Ford Edge Vignale – Uhlazenější a vyspělejší – test

Edge byl v evropské nabídce Fordu vždycky jedním z „nejameričtějších“ modelů, samozřejmě, když nepočítáme ikonický Mustang. Modernizace mu nepatrně učesala vzhled, zároveň ale přidala nejvyspělejší technologické novinky.

Ford Edge (1)

V aktuálním ceníku najdete Edge ve dvou výbavových stupních – ST-Line a Vignale. Ta první dodává sportovní vzhled, druhá zase luxusní detaily. Vybrali jsme si tu druhou, protože Edge je svým založením především velké rodinné auto na dlouhé cesty. Přitom součástí této výbavy jsou nejen vnější ozdoby, ale také kožený interiér a speciálně prošívané sedačky či adaptivní světlomety. Pro cestování na dlouhé trase ideální vybavení.

Exteriér je i nadále robustní, Edge je hodně velký a cestující se uvnitř cítí opravdu bezpečně. Kůží čalouněná palubní deska je příjemná na pohled i na omak, sedadla rozměrná a pohodlná. Do zavazadelníku se vejde 602 – 1688 litrů nákladu, o místo není nouze ani v druhé řadě sedadel. Rozměrná karoserie a silné přední sloupky sice nejsou pro parkování a manévrování ideální, můžete se ale spolehnout na obraz kamer na displeji infotainmentu, který by, pravda, mohl být trochu větší. Je ale elegantně zapuštěný ve středovém panelu a má i stínící lemy, což se zejména v létě hodí.

Ford Edge (2)

Pod kapotu omlazeného Edge použil Ford dvoulitrový diesel, který díky přeplňování dvěma turbodmychadly poskytne výkon 238 koní. Impozantní síla, která ovšem také odpovídá hmotnosti auta, které má nejméně 2,1 tuny a na délku měří 4,8 metru. Motor je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou (ovládá se kruhovým voličem) a pohonem všech kol AWD. Rozjezdy jsou hladké a rychlé, při dálniční jízdě potěší i pružné zrychlení, překvapivé ale bylo cukání při parkování a potřebě měnit rychle režim vpřed-vzad. Při jemnějším dávkování plynu, které při manévrování potřebujete, auto znatelně cuká. Potěšující je spotřeba, která byla po celou dobu testu pod devíti litry, v kombinovaném provozu pak tabulky uvádějí 6,8 l/100 km.

Jízdními vlastnostmi Edge ani moc nepřipomíná velké SUV nebo rodinné MPV, protože zatáčky projíždí s chutí a jistě, naklání se jen minimálně a vzhledem ke světlé výšce až 203 mm a pohonu všech kol ho můžete vzít i do terénu. Dodejme, že podle okamžité situace se rozdělování točivého momentu přepíná mezi pohonem buď jedné, nebo obou náprav. Na dlouhých cestách se můžete svěřit do péče adaptivního tempomatu, který pracuje až do rychlosti 200 km/h, udržuje vůz uprostřed jízdního pruhu, zvládne jízdu v koloně a brzdění až do úplného zastavení. Kromě toho jsou k dispozici další asistenční systémy, jako hlídání mrtvého úhlu, předkolizní asistent, rozpoznávání dopravních značek nebo pomoc při vyhýbacím manévru. Ovládání usnadní celá plejáda systémů, které aktivně parkují podélně i příčně, včetně ochrany před kolizí při vyjetí z parkovacího místa.

Testovaný model:

Ford Edge Vignale

motor:  vznětový čtyřválec 1997 cm3

výkon: 175 kW/238 k při 4000 ot./min.

točivý moment: 500 Nm při 2000 ot./min.

rozměry:  délka 4834 mm, šířka 1928 mm, výška 1732 mm

rozvor náprav: 2848 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru