Suzuki Vitara – speciální edice – test

Vitara je v současné podobě na trhu třetím rokem. Aktuální model se oproti předchůdci výrazně změnil, a to včetně proporcí. Stal se z něj crossover s líbivým designem, který přilákal zákazníky z nových cílových skupin. Novinkou pro náš test byla speciální edice, která k výbavě Elegance přidala módní detaily a luxusní prvky.

Suzuki Vitara (2) velká

Odlišnosti oproti standardnímu modelu najdete zvenku i uvnitř. V exteriéru je to pětidílná chromovaná maska chladiče a měděné dekory na 17 palcových kolech a kolem světlometů s LED projektorem. V ceně této speciální edice je také metalický lak ve třech odstínech, v případě testovaného vozu to byla tmavě modrá, můžete si přiobjednat také střechu v kontrastní barvě, v našem případě stříbřitě šedé.

Takto vyparáděné auto vypadá velmi dobře a přitom nemáte pocit, že by bylo nějak přezdobené, což se občas u zvláštních edicí a stupňů výbav někdy stává. Suzuki sází spíš na eleganci a módní styl, takže se dá očekávat, že obliba u žen, která se s uvedením nového modelu zvýšila, bude nejspíš pokračovat.

V interiéru tomu všechno nasvědčuje, protože i zde se dočkáte stylového ozvláštnění. Je to díky ozdobným lištám v měděném odstínu a speciálnímu čalounění ve stejném barevném tónu, navíc s výrazným prošitím. Součástí této edice jsou i analogové hodiny umístěné mezi výdechy klimatizace na palubní desce.

Suzuki Vitara (8)

Ta je u základního modelu spíše jednoduše řešená, takže detaily v měděném tónu jí prospívají. Středový panel se zabudovaným displejem multimédií na vrcholku nabízí velmi příhodně umístěné zásuvky pro externí zařízení a jejich napájení, klimatizace se ovládá pomocí otočných voličů. Před řadicí pákou ještě najdete tlačítka pro vyhřívání sedadel a za ní kruhový ovladač režimů pohonu všech kol. Velká kaplička se sdruženými přístroji je dobře odstíněná a údaje bez problémů čitelné, mezi kruhovými ukazateli můžete sledovat údaje o jízdě na obdélníkovém infodispleji. Bude zajímavé sledovat, kdy už se auta definitivně zbaví „tyčky“, jíž se ovládá palubní počítač, u Vitary stále zůstává, podobně jako u jiných vozů japonské produkce.

Suzuki Vitara (9)

Prostorově nabízí Vitara pohodlné cestování nejen pro řidiče a spolujezdce, ale i na zadních sedadlech, a to i přes svou délku pouhých 4,1 metru. V druhé řadě bez potíží složí nohy, kolena i hlavu průměrně rostlý dospělý člověk. Zavazadelník pojme 375 litrů nákladu, po bocích jsou navíc kapsy pro uložení menších předmětů.

Narozdíl od modelu Ignis je Vitara k dispozici v dieselové i benzínové motorizaci, a to v obou případech s jednotkou o objemu 1,6 litru. Dieselový agregát s výkonem 120 koní jsme testovali před nedávnem, nyní jsme si tedy do testu vybrali zážehovou jednotku, která má shodný výkon jako ta naftová. Rozdíl se pochopitelně projeví ve spotřebě, kdy u dieselu je uváděná kombinovaná hodnota od 4,0 do 4,5 l/100 km, benzín naproti tomu spotřebuje od 5,3 do 5,7 litrů podle zvolené převodovky a typu pohonu. My jsme testovali verzi s manuální pětistupňovou převodovkou a pohonem všech kol, což tabulkově znamená kombinovanou spotřebu 5,6 l/100 km.

Svým projevem je motor nejlepší pro okreskovou jízdu nebo pojíždění po městě, kdy se chová kultivovaně a klidně. Při vyšší cestovní rychlosti například na dálnici je citelně hlučnější, drží se totiž ve vysokých otáčkách a prospělo by mu více točivého momentu. Pětistupňový manuál se řadí dobře a v přesných drahách, šestý rychlostní stupeň by ale nejspíš motoru prospěl. Během testu jsme zaznamenali spotřebu 7,2 l/100 km.

Pro pohon všech kol využívá Suzuki systém 4×4 AllGrip, který má čtyři jízdní režimy – Auto, Sport, Snow a Lock. V rámci tohoto systému funguje i asistent pro sjíždění prudkých svahů a pro rozjezd do kopce. Pokud necháte spínač v poloze Auto, systém upřednostňuje pohon předních kol, sportovní režim častěji zapojuje zadní nápravu pro lepší průjezd zatáčkami. Režim Snow využijete na kluzkém povrchu a Lock je klasický „vyprošťovák“, který funguje do rychlosti 60 km/h. Vitara se se svými jízdními schopnostmi může pustit úplně klidně mimo asfalt. Limitující jsou jen parametry – světlá výška 185 mm a přední nájezdový úhel 18,2 stupňů. Nájezdový úhel vzadu 28,2 stupně potíže dělat nebude.

Asistenční systémy reflektují nároky evropského trhu, na němž model sbírá cenné body. Patří mezi ně radarový brzdový asistent RBS, který monitoruje prostor před autem a kromě upozornění na kolizi dokáže přejít až k samočinnému brzdění. S tím souvisí i adaptivní tempomat, ten dokáže udržet vzdálenost od vozidla před vámi ve třech úrovních odstupu a funguje od rychlosti 40 km/h.

Testovaný model:

Suzuki Vitara 1.6 VVT 4×4 AllGrip

motor:  zážehový čtyřválec 1586 cm3

celkový výkon: 88 kW/120 k při 6000 ot./min.

točivý moment:  156 Nm při 4400 ot./min.

rozměry:  délka 4175 mm, šířka 1775 mm, výška 1610 mm

rozvor náprav: 2500 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru