Audi A1 Sportback – ideál do města

Nové Audi A1 Sportback prozrazuje svým designem svou příslušnost ke značce. Druhá generace v porovnání s předchůdcem výrazně povyrostla do délky a šířky. Vnější rozměry jsou následující: délka 4,03 metru, šířka 1,74 metru a výška jen 1,41 metru. Díky širokému rozchodu kol a kratším převisům karoserie je její vzhled sportovně uhlazený.

Audi Q3 (1)

Přídi dominuje široká, nízko uložená maska chladiče Singleframe společně s naznačenými bočními otvory pro přívod vzduchu. Pod hranou kapoty motoru se nacházejí tři nízké otvory jako vzpomínka na Sport quattro, soutěžní ikonu značky z roku 1984.

Nový model nabízí výrazně větší vnitřní prostor, a tím i více komfortu pro řidiče, spolujezdce vpředu i cestující na sedadlech vzadu. Objem zavazadlového prostoru vzrostl o 65 litrů. V normálním uspořádání pojme 335 litrů, se sklopenými opěradly zadních sedadel lze až po strop využít objem 1090 litrů. Výška prahu zavazadlového prostoru nad zemí je s 67 centimetry příjemně nízká.

Asistenční systémy modelu Audi pocházejí z vyšší třídy. Udržují jej v bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozu, řidiči usnadňují udržování vozu ve svém jízdním pruhu nebo jej podporují při parkování.

Audi Q3 (3)

Na výběr jsou úsporné motory TFSI s rozsahem nejvyššího výkonu od 70 kW (95 k) do 147 kW (200 k). Základ nabídky tvoří maloobjemový tříválec se zdvihovým objemem jeden litr, zatímco u vrcholných motorů se jedná o čtyřválce se zdvihovým objemem 1,5 nebo 2,0 litru. Sériová výbava zahrnuje přeplňování výfukovým turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a filtr pevných částic. Audi nabízí pro všechny motory mechanickou převodovku nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic. Výjimku představuje verze 40 TFSI, u níž zajišťuje řazení sériově dodávaná šestistupňová převodovka S tronic.

Audi Q3 (2)

Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny. Naklápěcí ložiska jsou tvořena hliníkovými odlitky. Přední kola modelu jsou odpružena vinutými pružinami s teleskopickými plynovými tlumiči. Vzadu nalézá uplatnění kompaktní, lehká náprava s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou a integrovaným příčným zkrutným stabilizátorem. Kromě základního podvozku je na přání k dispozici tužší sportovní podvozek. Vrcholnou verzí podvozku je sportovní podvozek vybavený adaptivními tlumiči. Ve spolupráci s elektromechanickým posilovačem řízení, závislým na rychlosti jízdy, je zajištěno kromě precizní směrové stability při jízdě přímým směrem také bezpečné, neutrální chování vozu při průjezdu zatáčkou.

Nový model může být na přání vybaven systémem řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Jeho prostřednictvím si může řidič zvolit čtyři režimy, které ovlivňují jízdní charakteristiku – auto, dynamic, efficiency a individual.

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru