Subaru Forester e-Boxer

Hybridní pohon u modelu Forester se liší od technologií, které používají jiné značky. Jedná se sice o systém, označovaný jako mild-hybrid, využívá ale baterii s násobně vyšším napětím. Jaký to má význam?

16942cb6ef4324a921e24bbb486a4b

Auto dokáže ujet menší vzdálenost i čistě na elektrický pohon, což u běžných mild-hybridů s napětím 12 nebo 24 V není možné. Typ pohonu e-Boxer (https://www.subaru.cz/forester-eboxer.html) spojuje dvoulitrový plochý motor s přímým vstřikováním a elektromotor integrovaný v převodovce.

Princip se nemění

Mechanismus je stejný jako u běžného vozu Subaru – hnací síla pokračuje přes variátor, spojku regulující pohon všech kol ve funkci rozvodovky a následně ke všem čtyřem kolům. Vůz může jet se zcela odpojeným spalovacím motorem, takže elektromotor pohání všechna čtyři kola. V čistě elektrickém módu může ujet cca 1,6 km. Ať jedete v kterémkoliv režimu, vždycky je k dispozici pohon všech kol.

 

Forester eBoxer 6

Cílem je úspora

Spojení konvenčního a elektrického pohonu vyvinula automobilka vlastními silami a jeho specialitou je použití 118V baterie. Díky tomu může auto jet i v čistě elektrickém režimu, tedy během jízdy zcela odpojit spalovací motor. Cílem je hlavně snížení spotřeby a emisí, což se konkrétně u paliva povedlo o 11 %, aktuálně je dle tabulek v kombinovaném provozu spotřeba 6,7 l/100 km.

Forester eBoxer 5

Forester, jak se patří

Elektromotor i baterie jsou uloženy podélně, přičemž elektromotor leží blízko těžiště, baterie pak nad zadní nápravou. Tím zůstává vůz vyvážený a s nízkým těžištěm, takže neztrácí nic ze svých pověstných jízdních vlastností v zatáčkách. Zvenku Foresteru (https://www.subaru.cz/forester-e-boxer.html) zůstala jeho typická tvář – s šestihrannou přední mřížkou, světlomety s „orlím“ obočím a mohutnými ochrannými panely vpředu i vzadu.

Přístrojový štít s dvěma klasickými budíky a infodisplejem mezi nimi je přehledný a číslice dobře čitelné, další informace pak získáte na displeji na vrcholku středového panelu. Pod ním je pak velký displej multimédií, který lemují na výšku postavené výdechy klimatizace. Tu ovládáte tradičními kruhovými voliči a tlačítky.

Stejné zůstává ovládání a nechybí ani terénní režim X-Mode, který se přepíná na středové konzole. Používá se pro optimalizaci trakce na kluzkém povrchu, pro jízdu do strmého kopce a při sjíždění prudkých svahů. Přibyla také nově možnost nastavit dva různé režimy – sníh/štěrk nebo hluboký sníh/bláto.

d45488272f40bfa4397b1d309369ab

Subaru Forester e-BOXER začíná s cenou na 900 000 Kč. (https://www.subaru.cz/download/ceniky/2020/cenik-subaru-forester-my20.pdf).

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru