Renault Kadjar – Na výlet s rodinou – test

Rodinné SUV si zpravidla spojujeme s úsporným dieselovým motorem, aktuální vývoj ve světě automobilismu ale toto zažité pravidlo poněkud změnil. Naftové motory ztratily dosavadní dominanci a některé modely už se dokonce obejdou zcela bez nich. V případě Kadjaru možnost volby stále máte, k testu jsme si ale vybrali zážehovou jednotku 1,3 TCe.

Renault Kadjar (2)_1

Historie modelu není moc dlouhá – na trhu je teprve od roku 2015. Nedávno prošel faceliftem, který upravil design a změnil nabídku motorizací. Vzhled se sice změnil jen v malých detailech, celek je ale výraznější, ostřejší a méně rozesmátý, než tomu bylo u předchůdce. Změněný je přední nárazník, který má na okrajích místo kulatých mlhovek hranaté svítilny, navíc zvýrazněné kontrastními lištami. Zvětšená mřížka chladiče s chromovanými prvky je dominantnější, světlomety dostaly LED technologii, a to včetně směrovek, které jsou integrovány do denních svítilen.

Testovaná nejvyšší výbava Intens znamená kromě chromovaných ozdob v exteriéru také vyšperkovaný interiér. Sedadla jsou čalouněna kombinací ozdobně prošívané látky a koženky, novinkou je nastavitelná délka sedáku. Pohodlně budou cestovat také pasažéři vzadu, kde je dostatek místa nad hlavou i pro kolena, lavice má dostatečně široký sedák a lehké boční vedení. Pro řidiče může být trochu omezující široká středová konzola, pro běžně vzrostlé postavy by to ovšem neměl být problém. Pohodlí budou mít i vaše zavazadla, je pro ně určen prostor o objemu 472 litrů.

Renault Kadjar (4)_1

Palubní deska prošla rovněž inovací, displej mulitmédií je zabudovaný a přibyly ozdobné detaily kolem výdechů klimatizace. Plasty na palubní desce jsou spíš tvrdé, pro řidiče je ale důležitější dobře tvarovaný věnec volantu, který je v testované výbavě potažen jemnou kůží Nappa. Přístrojový štít je kompletně virtuální, ukazatele jsou soustředěny do jednoho kruhového ciferníku, který má po stranách stupnice se stavem kapalin.

Hnací sílu obstarává benzínový motor 1,3 TCe ve své výkonnější 117 W (160 k) verzi. Pochází ze spolupráce s koncernem Daimler a jedná se o čtyřválec, který je vybaven filtrem pevných částic. V případě testovaného vozu byl spojen se sedmistupňovým automatem, základem je ale šestistupňový manuál. Pro běžnou jízdu s ním bude řidič spokojen – motor je živý a nechybí mu dost výkonu pro dálniční jízdu, poradí si v dlouhém stoupání a kromě občasného škubnutí při rozjezdu je dobrá i spolupráce s automatickou převodovkou. Z nuly na stovku zrychluje za 9,3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 210 km/h. Spotřeba je podle oficiálních údajů v kombinovaném provozu 5,8 l/100 km, během testu jsme pak zaznamenali průměrných 7 litrů. Na dálnici se dostanete i pod tuto hranici, ve městě naopak dokáže spolykat až 8,3 l/100 km. Na horských silnicích jsme prověřili podvozek, který dobře tlumí nerovnosti, v zatáčkách se ovšem dost naklání a zrovna ochotně se do nich nevrhá. V tomto směru by byl lepší volbou pohon všech kol, který Kadjar sdílí s aliančním Nissanem Qashqai, ten je ale určen jen pro verzi s dieselovým motorem.

Renault nabízí pro své kompaktní SUV deset jízdních asistentů, buď ve standardní výbavě, nebo za příplatek. Jedná se o systém automatického parkování, nouzového brzdění, varování před kolizí, systém varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu a další. Nově se do nabídky dostal systém rozpoznávání dopravních značek s varováním o překročení povolené rychlost, ten sleduje omezení rychlosti pomocí GPS a přední kamery.

Kadjar se aktuálně nabízí za cenu do 544 900 Kč.

Testovaný model:

Renault Kadjar

motor:  zážehový čtyřválec 1332 cm3

výkon: 117 kW/160 k při 5500 ot./min.

točivý moment: 260 Nm při 1750 ot./min.

rozměry:  délka 4489 mm, šířka 1836 mm, výška 1613 mm

rozvor náprav: 2646 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru