Mini Cooper S cabrio – Spousta radosti – test

Modernizace vozů mini proběhla na počátku minulého roku a přinesla z viditelných změn jen úpravy detailů exteriéru a interiéru, výrazně se pak proměnila nabídka individualizací. K uvedení nových automatických převodovek se pak přidala ještě novinka velmi podstatná, přidání filtru pevných částic pro benzínové motory v nabídce a díky tomu i splnění přísné normy Euro 6d-Temp.

mini cabrio (5) velká

Emisní normy jsou asi to poslední, co vás při pohledu na roztomilé miníky napadne. Znalci vědí, že dnešní vozy mini nejsou jen veselé hračky, ale také pořádní dravci, kteří se umí zakousnout do asfaltu. Proto je plnění přísných norem dobrou zprávou pro ty, kdo si je nekupují jen na efekt, ale také kvůli výkonným motorům ve verzích Cooper S nebo John Cooper Works. My jsme si do testu vybrali jednoho z nich, navíc se stahovací střechou, která je plátěná a ovládá se elektricky.

Každý kabriolet budí pozornost, zejména když tuto karosářskou verzi mnoho značek nenabízí a přitom se extrémně horké léto nastěhovalo už i do české kotliny. Nové mini toho ale má k předvedení mnohem víc. Snad největší ohlas má použití linií britské vlaky hned na několika místech zvenku i uvnitř. Asi i díky tomu snadno zapomeneme, že značka kotví poslední léta pod ochrannými křídly německé prémiové automobilky. Nejpůsobivější je promítnutí „vlajkové“ grafiky do zadních světlometů, které díky tomu získaly tolik stylovosti, že je škoda, že si pohledu na ně užijí jen řidiči za vámi. Vy si ale uvnitř také přijdete na své, protože podobné linie se zobrazují také na palubní desce před sedadlem spolujezdce. Méně už si všimnete úpravy předních světlometů, které prošly úpravami designovými i technologickými. Dostaly výrazné rámečky, v případě LED diodové varianty dokonce světelné, ještě podstatnější je pak adaptivní funkce a matrixové tlumení. To znamená, že se svítivost mění podle toho, zda je na silnici před vámi volno, nebo je hustší provoz. Díky tomu se nemusíte obávat oslnění protijedoucích řidičů a přitom stále využíváte maximální možnosti osvětlení.

mini cabrio (6)

Interiér se příliš nezměnil, hodně možností ale přidala rozšířená nabídka individualizací, což je v případě takto stylového auta přinejmenším stejně důležité jako ústrojí pod kapotou. Kruhové tvary se objevují na přístrojové desce i na dveřích, kruhový je prstenec kolem řadicí páky a pochopitelně i ovladač infotainmentu, který pracuje na stejném principu jako známý iDrive v BMW. Cabrio je třídveřové, a i když jsou zde i dvě místa na zadních sedadlech, lidé větší postavy se sem budou soukat obtížně. Navíc při stažení střechy a nasazení větrolamu se v druhé řadě sedět nedá. Střecha se neskládá do kufru, ale shrnuje na záď vozu, což je jednak efektní, ale hlavně vám nezabírá místo v kufru, kde je se objem pohybuje jen mezi 160 a 215 litry. Nic moc velkého se vám tam stejně nevejde kvůli nakládacímu otvoru, který navíc zmenšují vyklápěcí dveře.

Teď už ale pojďme k dvoulitrovému benzínovému motoru, s nímž mini získá výkon 192 koní a točivý moment 280 Nm. Podle tabulek s ním z nuly na stovku zrychlíte za 7,2 sekundy, pojedete maximálkou 230 km/h a v kombinovaném provozu dosáhnete na spotřebu 6,4 l/100 km. Tyhle údaje vás ovšem přestanou zajímat, jakmile nastartujete páčkou na středovém panelu, která je pro jistotu vyvedená v červené barvě. Mini Cooper S je extrémně živé auto, s nímž budete mít z jízdy nekončící radost. Motor řve, prská do výfuku, zvlášť když rezignujete na běžný nebo úsporný režim a necháte ho operovat výhradně ve sportovním módu. I tak jsme během testu zaznamenali spotřebu 8,7 l/100 km, což není špatné. Také automatická převodovka vás nechá si zadovádět, pustí motor i do vyšších otáček, ale když už vás to nebaví, začne se chovat jako poslušný pejsek a řadí docela klidně.

Jízdní styl s takovým autem bude vždycky trochu divoký, konec konců to od něj také zákazníci chtějí. Takže i podvozek je tvrdší, tlumiče jsou připravené na sportovní jízdu. Správně hádáte, že přejezdy nerovností budou drsnější, zato průjezd zatáčkou si můžete klidně střihnout ostře a svižně. Jedná se o auto určené pro zábavu a tak se taky chová. Na druhou stranu jestli vám jde jen o styl, můžete zůstat u méně výkonných verzí, i tak je tohle auto dostatečně moderní pro dravé mládí. Dokáže se totiž propojit s vašimi oblíbenými aplikacemi nebo komunikovat s věcmi u vás doma. To samozřejmě nepůjde bez připojení k internetu pomocí integrované SIM karty a zásuvek pro externí zařízení. Díky tomu všemu můžete své auto dokonale zapojit do svých plánů v práci i ve volném čase.

Testovaný model:

Mini Cooper S cabrio

motor:  zážehový čtyřválec 1998 cm3

výkon: 141 kW/192 k při 5000 ot./min.

točivý moment: 280 Nm při 1250 – 4600 ot./min.

rozměry:  délka 3821 mm, šířka 1727 mm, výška 1415 mm

rozvor náprav: 2495 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru