Toyota Camry – Pohodlný sedan – test

Na evropský i český trh se po generaci vrátila Toyota Camry, velké a hlavně pohodlné auto. Osmá generace přichází jako hybrid jen s jedním motorem a cenou 920 tisíc Kč za základní verzi. 

Toyota Camry (1)

Interiér je hodně prostorný, široká a pohodlná přední sedadla sice nemají výrazné boční vedení, ale k pojetí tohoto vozu určenému především na dlouhé cesty po dálnicích se určitě hodí. Cestující vzadu mají dostatek místa nejen před koleny, ale také nad hlavou. Palubní deska nabízí řidiči tradiční ovládání řadou tlačítek, není to možná úplně trendy, ale nastavování hlasitosti radia kolečkem nebo teploty tlačítky je příjemné a jednoduché. Naopak ovládání navigace až zas tak intuitivní nebylo. Ovládání na volantu je jako vždy u Toyoty rychlé a přehledné. Vůz je vybaven samočinnou převodovkou s plynule měnitelným převodem. Páka automatu je klasická, kůží potažená je také palubka a středový tunel a na vysoké úrovni je rovněž dřevěný obklad. Kufr má objem 524 litrů.

Toyota Camry (4)

Motor je v nabídce Camry jen jeden, a to 2,5 litrový zážehový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Agregát je kombinovaný s elektromotorem o výkonu 88 kW. Výkon spalovacího motoru je 131 kW a systémový výkon 160 kW. Spalovací motor má hodně síly a jeho spolupráce s elektromotorem je výborná, jízda je plynulá bez škubání při rozjezdech i při změnách jízdních režimů. Je nutno ale počítat s maximální rychlostí 180 km/hod., což by mohlo dynamické řidiče na německé dálnici trochu omezovat.

Spotřeba při jízdách po městě dosahovala cca 5 litrů, celková průměrná spotřeba po celotýdenním ježdění činila 5,9 litru/100 km. Dojezd s plnou nádrží a s touto dosaženou spotřebou byl 760 km. Jen pro úplnost uvádíme objem palivové nádrže u vozu – 50 litrů. Tabulková spotřeba udává 4,2 litru ve městě, 4,8 litru mimo město, 4,3 l kombinovaná.

Toyota Camry (8)

Vůz má pohon předních kol. Rozvor náprav činí úctyhodných 2825 mm. Podvozek poskytuje posádce komfortní až plavnou jízdu i na našich silnicích, Camry se hodí především k dálničním dlouhým přesunům, se svými téměř 5 metry délky to není žádný závoďák na okresky.

Cena testovaného vozu činí 1, 172 mil. Kč.

Testovaný model:

Motor: zážehový čtyřválec 2487 cm3

Výkon: 131 kW při 5700 ot./min.

Točivý moment: 221 Nm při 3600-5200 ot./min.

Elektromotor: 88kW, 202 Nm

Rozměry: délka 4885 mm, šířka 1840 mm, výška 1445 mm

Rozvor náprav: 2825 mm

 

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru