohem dále od sebe.

porsche panamera 2020.2

Nové Porsche Panamera je možné objednávat již nyní; v polovině října letošního roku se vůz objeví u prodejců. Cena Panamery s pohonem zadních kol v Německu začíná na 91 345 eurech. Všechny ostatní modely jsou vybaveny pohonem všech kol: ceny začínají na 95 289 eurech za Panameru 4; 126 841 eurech za Panameru 4S E-Hybrid; 136 933 eurech za Panameru GTS; a 179 737 eurech za provedení Panamera Turbo S – ve všech případech včetně DPH a prvků výbavy pro konkrétní trh.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru