Elektrický, bezemisní, energický – Opel Mokka

Německá automobilka právě představuje první snímky druhé generace svého kompaktního bestselleru. Novinka umožňuje zcela bezemisní jízdu, což je výhodné pro pohyb v městských centrech, a zároveň garantuje bezpečnou dálniční jízdu.

Opel-Mokka-e 1R

I přes maličko delší rozvor (+2 mm) je nový Opel Mokka o 12,5 cm kratší než Mokka předchozí generace, nabízí však dostatek prostoru pro pětici pasažérů a má přibližně stejně velký zavazadlový prostor (objem až 350 litrů). Při délce jen 4,15 m se s novým modelem snadno manévruje a parkuje i v hustém městském provozu. Design nové Mokky charakterizují krátké převisy karoserie a široce rozkročení silueta. Novinka je prvním modelem značky, který představuje zcela novou „tvář“ Opelu, tzv. Opel Vizor, a čistě řešený plně digitální kokpit Opel Pure Panel. Doširoka protažený přístrojový panel integruje dva velkoplošné displeje, přičemž ten hlavní před řidičem má rozměr 12“. Návrháři interiéru řešili rozmístění všech ovladačů, hlavní důraz byl kladen na to, aby se řidič nemusel riskantně proklikávat složitým menu palubního infotainmentu.

Opel-Mokka-e 2R

Mokka dostala vyspělé neoslňující adaptivní LED matrixové světlomety IntelliLux LED Matrix se 14 elementy. Všechny Mokky mají vpředu i vzadu standardně LED světla, elektrickou parkovací brzdu i systém čtení dopravních značek. K dispozici je rovněž panoramatická 180-stupňová záďová kamera. Opel Mokka je postavený na nové verzi multienergetické platformy CMP (Common Modular Platform), která dává konstruktérům značnou volnost a dovoluje zástavbu elektromotoru i spalovacích motorů. Velký důraz byl kladen na snížení hmotnosti – nový model je až o 120 kg lehčí než předchozí generace a přitom jeho karoserie v elektrické verzi má o 30 % vyšší torzní tuhost. Výhody jsou zjevné: Mokka spotřebuje v provozu méně energie, přičemž je dynamická a dává řidiči spoustu radosti.

Poprvé v historii značky bude Mokka hned od počátku k dispozici v elektrické verzi. Elektromotor dává výkon 100 kW (136 k) a jeho maximální točivý moment vrcholí na hodnotě 260 Nm (který je k dispozici prakticky okamžitě po rozjezdu). Řidič může navolit jeden ze třech jízdních režimů: Normální, hospodárný režim Eco a dynamický režim Sport. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h, což šetří energii uloženou v 50 kWh baterii. Rychlonabíjecí stejnosměrný systém 100 kW umožní nabití baterií 80 % kapacity během pouhých 30 minut. Dojezd nové Mokky-e činí až 322 km (WLTP, režim Normal). Novou Mokku-e lze dobíjet i z domácí sítě (jednofázově i třífázově) nebo z wallboxů. Na baterie se poskytuje osmiletá záruka.

Opel-Mokka-e 3R

Nová Mokka se u prodejců automobilů Opel objeví na samém začátku roku 2021. V nabídce budou samozřejmě i verze se zážehovými a vznětovými motory.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru