Land Rover Defender dorazil do Prahy

Ikona přepracovaná pro 21. století, která vytváří svou vlastní kategorii. Nový Defender vznikl pro dobrodruhy a zákazníky, kteří rádi objevují nové věci. Silueta zůstala zachována. Vůz je velmi odolný a zároveň nabízí účelný design a moderní technologie.

LR_DEF_110_20MY_Off-Road

V průběhu sedmi desetiletí inovací si Land Rover vydobyl v srdcích cestovatelů, ale také humanitárních organizací a dobrodružných rodin jedinečné místo. Defender se zařadí po bok modelů Range Rover a všestranných SUV řady Discovery, čímž zkompletuje dynastii značky Land Rover.

Verze 110 je pouze začátek nastupující rodiny vozů s pohonem všech kol na světě. Brzy bude následovat také krátké provedení 90 a v roce 2020 doplní nabídku dvojice praktických užitkových modelů.

Díky siluetě zůstává nový model jasně rozpoznatelný. Minimální převis karoserie vpředu i vzadu poskytuje výborné nájezdové úhly. Charakter původního vozu byl využit také v interiéru. Běžně skryté části základní karoserie nebo šrouby jsou zde odhalené, čímž je zdůrazněna jednoduchost a praktičnost. Jednou z řady inovací je také volič převodovky umístěný na palubní desce. Díky tomu může být mezi dvojicí předních sedadel ještě třetí sklopné sedadlo. Výsledkem jsou tři místa vedle sebe, přesně jako tomu bylo u původních modelů Land Rover.

Land Rover Defender 110 proto nabízí pět nebo šest míst, respektive uspořádání 5+2. Prostor pro zavazadla za druhou řadou sedadel má objem 1 075 litrů. Po sklopení druhé řady to je dokonce 2 380 litrů. Krátký model 90 bude schopný i při délce kompaktního hatchbacku odvézt až šest osob.

LR_DEF_20MY_Detail

Platforma D7x automobilky Land Rover připravená pro extrémní použití je založena na lehkém hliníkovém monokoku. Cílem bylo vytvořit nejtužší karoserii, jakou kdy Land Rover vyrobil. Novinka je třikrát tužší než tradiční řešení založená na žebřinovém rámu. Vznikl tak perfektní základ pro zcela nezávislé zavěšení kol s odpružením vzduchovými nebo vinutými pružinami, který zároveň umožňuje instalaci elektrifikovaných pohonných jednotek.

Šířka schopností odlišuje nový model od ostatních. Stálý pohon všech kol a redukční převodovka, mezinápravový diferenciál a na přání dodávaný zadní diferenciál vybavený elektronicky řízenou uzávěrkou zajišťují perfektní jízdu ať už v měkkém písku pouště, mrazivé tundře arktické oblasti nebo kdekoliv jinde. S novou generací přichází nastavitelný systém Terrain Response umožňující zkušeným řidičům individuální nastavení vozu dokonale odpovídající konkrétním podmínkám. Méně zkušení řidiči mohou díky inteligentní funkci Auto ponechat rozpoznání terénu na automobilu a ten následně sám upraví své nastavení.

Při vstupu vozu na trh bude paleta zážehových jednotek zahrnovat čtyřválcový motor P300 a výkonný šestiválec P400 vybavený mild-hybridní technologií (MHEV). Zákazníci si mohou vybrat také z dvojice čtyřválcových naftových motorů D200 a D240. V obou případech je spotřeba paliva pouze 7,6 l/100 km a produkce emisí 199 g/km (NEDC).
Nízké spotřeby paliva se podařilo dosáhnout díky inovativním technickým řešením, jako je například zcela plochý podvozek. Ten zlepšuje aerodynamiku (pouze 0,38 Cd) a je u všech dostupných variant.

LR_DEF_20MY_Interior

Vůz je také vybaven moderními technologiemi. Spolu s tímto novým modelem přichází nový multimediální systém Pivi Pro. Nová generace dotykového displeje je intuitivní a uživatelsky přívětivější, pro nejpoužívanější funkce vyžaduje méně úkonů a nabízí téměř bezprostřední odezvu.

Dealeři již přijímají objednávky a první vozy dorazí k zákazníkům na jaře příštího roku – v březnu či dubnu. Ceny začínají na 1,5 mil. korun.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru