Škoda představuje studii Vision iV na autosalonu v Šanghaji

Škoda chce navázat na úspěch na svém nejvýznamnějším trhu vstupem do elektromobility, která zaznamenává nárůst zejména v Číně. Studie Vision iV a jednostopý koncept Klement, které se představí na autosalonu Auto Shanghai 2019 od 16. do 25. dubna, naznačují, jak si automobilka představuje elektrickou, moderní a trvale udržitelnou budoucnost na čínském trhu.

škoda VISION_iV_header

Automobilka také představí svou kompletní nabídku vozů SUV – vozy Kodiaq GT, Kodiaq, Karoq a Kamiq. V roce 2020 bude na evropském trhu uveden první čistě elektrický vůz značky na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB). Po jednání s partnerem SAIC Volkswagen v rámci společného podniku se již intenzivně pracuje i na uvedení vozu na čínský trh.

Společnost opticky a technicky upravila studii Vision iV speciálně pro čínský trh a vybavila ji elektromotorem u zadní nápravy o výkonu 150 kW (204 k), který pohání zadní kola a nabízí bezemisní provoz. Maximální rychlost činí 160 km/h. Kompaktní lithium-iontová baterie má kapacitu 83 kWh a je umístěna v podlaze mezi nápravami. Maximální dojezd na jedno nabití činí až 500 km. Charakteristickým znakem jsou například osvětlené skleněné prvky ve vertikálních lamelách masky chladiče nebo kamery namísto klasických zpětných zrcátek. Novými prvky v interiéru jsou uspořádání přístrojové desky a středové konzole v různých úrovních nebo obrazovka, která se zdánlivě vznáší.

Inovativní technologie zlepšují bezpečnost a komfort. Počátek nové éry naznačuje i infotainment systém a digitální technologie. Chytré telefony jsou přímo zabudované v infotainment systému a fungují také jako digitální klíč k odemčení vozu.

klement

Společnost  se konceptem Klement vrací k zakladatelům automobilky Václavu Laurinovi a Václavu Klementovi, do doby před 124 lety, kdy začala výrobou bicyklů úspěšná historie firmy. Současně představuje vizi, jak by mohla vypadat elektrická, inovativní a moderní mikromobilita v čínských velkoměstech. Klement s motorem o výkonu 4 kW, integrovaným v náboji zadního kola, dosahuje maximální rychlosti 45 km/h. Ovládání akcelerace a brzd je integrováno v inovativních naklápěcích stupačkách. Ovládání je velice jednoduché. Hydraulická brzda vpředu s ABS a zabudované LED osvětlení se starají o bezpečnou jízdu.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru