Forester je asi nejznámějším běžným modelem značky Subaru, pokud ovšem nepočítáme nepřekonatelné STI a jeho působení ve světě závodů v rallye. Tím, kdo nastartoval světový úspěch značky (tenkrát hlavně v Americe), byl ale Outback, což je zjednodušeně řečeno limuzína Legacy postavená na vyšším podvozku.
Společnost Fuji Heavy Industries Ltd., která stojí za produkcí vozů značky Subaru, vznikla v roce 1953. Následovaly první pokusy v oblasti automobilového průmyslu, minivozy i nákladní automobil. Vyráběly se kupé i sedany včetně Legacy, která na konci 80. let dosáhla světového rychlostního rekordu, který nebyl překonán až do roku 2005.
A kdy přišel na svět Outback? V roce 1995 se vyráběl jako Legacy Grand Wagon, v zámoří ale dostal název Outback. Zvýšení podvozku na světlou výšku 200 mm a robustní ochranné lemy a kryty z něj udělaly vůz do nepohody, který ale zároveň komfortně sveze celou rodinu.
Outback se aktuálně nabízí s jediným motorem, 2,5 litrovým benzínovým čtyřválcem, který poskytuje výkon 175 koní. Je spojen výhradně s automatickou převodovkou Lineartronic, která může pracovat se sedmi virtuálními převodovými stupni.
Pro dynamičtější projev můžete volit tlačítkem (S) vpravo dole na volantu sportovní režim, v němž převodovka pustí motor do vyšších otáček a zlepší se odezva na plyn. Novinkou je zařazení systému Auto Vehicle Hold (pod zkratkou AVH jej najdete na středovém panelu u řadicí páky). Funguje jako vylepšený Start/Stop systém, a to například při stání na křižovatkách nebo při rozjezdu do kopce.
Ani tady nechybí symetrický pohon všech kol. Vpředu jsou upravené tlumiče a vzadu pružiny, ve výsledku ale zůstává Outback stále komfortní a přejezdy nerovností překonává hladce, aniž by je posádka zaznamenala. K dispozici je také režim X-Mode, který pomáhá na zhoršeném povrchu – přizpůsobuje stylu jízdy nastavení motoru, převodovky i pohonu AWD. Mimo jiné pomáhá i při sjíždění prudkých svahů.