Peugeot 3008 – I úsporně to jde – test

Model 3008 jsme vám doposud předváděli hlavně ve verzi GT a s dvoulitrovým výkonným dieselem pod kapotou. Tentokrát ale náš test potvrdil, že k autu výborně pasuje také úsporný naftový motor s manuální převodovkou.

Peugeot 3008 (2)

Kdo si dnes vzpomene na předchůdce současné 3008? Designově ne zrovna lákavý model první generace se odebral do automobilového důchodu před několika lety a současná druhá generace si z něj neponechala téměř nic. Zcela nový vůz okamžitě zaujal odbornou i laickou veřejnost, posbíral různá ocenění včetně Evropského auta roku a dostal se mezi nejoblíbenější vozy ve své třídě.

Změna designu přinesla i nové proporce, kdy kromě prodlouženého rozvoru získalo auto výraznější vzhled. Z profilu sice původní charakter MPV ještě trochu poznáte, příď i zadní část už ale díky masivním ochranným lemům nese všechny znaky SUV. Podobně jako jeho sourozenci 2008 a 5008 má zadní světelný podpis ve tvaru tří svislých linií, které mají připomínat lví drápy.

Peugeot 3008 (5)

Kabina je prostorná a příjemně vzdušná, do zploštělé kapličky s ukazateli se řidič dívá shora přes horní okraj volantu, který je zploštělý nahoře i dole. Výhled na přístroje je tak například oproti modelu 308 mnohem lepší. Přístrojová deska je poměrně členitá, jedná se ale o působivé řešení s klávesovými ovladači, které se zákazníkům líbí, takže designově skvěle řešenému kokpitu odpustí i drobné nepohodlí kvůli širokému středovému tunelu, o který může narážet řidičovo pravé koleno. Sedadla jsou pohodlná a dostatek místa budou mít i cestující vzadu, potěší nadprůměrný zavazadelník o objemu 520 litrů.

Dieselový motor 1,5 l má výkon 130 koní, což na auto této velikosti s přehledem stačí. Nečekejte závodnické geny, z nuly na stovku zrychlí za 10,8 sekundy a maximální rychlost je 192 km/h. Ve městě se chová rozvážně a rozjezdy jsou trochu hlučnější, na dálničním limitu je ale poměrně lehkonohý a cestovní rychlost zvládne bez potíží i na delších trasách. S manuální převodovkou se pracuje lehce, podvozek slušně filtruje nerovnosti a manévrování je pohodlné. Spotřeba během testu nepřesáhla sedm litrů, podle tabulek byste v kombinovaném provozu měli jezdit se spotřebou 4,3 l/100 km. S dojezdem blížícím se 900 kilometrům je tak 3008 kromě praktického auta do městského provozu také spolehlivým společníkem na dlouhé cesty.

V nabídce jsou asistenční systémy, jako je automatické nouzové brzdění nebo aktivní pomoc při neúmyslném opuštění jízdního pruhu. Zároveň sledují únavu řidiče, automaticky přepínají dálková světla a zobrazují vám značky a rychlostní limity v přístrojovém štítu. Řada z nich je dokonce ve standardu i v základní výbavě Active, kde je Peugeot sdružil do paketu Jistota. Příplatkové systémy jsou pak obsaženy v dalších paketech, v nichž najdete například i adaptivní tempomat.

Peugeot 3008 začíná v akčním ceníku na 540 000 Kč, přičemž testovanou dieselovou jednotku můžete mít již v základní výbavě od 560 000 korun.

Testovaný model:

Peugeot 3008 1.5 BlueHDi

motor:  vznětový čtyřválec 1499 cm3

výkon: 96 kW/130 k při 3750 ot./min.

točivý moment: 300 Nm při 1750 ot./min.

rozměry:  délka 4447 mm, šířka 1841 mm, výška 1620 mm

rozvor náprav: 2675 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru