Nejsilnější Ferrari F8 Tributo odhaleno v Ženevě

Model F8 Tributo, nový sportovní vůz s motorem uprostřed, ztělesňuje to nejlepší z konstrukce tradičních dvousedadlových berlinett italské automobilky. Svým názvem vzdává hold jak sportovní konstrukci, tak motoru, který jej pohání: díky výkonu 720 k a měrnému „litrovému“ výkonu 185 k/l jde o nejvýkonnější jednotku V8, jakou kdy značka vyrobila pro standardní produkční model.

Ferrari F8 Tributo

Motor V8 o objemu 3 902 cm3 získal titul „nejlepší motor“v anketě Mezinárodní motor roku třikrát za sebou (2016, 2017 a 2018), a navíc byl v roce 2018 vyhlášen jako „nejlepší motor posledních dvou desetiletí“. Osmiválcové motory Ferrari jsou v automobilovém světě synonymem nejlepšího sportovního charakteru a radosti z jízdy. A dvojnásob to platí, pokud je takový motor uložen uprostřed dvousedadlového vozu. Ferrari tuto konstrukci, která zajišťuje optimální rozložení hmotnosti, průběžně zdokonaluje již více než čtyři dekády. Výsledkem je F8 Tributo, jedno z nejrychlejších a nejlépe ovladatelných superaut, jaká kdy byla vyrobena.

Nový model je přímým nástupcem vozu 488 GTB, proti němuž přináší zlepšení ve všech oblastech. Výsledkem je snadnější ovladatelnost na hranici přilnavosti spolu s větším komfortem pro posádku. Ferrari F8 Tributo nabízí o 50 k vyšší výkon než předchůdce, je lehčí a těží z 10% zdokonalení aerodynamiky. Dalším přínosem je systém ovládání řízeného smyku Side Slip Angle Control nejnovější verze 6.1.

F8 Tributo vyvine výkon 720 k bez prodlevy turbodmychadla a vytváří patřičný zvukový doprovod. Okamžitě dostupný výkon se snoubí s prvotřídními jízdními vlastnostmi, které vylepšuje řada pokročilých systémů kontroly jízdní dynamiky. Jedná se o poprvé použitou novou verzi systému Ferrari Dynamic Enhancer (FDE+), který se aktivuje pomocí ovladače manettino na volantu v režimu RACE. Díky tomu je vůz lépe ovladatelný na hranici adheze, což umožňuje většímu počtu řidičů dopřát si maximální jízdní dynamiku. Volant má menší průměr a tím zlepšuje reakční schopnosti jezdce, přispívá také k lepší kontrole nad vozem. Další vylepšení představuje ve srovnání s 488 GTB snížení tzv. suché hmotnosti o 40 kg.

Ferrari F8 Tributo2

Stejně jako u verze 488 Pista vychází konstrukce aerodynamických ploch ze zkušeností získaných na závodních tratích. Hlavním cílem při vývoji bylo dobré chlazení motoru, které zajišťují mimo jiné dozadu skloněné chladiče v přední části vozu a nastavitelné přívody vzduchu do motoru, umístěné po stranách spoileru místo v zadních blatnících.

Vlastní studio Ferrari Styling Centre zahájilo modelem F8 Tributo nový designový styl, který bude i nadále zdůrazňovat klíčové vlastnosti vozů Ferrari: vysoké výkony a extrémní aerodynamickou účinnost. Příď vozu obsahuje vzduchový kanál ve tvaru písmene S. Tento konstrukční prvek měl premiéru na modelu 488 Pista, u novinky je ale výrazně upraven, aby odpovídal odlišně navržené přídi. Díky tomu se jen tento vzduchový kanál podílí neuvěřitelnými 15 % na celkovém nárůstu přítlaku ve srovnání s typem 488 GTB. Nové a nižší světlomety LED umožnily expertům na aerodynamiku přidat nové vstupy vzduchu pro chlazení brzd. Spolu s otvory po stranách nárazníku zlepšují výměnu vzduchu v podbězích natolik, že nebylo nutné zvětšovat průměr brzd k zajištění vyšší účinnosti s ohledem na nárůst rychlosti.

Ferrari F8 Tributo3

Motorový prostor zakrývá lehké a pevné polykarbonátové „sklo“ Lexan, jehož tvary představují moderní interpretaci nejvýraznějšího designového prvku nejslavnějšího Ferrari s motorem V8, legendárního modelu F40. Žaluzie na víku pomáhají odvádět horký vzduch od motoru, aniž by ovlivňovaly účinnost zadního spoileru. Jeho tvar je upraven tak, aby došlo k dalšímu zvýšení přítlaku na zadní nápravě. Spoiler zasahuje až do stran nad zadní svítilny a vizuálně tak celý vůz snižuje. Novinka se vrací ke klasickým dvojitým kruhovým svítilnám a zádi v barvě karoserie. Jedná se o typický prvek prvních osmiválcových berlinett, jako byl zcela první vůz této řady, model 308 GTB z roku 1975.

Ferrari F8 Tributo4

Interiér si zachovává tradiční vizáž typickou pro automobily Ferrari s motorem uprostřed, včetně kokpitu natočeného směrem k řidiči. Přesto každý díl palubní desky, dveřních výplní a středového tunelu je zcela nový. Vůz dostal palubní rozhraní nové generace, nový je i volant, kruhové výstupy vzduchu, ovladače, ale i sedmipalcový dotykový displej před spolujezdcem.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru