Subaru Impreza – Ikona se vrátila – test

Po jisté odmlce se do nabídky značky Subaru na českém trhu vrátil model Impreza a dokazuje, že má stále hodně příznivců. Svědčí o tom například první místo mezi malými vozy, získané v hlasování veřejnosti v anketě Auto roku 2018 v ČR. Ostatně věděli jste, že Impreza byla japonským Autem roku 2016?

Subaru Impreza (4) velká

Poprvé ji automobilka představila v roce 1992, takže při svém novém uvedení v ČR oslavila kulaté výročí. Pátá generace přišla na český trh předloni na podzim. Subaru při jejím vývoji použilo novou globální platformu, posunulo těžiště ještě o 5 mm níž a zachovalo svou osvědčenou koncepci symetrického pohonu všech kol a plochého motoru boxer s protiběžnými písty.

Jak vypadá nová Impreza při pohledu zvenčí? Automobilka svým novým modelům dává sportovnější výraz, který staví na šestiúhelníkové masce a „jestřábích“ předních světlometech. Na přední kapotě okamžitě registrujete absenci kapličky pro přívod vzduchu, neuniknou vám ani plasticky vystupující světla na zádi. Aerodynamiku vylepšuje svažující se střecha zakončená spoilerem. Pořád zbývají dostatečně velké prosklené plochy, abyste měli dobrý přehled o okolí vozu a výhled ven. I díky tmavě modré barvě testovaného vozu působí Impreza především uhlazeně.

Subaru Impreza (7) velká 2

V interiéru je znát, že si Subaru dalo záležet na materiálech i zpracování. Čalouněná a prošívaná palubní deska působí dobře, štepování ladí s provedením sedadel. Přístrojový štít i středový panel využívají přímé linie a ostré rohy, přístrojový štít je šestiúhelníkový. V něm jsou umístěny tradiční kruhové ciferníky, mezi nimi pak obdélníkový infodisplej s údaji o jízdě. Středový panel zabírá z velké části displej ovládání infotainmentu, nad ním pak v malé kapličce ještě další informativní displej s podobnými údaji, jaké se zobrazují i v přístrojovém štítu. Pro ovládání klimatizace zůstávají klasické kruhové voliče.

Sedadla řidiče a spolujezdce nabízejí slušné boční vedení, v druhé řadě je místa dostatek pro kolena i nad hlavou, snad jen sedáky by mohly být pro pohodlnější cestování o něco delší. V zavazadlovém prostoru oproti předchozí generaci získala Impreza o 5 litrů větší objem, nyní se sem vejde 385 litrů.

Automobilka provázela uvedení nové Imprezy důrazem především na bezpečnost a technologie, které ji zvyšují. Kromě snížení těžiště, které umožňuje nová platforma, je i karoserie tužší a zlepšila se absorpce energie při případné kolizi. Velkým vývojem prošel systém EyeSight. Ten již obsahuje několik sofistikovaných asistenčních systémů, které pracují spolu s tempomatem na tom, aby řidiči ulehčily práci.

Když se podíváte do ceníku, zjistíte, že Imprezu si nyní můžete pořídit jen s benzínovým motorem 1,6 l. My jsme otestovali větší dvoulitrový agregát, který poskytuje 156 koní výkonu. Papírově s ním Impreza akceleruje z nuly na stovku za 9,8 sekundy a dosáhne rychlosti 205 km/h. V reálu se jedná o motor živý, který je po nastartování víc slyšet, velmi brzy ale přechází do kultivovaného tichého chodu. K dispozici je výhradně automatická převodovka Lineartronic, která si ze všeho nejvíc libuje v klidné jízdě. Pokud půjdete autu víc po krku, připravte se na hlučnější projev motoru a vyšší spotřebu. Ta by měla být podle tabulek v kombinovaném provozu 7,0 l/100 km, my jsme během testu dosáhli 8,2 litru.

Chválu si ovšem zaslouží podvozek, který předvádí to nejlepší, co Impreza nabízí. Díky nové platformě  je karoserie až o 100 % tužší a pak je tady to snížené těžiště, o němž jsme už mluvili. Pevnější spoje a nová konstrukce zvyšují torzní tuhost, úpravy slibují snížení náklonů v zatáčkách až o polovinu. Jízdní vlastnosti jsme kromě běžné jízdy po městě a cestování okreskami i na dálnici vyzkoušeli také na okruhu v Bělé, a to za docela vlhkého počasí. Ve všech situacích je Impreza předvídatelná a sebejistá, miluje zatáčení a projíždí obloukem přesně a přitom vám ještě dopřává dostatečně silný pocit z řízení. I když vám ve skutečnosti navíc pomáhá nejen pohon všech kol, ale také přibrzďování kol v zatáčkách, tedy vektorování točivého momentu.

Subaru Impreza se v základní verzi nabízí za 560 000 Kč, testovaný dvoulitr není v současné chvíli v nabídce.

Testovaný model:

Subaru Impreza

motor:  zážehový čtyřválec 1995 cm3

výkon: 115 kW/156 k při 6000 ot./min.

točivý moment: 196 Nm při 4000 ot./min.

rozměry:  délka 4460 mm, šířka 1775 mm, výška 1480 mm

rozvor náprav: 2670 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru