Škoda Auto dodala zákazníkům v 1. čtvrtletí výrazně méně aut

Škoda Auto zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2020 tržby ve výši 4,85 miliardy eur. V porovnání s minulým rokem se tak jedná o 1,4% pokles. Provozní výsledek dosáhl hodnoty 307 milionů eur a zůstává na solidní úrovni, stejně jako rentabilita tržeb ve výši 6,3 %. V porovnání s rekordními výsledky roku 2019 se však jasně ukazuje, jak současná ekonomická situace a nezbytná opatření, přijatá proti dalšímu šíření pandemie koronaviru Covid-19, citlivě zasáhla obchodní činnost automobilky.

Škoda Octavia combi (2)

Tento vliv je patrný při pohledu na dodávky zákazníkům: od ledna do března 2020 dodala česká automobilka zákazníkům na celém světě celkem 232 900 vozů, což je výrazně méně, než v loňském roce (první čtvrtletí 2019: 307 600 vozů; -24,3 %). Navzdory této složité situaci automobilka dále investuje do své budoucnosti a pokračuje v transformaci od výrobce automobilů k Simply Clever společnosti nabízející nejlepší řešení mobility.

Předseda představenstva Bernhard Maier říká: „Škoda Auto zaznamenala v uplynulých letech rekordní výsledky, díky kterým v současné době ještě stále disponuje dostatečnou likviditou, což nám pomáhá v této mimořádně obtížné situaci. Jaký dopad bude mít pandemie koronaviru Covid-19 v příštích měsících na celosvětový prodej vozů, nedokáže dnes nikdo přesně odhadnout. Jedno je však jasné: zastavením výroby jsme ztratili více než 100 000 vozů. Přesto bojujeme za každé auto, protože počet nevyřízených objednávek je stále vysoký. Naše společnost si strategicky vede dobře, má velmi dobrý základ a atraktivní, moderní modelové portfolio. Držíme se tedy i nadále našich střednědobých a dlouhodobých plánů. Nyní však potřebujeme rychlé a cílené státní stimuly pro celou ekonomiku, aby byla dlouhodobě zajištěna pracovní místa a znovu obnovena důvěra ve společnosti.“



Facebook

Nejčtenější

Nahoru