Isuzu D-MAX – Velký dříč – test

Móda velkých pick-upů běží naplno, leckdo přemýšlí, že si z frajeřiny nějakého plechového obra pořídí. Isuzu D-MAX si ovšem nehraje na žádné falešné pozlátko. Je to dříč, na kterého můžete nakládat bez obav, že by vám vypověděl poslušnost.

Isuzu D Max (8) velká

Stoletá historie firmy jasně potvrzuje, že tihle pracanti jsou její silnou stránkou. Spektrum příslušenství, které auto dokáže proměnit od hasičského speciálu po pojízdnou dílnu či klasický náklaďák, zase svědčí o tom, že D-MAX dává skutečný smysl. Tahle stálice se před nedávnem omladila, dostala nový ekologičtější turbodiesel a v ceníku se odehrála řada příjemných změn. Vůz je díky tomu jedním z nejdostupnějších pick-upů na našem trhu.

Úpravy exteriéru se soustředily na výraz přídě, která je nyní robustnější. Hlavní roli tu hraje masivní olištování mřížky chladiče, uprostřed s nepřehlédnutelným logem. Velký vstup pro přívod vzduchu v nárazníku je stejně nápadný jako mohutné prolisy po stranách, v nichž jsou uloženy mlhovky. Nová jsou i světla, lehce se změnil profil a hardtop je znatelně hranatější. Zadní svítilny mají LED technologii. Praktickému využití slouží boční nástupní prahy, stejně jako široká lišta vzadu za ložnou plochou.

Dodává se jako Single Cab, Space Cab nebo Double Cab (posledně jmenovaný jsme měli v testu). Jedná se o pětimístnou verzi, která má ve standardu připojitelný pohon všech kol. V této konfiguraci má ložná plocha rozměry 1,55 metru na délku a 1,53 na šířku. Naložíte sem skoro tunu, přesně je užitečné zatížení 991 kg. Na ni můžete namontovat několik druhů hardtopů, v našem případě to byla verze s prosklenými okny. Právě typem hardtopu můžete ovlivnit využití auta, v nabídce je i verze s vyklápěcími bočnicemi nebo posuvnou podlahou, která po vysunutí unese až 250 kg nákladu. Na délku měří 5200 mm, šířka je 1860 a výška 1790 mm, takže nastupovat budete hezky vysoko. Rozvor je 3095 mm a důležitý údaj je v případě tak rozměrného vozu i poloměr otáčení, který je 6,1 metru.

Isuzu D Max (2)

Vybavení kabiny je podřízeno hlavně funkčnosti, přesto nepostrádá pohodlí, a to i na delších cestách. Sedadla jsou široká a boční vedení je naznačeno po stranách opěradel. Příjemná je velká loketní opěrka mezi sedadly řidiče a spolujezdce. A protože pick-upy jsou určeny do extrémních podmínek, nechybí vyhřívání sedaček. V druhé řadě je podle očekávání místa dost, lavice je členěná tak, aby zde každý ze tří cestujících měl potřebný prostor. Palubní deska je masivní a rozmístění přístrojů a ovladačů odpovídá tomu, že auto bude vystaveno trochu drsnějšímu zacházení. Přístrojový štít s velkými ukazateli rychlosti a otáček obsahuje také displej s palivoměrem a údaji o jízdě. Na středovém panelu je pod displejem infotainmentu velký kruhový volič klimatizace s tlačítkovými ovladači uspořádanými kolem. Kruhový volič pro přepínání pohonu kol je umístěn na středové konzole za řadicí pákou automatu.

Důležitou novinkou je dieselový motor zdvihového objemu válců 1898 cm3, který poskytuje výkon 120 kW/165 koní. Maximální točivý moment je 360 Nm v rozsahu otáček od 1800 do 3200. Motor se totiž nyní může pyšnit nejen nižší spotřebou a splněním emisní normy Euro6, ale navíc do paliva nemusíte za tímto účelem přidávat močovinu, tedy známé aditivum AdBlue. Udávaná kombinovaná spotřeba 7,8 l/100 km se zásadně neliší od spotřeby, kterou jsme dosáhli během testu – 8,6 l/100 km. Motor je standardně řazen šestistupňovým manuálem, volitelná je ale i automatická šestistupňová převodovka, kterou jsme měli také v testovaném vozu.

Kromě výborných terénních schopností, které jsme vyzkoušeli na off-rodové trati, je D-MAX schopný i kultivované jízdy po silnici a dobrý výkon předvedl i na dálnici, kde kromě lehkého zvýšení aerodynamického hluku v rychlostech nad 120 km/h neměl žádnou slabinu. Co se týče parametrů pro jízdu lesem, stojí za zmínku světlá výška 270 mm a brodivost 700 mm. Máloco vás tedy na výletě do divočiny zastaví. Podobné je to s nájezdovými úhly – vpředu 30 a vzadu 22 stupňů, přičemž zvládne boční náklon 49 stupňů. Můžete připočítat také asistent pro rozjezd do kopce a sjíždění svahů. Dvoutunový kolos se vám bude líp ovládat díky zadní parkovací kameře, v nabídce je také tempomat.

Základní cena začíná na 748 550 Kč vč. DPH.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru