Suzuki Vitara – Čtyřkolka boduje i po faceliftu – test

Současná čtvrtá generace modelu Vitara je na trhu od roku 2015. Model, který se při generační obměně hodně posunul v designu i technice, prošel faceliftem. Přinesl kosmetické změny vzhledu, kvalitnější materiály a obměnu v motorizacích.

Suzuki Vitara (4)

Vitaru nabízí Suzuki už víc než třicet let a i po modernizaci zůstává především „čtyřkolkou“. Zákazníci si totiž navzdory trendům stále vybírají především Vitaru s pohonem 4×4, tvoří dokonce dvě třetiny v prodejích. To byl také případ testovaného vozu, který jsme si zvolili s benzínovým motorem 1,4 BoosterJet, a u Suzuki ho dříve používali jen pro sportovní verzi.

Změny faceliftovaného auta nejsou příliš viditelné, v podstatě jde o upravenou přední masku, více chromu a výraznější otvory pro nasávání vzduchu v nárazníku. I když jde spíš o detaily, výsledek je atraktivní, modernizovaná Vitara vypadá dobře. Umístění změnil radarový senzor, který se přesunul pod registrační značku.

Interiér doznal změn co do kvality použitých materiálů, k nimž patří třeba měkčí plasty na horní části palubní desky. Přibyly ozdobné detaily, výrazné jsou kolem výdechů klimatizace a kruhových analogových hodin umístěných mezi nimi. Středový panel má plasticky tvarované lemy, které jasně definují jeho vertikální linii. V horní části je umístěn dotykový displej pro ovládání infotainmentu, který je zabudovaný. Pod ním je jen minimum tlačítek pro nastavení klimatizace, prakticky umístěný vstup USB a zásuvka.

Suzuki Vitara (5)

Přístrojový štít prošel rovněž inovací, kdy mezi tradiční kruhové ukazatele přibyl infodisplej, na němž se zobrazují údaje o jízdě nebo například i venkovní teplota. Můžete tu zobrazovat také nastavení pohonu všech kol AllGrip. Sedadla jsou pohodlná a mají nové semišové čalounění, lehce naznačené boční vedení a v testovaném stupni výbavy také širokou loketní opěrku s úložným prostorem. Za volantem se sedí vysoko, výhled je bezproblémový, při couvání navíc využijete parkovací kameru s dobrým rozlišením.

Vnitřní prostor je ostatně jedním z pozitiv, která zákazníci ocení. Přesto, že vůz měří na délku jen něco málo přes čtyři metry, na zadních sedadlech nebudou trpět nedostatkem místa ani vytáhlejší osoby, zadní sedák je dost dlouhý a nad hlavou je dost místa. Zavazadelník nabídne 375 litrů objemu, což je u vozu této velikosti slušný parametr.

Co se týče pohonu, je výběr značně zjednodušen tím, že Suzuki upustilo od využívání dieselových motorů a nabízí jen jednu benzínovou pohonnou jednotku, a to čtyřválcový BoosterJet o objemu 1,4 l. Ten poskytuje výkon 103 kW a řadí se šestistupňovou manuální převodovkou. Tento testovaný agregát potěší svižným projevem, minimální prodlevou a jadrným zvukem. Musíte ovšem počítat s menším dojezdem, protože vyšší spotřeba benzínového motoru kombinovaná s objemem palivové nádrže 47 litrů znamená méně ujetých kilometrů na jedno natankování. V našem případě to bylo 550 km, přičemž spotřeba během testu se pohybovala kolem 7,6 litrů. V kombinovaném provozu byste pak měli podle tabulek jezdit za 6,1 l/100 km. Jedná se o údaj spojený s pohonem všech kol, u verze s poháněnou přední nápravou je hodnota cca o tři decilitry nižší.

Už víme, že zákazníci volí Vitaru spíš jako 4WD, což znamená, že zde funguje systém AllGrip, který automaticky připojuje zadní nápravu. Děje se tak podle nastaveného jízdního režimu, kdy Sport používá pohon zadních kol hlavně pro dynamický průjezd zatáčkou, Snow je určen na kluzký povrch a Lock je vlastně „vyprošťovák“, který je aktivní do rychlosti 60 km/h. Za běžných podmínek stačí přehodit kruhový volič na Auto a budete využívat jen přední nápravu, což znamená i úsporu paliva.

Z asistenčních systémů je na výběr především paket pro předcházení kolizím. Na základě údajů od kamery a laserového radaru pracuje protinárazový systém nouzového brzdění, který zabrání srážce s autem před vámi. Adaptivní tempomat dokáže jet nastavenou rychlostí a udržovat bezpečný odstup, zvládne i jízdu v koloně. Vitara dostala poprvé také hlídání mrtvých úhlů, systém monitoruje i jízdu v pruhu a možnou únavu řidiče. Bezpečné couvání z parkovacího místa zaručí senzory pro sledování aut přijíždějících z boku, v nabídce je i čtení dopravních značek.

Suzuki Vitara je v aktuálním ceníku dostupná od ceny 456 900 korun.

Testovaný model:

Suzuki Vitara 

motor:  zážehový čtyřválec 1373 cm3

výkon: 103 kW/140 k při 5500 ot./min.

točivý moment: 220 Nm při 1500 – 4000 ot./min.

rozměry:  délka 4175 mm, šířka 1775 mm, výška 1610 mm

rozvor náprav: 2500 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru