Kia e-Niro ujede 485 km na jedno nabití

Nová Kia e-Niro, jejíž evropské prodeje budou spuštěny ještě do konce roku 2018, nabídne zákazníkům dojezdovou vzdálenost až 485 km na jedno nabití baterie. Model  e-Niro, první čistě elektrický crossover a druhý elektromobil značky, bude představen v evropské specifikaci na pařížském autosalonu 2018 a ještě do konce letošního roku se objeví na evropských trzích.

KIA_e-Niro_485km_cz_1

Evropská homologace spotřeby modelu e-Niro dle metodiky WLTP potvrdila dojezd 485 km s lithium-polymerovým akumulátorem o kapacitě 64 kWh. V městském testovacím cyklu vykazuje e-Niro dojezdovou vzdálenost až 615 km dle metodiky WLTP – což je více než řada vozidel s benzínovým motorem. Připojíte-li e-Niro EV k rychlodobíjecí stanici o výkonu 100 kW, modul o kapacitě 64 kWh se dobije na 80 procent za pouhých 54 minut. Homologaci absolvoval i standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh, s nímž vozidlo po úplném nabití urazí až 312 km s nulovými emisemi (v kombinovaném cyklu dle metodiky WLTP).

Nové e-Niro se připojí ke stávajícímu modelu Niro v hybridním a plug-in hybridním provedení – pro nějž se od uvedení v roce 2016 rozhodlo přes 200 tisíc zákazníků po celém světě. Dosavadní evropské prodeje tohoto hybridního crossoveru překračují 65 tisíc vozidel.

KIA_e-Niro_485km_cz_2

Vozy vybavené akumulátorovým modulem se zvýšenou kapacitou 64 kWh používají elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 395 Nm, s nímž e-Niro zrychluje na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy. Standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh spolupracuje s motorem o výkonu 100 kW (136 k) a stejném točivém momentu 395 Nm; vůz v tomto případě zrychluje na 100 km/h za 9,8 sekundy. Podobně jako hybridní a plug-in hybridní verze je e-Niro vybaveno pohonem předních kol.

Model nabízí řadu technologií ke zvýšení efektivity baterie a prodloužení dojezdové vzdálenosti vozidla, jako je např. rekuperační brzdění, pomocník pro jízdu setrvačností (CGC) a systém prediktivního hospodaření s energiemi (PEC). Uvedené technologie umožňují dobíjení akumulátorového modulu a co největší prodloužení dojezdu díky jízdě na volnoběh nebo brzdění. Technologie CGC a PEC jsou spojeny se systémem navigace, kdy vůz bere v potaz blížící se zatáčky nebo terénní zvlnění s předpokladem, že vozidlo pojede na volnoběh a bude dobíjet baterii.

Sedmiletá záruka Kia (s omezením na 150 tis. km) se vztahuje i na akumulátorový modul a elektromotor.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru