DS 3 Crossback e-Tense – Elegantně bez emisí – První jízda

Na české silnice vyjel v červnu nový elektromobil. Zcela bez emisí se totiž nyní nabízí novinka značky DS. A podle názvů výbavy So Chic a Grand Chic je jasné, že kromě odpovědných ekologicky naladěných řidičů osloví také milovníky stylu a komfortu.

DS3crossback e-tense (1)

Platforma CMP skupiny PSA dává příležitost postavit vůz pro jakýkoliv druh pohonu. Malý crossover DS 3 Crossback (na délku měří pouhých 4,1 metru) tudíž může kromě spalovacího motoru pohánět také elektromotor o výkonu 100 kW, který napájejí baterie s kapacitou 50 kWh umístěné pod podlahou. Díky tomu by mělo auto dojet na jedno nabití vzdálenost 320 kilometrů.

Jak se liší od konvenčního modelu? Především matně chromovanou maskou chladiče s šedočernou mřížkou, odlišně tvarovaný je zadní nárazník. Poznáte ho také podle emblému e-Tense a speciálně pro tento model byl přidán do nabídky nový odstín laku Cristal Pearl. Zajímavé je, že vnitřní prostor ani zavazadelník nejsou zmenšeny oproti konvenčnímu modelu.

DS3crossback e-tense (2)

Uvnitř nejsou odchylky od vozu se spalovacím motorem moc nápadné, několik jich tu ale najdete. Hlavní je na centrálním displeji, kde přibyla stránka s ukazateli elektrického režimu. V kapličce přístrojů se promítají další důležité údaje o jízdě – zda jedete v úsporném režimu, rekuperujete energii při brždění, či právě vaše dynamická jízda odebírá více energie. Důležitým údajem je stav baterie, který se udává v procentech, a k tomu zbývající dojezd, kalkulovaný podle předchozí historie jízdy.

Jízdními vlastnostmi by novinka neměla nijak zaostávat za modely se spalovacím motorem – například z nuly na stovku zrychluje za devět sekund. Elektromotor, který vůz pohání, má výkon 136 koní a disponuje maximálním točivým momentem 260 Nm. Můžete volit mezi třemi jízdními režimy – sport, kdy je výkon na 100 kW, Normal, který odpovídá běžné jízdě, a maximální výkon je na 80 kW, a úsporný Eco režim pro co nejdelší dojezd, kdy operujete s výkonem motoru 60 kW. Podle volby režimu se také mění nejvyšší rychlost od úsporných 95 km/h přes běžných 130 km/h až ke sportovním 150 km/h.

DS3crossback e-tense (3)

Specialitou je tzv. režim Želva, který si nemůžete vybrat, ale auto se do něj samo přepíná v okamžiku, kdy kapacita baterie klesne pod 10 procent, což odpovídá cca 30 kilometrům dojezdu. V této chvíli také navigace začne nabízet trasy k nejbližším dobíjecím stanicím. Tam vás potom čeká různě dlouhá doba nabíjení podle výkonu příslušné stanice. Baterie umožňuje nabíjení výkonem až 100 kW a za takových okolností by se mělo 80 % dobití dosáhnout za půl hodiny. Možností je i domácí zásuvka, kdy to do úplného nabití trvá 24 hodin, dojezd 50 kilometrů dobijete za pět hodin. Přes Wall Box s palubní nabíječkou 11 kW nabíjíte do úplné kapacity za 5 hodin a 15 minut či jednofázovým proudem za 8 hodin.

DS 3 Crossback e-Tense pořídíte za cenu 995 000 Kč, v nejvyšší výbavě Grand Chic za 1 075 000 korun.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru