Světová premiéra – Arteon Shooting Brake

Arteon je „Gran Turismo“ v podání značky. Volkswagen rozšiřuje tuto modelovou řadu o druhou karosářskou verzi. Nový Arteon Shooting Brake, představený nyní ve světové premiéře, je sportovním, pětidveřovým vozem a jasným designem. Nový model bude uveden na evropské trhy ve druhé polovině roku.

Volkswagen Arteon Shooting Brake R and Arteon R-Line

Souběžně s debutem modelu Arteon Shooting Brake představuje Volkswagen dalekosáhlou modernizaci této modelové řady. Všechny novinky nalézají uplatnění v obou karosářských verzích. Mezi ně patří i poprvé v modelu Arteon použitý plug-in hybridní pohon o výkonu 160 kW (218 k).

Dynamiku pro manažerský vůz představuje Arteon R s pohonem sportovních vozů a výkonem 235 kW (320 k), nyní tvoří sportovní vrchol v rámci modelové řady.

Pro modely Arteon a Arteon Shooting Brake budou nabízeny čtyři přeplňované zážehové motory (TSI), dva turbodiesely (TDI) a již uvedený Plug-in hybrid (eHybrid). Jednotky TSI jsou k dispozici ve výkonových verzích 110 kW (150 k), 140 kW (190 k), 206 kW (280 k) a 235 kW (320 k) v případě motoru R-TSI. Také eHybrid používá motor TSI, který je vyladěn na nejvyšší výkon 115 kW (156 k) a doplněn elektromotorem o výkonu 85 kW (115 k). Motory TDI je možné objednávat ve výkonových stupních 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k). Vysoké hospodárnosti motorů je dosaženo inovativními technologiemi ve všech oblastech jejich konstrukce včetně systémů dodatečného čištění výfukových plynů:

TSI se spalovacím procesem „B cyklus“. Jednou z významných technických inovací pro zážehové motory se vyznačuje jednotka 2.0 TSI o výkonu 140 kW. Spalovací proces s označením „B cyklus“ umožňuje u tohoto motoru mimořádně vysoký kompresní poměr. A zvyšuje účinnost až o 10 procent. Citelným výsledkem je snížení spotřeby paliva a emisí v kombinaci s vysokým točivým momentem již od nízkých otáček (320 Nm od 1500 do 4100 ot./min).

TDI se systémem Twindosing. Volkswagen využívá nové technologie také u turbodieselů s přímým vstřikováním nafty. Systém Twindosing se soustavou dvou katalyzátorů SCR (Selective Catalytic Reduction) včetně odděleného vstřikování AdBlue snižuje emise oxidů dusíku (NOx) v závislosti na verzi až o 80 procent. Dosud byly systémem Twindosing vybaveny pouze motory s výkonem do 150 k. V novém modelu Arteon 2.0 TDI o výkonu 147 kW/200 k vstupuje nyní systém Twindosing také do výkonnostní kategorie 200 k. Tento turbodiesel může být navíc na přání kombinován s pohonem všech kol 4MOTION.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru