Hyundai Ioniq jako pojízdná nabíjecí stanice

V pilotním projektu, který byl spuštěn ve spolupráci s ADAC Service, jsou v Hamburku a Duisburgu provozovány dva elektromobily Hyundai Ioniq Electric jako tzv. „mobilní nabíječky“.

hyundai ioniq mobile charger2

Na cestách tak mohou být vybité elektromobily zásobeny potřebnou elektrickou energií. Elektromobil s vybitým akumulátorem se nesmí tlačit na velkou vzdálenost, ani odtáhnout na tyči. Pomocí nabíjecího vozidla se prázdné akumulátory znovu nabijí na místě. Nová služba pro vybité elektromobily je určena nejen pro členy autoklubu ADAC. Jedná se o lokálně omezenou asistenční službu, provozovanou na zakázku výrobců.

hyundai ioniq mobile charger3

V těchto případech přichází ke slovu Ioniq Mobile Charger v režimu nabíjení V2V (Vehicle to Vehicle). Dodává ze svých akumulátorů elektrickou energii do vybitého vozidla. Speciálně vybavené nabíjecí vozidlo nabízí nejvyšší výkon nabíjení 20 kW. Vybitý elektromobil díky tomu obdrží během 15 minut dostatek energie pro dojezd cca 25 kilometrů, což postačuje k dojetí k nejbližší nabíjecí stanici. Vůz přitom používá zásuvku CCS (Combined Charging System), která byla Evropskou unií stanovena jako standardní zásuvka pro rychlé nabíjení.

Samotný Ioniq Mobile Charger je během nabíjení chráněn před vybitím po nabíjecím procesu. Proces nabíjení se automaticky přeruší, pokud stav nabití dárcovského vozidla klesne pod 30 procent. Tento případ by však neměl nastat, protože Ioniq Electric má se zcela nabitými akumulátory dojezd cca 280 kilometrů, takže po poskytnutí nabíjecí pomoci může v ideálním případě ujet vždy ještě 100 kilometrů.

hyundai ioniq mobile charger

V provozu je již třetí nabíjecí vůz. Autohaus Sangl ve městě Landsberg am Lech má totiž ve svém vozovém parku také jednu pojízdnou nabíjecí stanici. To má svůj důvod, protože jednatel Jürgen Sangl prodal na konci uplynulého roku již pětistý Ioniq Electric. Většina zákazníků přitom pochází z okolních vesnic. Vloni v říjnu vůz dokonce plnil oficiální misi a doprovázel „Road to Paris“. Při soutěži o nejdelší dojezd z Frankfurtu až do Paříže, s tehdy novým modelem Kona Electric, nemusel však poskytovat žádnou pomoc v nouzi. Vítězný tým překonal na jedno nabití 506 kilometrů a dojel bez problémů do cíle.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru