Škoda Kamiq – máme tu nové městské SUV

Česká automobilka rozšiřuje svou nabídku vozů SUV o třetí model pro evropský trh. Název Kamiq pochází z jazyka Inuitů, obývajících sever Kanady a Grónsko. Popisuje stav, kdy něco přirozeně „padne jako ulité“ za všech okolností.

Arnold

Nový vůz nabízí moderní asistenční a infotainment systémy, velký prostor a mnoho prvků Simply Clever. Vzhled vozu charakterizují nové dvoudílné přední světlomety se světly pro denní svícení umístěnými nahoře. Městské SUV využívá modulární platformu MQB a jeho délka činí 4 241 mm. Vozem chce společnost oslovit nové, mladší zákazníky, kteří mají rádi moderní život a dobrodružství. Velmi důležitými prvky v této třídě jsou terénní vzhled a vysoká úspornost. Vůz  je nabízen výhradně s pohonem předních kol.

Jako první model značky má ve full LED variantě dělené přední světlomety se světlem pro denní svícení, tvořeným čtyřmi LED prvky, umístěným nad hlavním světlometem. Full LED varianta světel nabízí také mlhové světlomety s přisvěcováním při odbočování. Jako první model značky je Kamiq vybaven předními a zadními dynamickými směrovými světly. Po aktivaci směrového světla se jednotlivé diody rozsvěcí po sobě směrem od vnitřní po vnější.

škoda KAMIQ_int

Interiéru dominuje samostatný displej s úhlopříčkou 9,2″, umístěný v zorném poli řidiče. Charakteristická linie kolem samostatného displeje kopíruje tvar kapoty motoru a vytváří také ergonomicky tvarovanou opěrku ruky, která ovládá dotykovou obrazovku. Na přání může být dodán Virtuální Kokpit s 10,25″ displejem. Přístrojová deska s novými velkoplošnými dekoračními lištami a výplně předních dveří mají kvalitní, měkčený povrch s novou specifickou úpravou, která napodobuje krystalickou strukturu. Interiér překvapí komfortní výbavou. Mezi tyto prvky patří například vyhřívaný volant a vyhřívané čelní sklo. Vůz nabízí na přání kromě vyhřívaných předních sedadel i vyhřívání zadních sedadel.

Délka nového vozu činí 4 241 mm, šířka 1 793 mm, výška 1 531 mm. Rozvor měří 2 651 mm, což přijde vhod zejména cestujícím na zadních sedadlech. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 73 mm. Základní objem zavazadlového prostoru je 400 l. Sklopením opěradel zadních sedadel lze objem zavazadlového prostoru rozšířit na 1 395 l. Na přání je k dispozici také sklopné opěradlo sedadla spolujezdce. Díky tomu lze bez problému převážet i předměty o délce až 2 447 mm.

Arnold

Všechny motory, které vůz nabízí, mají přímé vstřikování, jsou vybaveny turbodmychadlem, rekuperací brzdné energie a Start-Stop systémem. Splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. Základní tříválcový motor 1,0 TSI má výkon 70 kW (95 k) a nabízí maximální točivý moment 175 Nm. O přenos hnací síly se stará pětistupňová manuální převodovka. Motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k), který nabízí maximální točivý moment 200 Nm, je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je nabízena také automatická sedmistupňová převodovka DSG. Vrcholnou motorizaci tvoří čtyřválcový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a maximálním točivém momentu 250 Nm. Aktivní řízení válců (ACT) v případě malé zátěže automaticky vypíná oba prostřední válce a snižuje tak spotřebu. Také tento motor je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena automatická sedmistupňová převodovka DSG. Všechny benzinové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic.

Čtyřválcový naftový motor 1,6 TDI má výkon 85 kW (115 k), nabízí točivý moment 250 Nm a je standardně vybaven systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic. Úsporný vznětový motor je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je k dispozici automatická sedmistupňová převodovka DSG.

Ekologickou variantou nového vozu je moderní verze motoru 1,0 G-TEC. Tento tříválcový motor s pohonem na zemní plyn má výkon 66 kW (90 k) a nabízí maximální točivý moment 160 Nm. V porovnání s konvenčními motory produkuje méně emisí. Tento motor je dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou.

Podvozek vozu se světlou výškou, která je o 37 mm vyšší než u vozu Scala, spojuje v sobě klasické přednosti vozu SUV s dynamickými jízdními vlastnostmi kompaktního vozu. Ještě více možností sportovního charakteru umožňuje na přání dostupný systém Sport Chassis Control. Sportovní podvozek, který je o 10 mm nižší, nabízí kromě režimu Normal také režim Sport s tužší charakteristikou tlumičů, které jsou elektronicky ovládané. Řidič může přepínat obě nastavení v menu Volby jízdního režimu (DRIVING MODE SELECT), která je dodávána společně se systémem Sport Chassis Control. Volba jízdního režimu umožňuje přepínání čtyř režimů Normal, Sport, Eco a Individual. Pro jízdu v terénu nabízí vůz na přání ochranu podvozku.

Asistent pro udržování vozidla v jízdním pruhu (Lane Assist) a Front Assist jsou součástí standardní výbavy. Front Assist včetně funkce nouzové brzdy a prediktivní ochrany chodců sleduje pomocí radaru ve městě prostor před vozidlem a pomáhá tak předcházet nehodám. Asistent pro udržování vozidla v jízdním pruhu (Lane Assist) rozpozná pomocí kamery jízdní pruhy na silnici a pomáhá řidiči držet se ve zvoleném jízdním pruhu. Na cestách po dálnici až do rychlosti 210 km/h pomáhá řidiči také adaptivní tempomat (ACC), který je dostupný na přání. Adaptivní tempomat (ACC) udržuje nastavenou rychlost, případně upravuje automaticky rychlost podle vozidla jedoucího vpředu. Pomáhá tak řidiči při jízdě a zároveň zvyšuje bezpečnost. Pokud je vůz vybaven automatickou převodovkou DSG, tak vůz dokonce samočinně zastaví. Do tří sekund zajistí také automatický rozjezd vozidla. Asistent rozpoznání únavy (Driver Alert), který je dostupný na přání, varuje v případě poklesu koncentrace řidiče. Bezpečnost zvyšují i další asistenční systémy, které jsou dostupné na přání. V případě hrozící nehody uzavře proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist, která je dostupná ve standardu vozu, automaticky boční okna a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech. V případě nehody chrání cestující devět airbagů, mezi které patří i kolenní airbag řidiče nebo zadní boční airbagy. Standardně dodávaná multikolizní brzda zabraňuje nekontrolovanému pohybu vozidla po srážce. Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), který je dostupný na přání, rozpozná pomocí dvou radarů na zádi, když se zezadu blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu. Řidič je na to upozorněn světelnou signalizací na vnitřní straně krytu zpětných zrcátek. Řidič tak mnohem lépe pozná hrozící nebezpečí. Asistent je schopen sledovat okolí za vozem do vzdálenosti 70 m a dokáže tak efektivně varovat před nebezpečím také na dálnicích a rychlostních silnicích. Součástí asistenta změny jízdního pruhu (Side Assist) je i asistent vyparkování (Rear Traffic Alert), který při vycouvání z parkovacího místa upozorňuje na objekty, které se nachází za vozidlem. Užitečným pomocníkem při parkování je na přání dostupná zadní parkovací kamera a na přání dostupný parkovací asistent (Park Assist), který vůz automaticky zaparkuje do podélných nebo příčných parkovacích míst a také z nich dokáže vyjet. Parkovací asistent je již vybaven asistentem pro manévrování (Manoeuvre Assist). Pokud senzory při parkování zaregistrují nebezpečnou překážku, která se nachází před nebo za vozidlem, automaticky vůz zabrzdí. Na přání dostupný asistent dálkových světel (Auto Light Assist) automaticky ztlumí dálková světla, pokud kamery zaregistrují blížící se vozidla nebo vozidla nacházející se před vozem.

škoda KAMIQ_detail

Městské SUV  má na palubě více než 20 Simply Clever prvků. Jako první vůz ve své třídě nabízí na přání inteligentní ochranu hrany dveří. Při otevření dveří se automaticky vysune plastová lišta. Tento prvek chrání vůz  i vozy v okolí před poškozením v městských zónách s úzkými parkovacími místy. Při nakládání víkendového nákupu přijdou vhod na přání dostupné elektricky ovládané páté dveře. Otevírají se a zavírají stisknutím tlačítka. Díky zabudované funkci Tip-To-Close stačí za víko krátce zatáhnout a to se začne zavírat. V základu je dostupná odnímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru. Na přání je dostupné mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení, které se vyklopí po stisknutí tlačítka v zavazadlovém prostoru.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru