Seat Tarraco – Do třetice – test

Tarraco je už třetím SUV značky, která se o vozy tohoto typu rozrostla v poměrně krátkém období. Nejdřív přišel na svět model kompaktní velikosti – Ateca, následovala Arona, která je o něco menší. Tarraco přichází jako poslední a co se týče rozměrů, je největší, navíc může být i sedmimístné. V testu jsme ho prověřili s nejsilnějším dieselovým motorem.

Seat Tarraco 1

Španělská DNA se nezapře – reprezentují ji hlavně ostré trojúhelníkové světlomety s LED diodami. Zároveň je tu ale patrná příbuznost s koncernovým sourozencem Škoda Kodiaq a podoba se dá najít i s Volkswagenem Tiguan Allspace. Z rozměrů je jasné, že vůz bude prostorný uvnitř, ostatně mohutný vypadá i zvenku. Sedm cestujících tu může cestovat v docela přijatelném pohodlí, a i když třetí řada sedadel bude vyhovovat spíš cestujícím drobných postav, případně dětem, nejsou to úplné nouzovky.

Když složíte třetí řadu sedadel do podlahy, získáte v zavazadelníku rovnou ložnou plochu a objem 700 litrů, při sedmimístném obsazení zbyde 230 litrů. Řidič i spolujezdec mají k dispozici široká křesla, v případě testovaného vozu s trochu nezvykle řešeným manuálním ovládáním bederní opěrky, jinak jsou ale pohodlná a na delší cestě poskytují dobrou oporu.

Seat Tarraco 3

V přístrojovém štítu najdete virtuální ukazatele, které se dají nastavit do tří různých schémat zobrazení. Díky tomu jsou všechny potřebné údaje přímo před očima. Displej multimédií je volně stojící na vrcholku středového panelu a poprvé kromě dotyku reaguje také na gesta. Pod ním jsou už jen ovladače klimatizace a tlačítka pro nastavení vyhřívání sedadel. Zásuvky pro vnější zařízení najdete rovněž zde – jsou dvě pro vstup USB, jeden AUX a zásuvka 12 V. Ovladač pro nastavení jízdních režimů je kruhový a najdete ho vlevo od řadicí páky.

V případě pohonu všech kol 4Drive máte možnost volit jízdní režim pro kluzkou vozu, či zasněžený povrch, nebo terénní mód. Na výběr je ještě ekologický jízdní styl, běžná silnice, sportovní režim a také individuální nastavení. Se čtyřkolkou se pojí benzínový a dieselový dvoulitr, my jsme pro test vybrali silnější naftu, s níž Tarraco disponuje výkonem 190 koní. Řadí se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, což je jediná možná volba. Síla motoru je dostatečná, je sice trochu rozvážnější, ale má kultivovaný zvuk a netrpí žádnými turbodírami nebo znatelnými prodlevami po sešlápnutí plynu. Rozměrná karoserie se překvapivě lehce skládá do zatáčky, příliš se nenaklání a díky kamerám a parkovacím asistentům se s Tarracem i dobře manévruje. Spotřeba během testu byla kolem osmi litrů, v kombinovaném provozu je tabulkový údaj 5,6 l/100 km.

Cena s příplatky u konkrétního vozu v testu byla 1 266 700 Kč.

Testovaný model:

SEAT Tarraco 2.0 TDI

motor:  vznětový čtyřválec 1968 cm3

výkon: 140 kW/190 k při 3500 – 4000 ot./min.

točivý moment: 400 Nm při 1750 – 3250 ot./min.

rozměry:  délka 4735 mm, šířka 1839 mm, výška 1658 mm

rozvor náprav: 2790 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru