Škoda představila v Ženevě svoji elektrovizi

Plně elektrická studie Škoda Vision iV nabízí pohled na elektrickou budoucnost značky. První vůz  automobilky na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen představuje její další krok směrem k eMobilitě. Čtyřdveřový crossover s karoserií kupé předvádí sportovní a emocionální linie a nabízí velkorysý prostor. O dynamickou jízdu se stará pohon všech kol a dva elektromotory se systémovým výkonem 225 kW (306 k).

škoda vision iV

Délka studie Vision iV činí 4 665 mm, šířka 1 926 mm a výška 1 613 mm. Dynamická linie zajišťuje sportovní vzhled. Nové proporce s krátkou kapotou a dlouhým prostorem pro cestující naznačují již při pohledu zvenku vnitřní prostor. Studie tak poodhaluje konkrétní podobu prvního sériově vyráběného vozu.

Studie má horizontální světelnou lištu, která prochází po celé šíři vozu přes přepracovanou, uzavřenou masku chladiče s vertikálními jemnými lamelami a krystalickými strukturami, a spojuje LED Matrix světlomety. Pohled zboku na studii charakterizuje atletická karoserie, rozšířené blatníky a linie střechy ve stylu karoserie kupé. Dveře nemají kliky a otevírají se automaticky dotykem. Místo klasických vnějších zrcátek má studie kamery, které přenáší 180 stupňové záběry okolí vozu do vnitřního zrcátka. Novými prvky v interiéru jsou uspořádání přístrojové desky a středové konzole v různých úrovních nebo obrazovka, která se zdánlivě vznáší.

Ekologický pohon studie zajišťují dva elektromotory. Jeden je umístěn na přední a druhý na zadní nápravě. Studie  je tak vybavena pohonem všech kol, který rozděluje systémový výkon 225 kW (306 k) dle potřeby na jednotlivá kola a tím zajišťuje dynamickou a bezpečnou jízdu. Maximální dojezd činí v režimu WLTP 500 km. Baterii lze nabít za 30 minut na 80 % její kapacity. Studie se umí skvěle orientovat díky laserovým skenerům, radarovým senzorům a kamerám. Za určitých situací umí i jezdit autonomně nebo automaticky zaparkovat. Rozsáhlé možnosti konektivity umožňují přímou komunikaci s ostatními řidiči, vozy a infrastrukturou.

Infotainment systém nové generace umožňuje přístup k mnoha mobilním online službám a kromě ovládání gesty a hlasem umožňuje řidiči a spolujezdci propojit si chytré telefony k funkcím ovládání. Digitální klíč umožňuje otevírat a nastartovat studii chytrým telefonem. Studie také zvyšuje bezpečnost díky kontrole tepové frekvence řidiče. V případě nouze zastaví automaticky vůz na krajnici.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru