Jeden den je nové BMW X5 testováno za polárním kruhem a druhý již absolvuje kola na okruhu Nürburgring. Součástí testů nástupce aktuálního BMW X5 jsou jak životnostní zkoušky, tak testy funkčnosti. Nové Sports Activity Vehicle (SAV) podstupuje v rámci svého vývoje rozsáhlý a náročný testovací program. Prototypy nového BMW X5 musí obstát nejen ve všech klimatických zónách, ale musí si také poradit se všemi druhy povrchů.
Před téměř dvěma desítkami let první generace BMW X5 založila zcela nový segment Sports Avtivity Vehicle, vznikl tehdy první automobil s pohonem všech kol. Ve čtvrté generaci tohoto vozu je posun zajištěn novými podvozkovými systémy, které dříve nebyly v žádném modelu BMW X použity a současně jsou unikátní také v rámci konkurence. Například nový off-roadový paket nabídne působivou kombinaci nejvyššího možného komfortu na silnicích s možnostmi dokonalého přizpůsobení konkrétnímu povrchu.
Prototypy ověřily schopnosti akcelerace, zatáčení a brzdění v zimním testovacím centru ve Švédském Arjeplogu, na šotolinových cestách v Jihoafrické republice, stejně jako v pouštních dunách v USA. Automobily byly vystaveny jak maximálnímu chladu, tak horkům. Nový vůz se vypořádal s extrémně suchým horským prostředím, s vysokou vlhkostí tropů a nástrahami bahnitých cest. Komplexní testy jízdní dynamiky jsou prováděny v testovacím centru BMW Miramas v jižní Francii, na vysokorychlostním okruhu Talladega v americkém státě Alabama, stejně jako na závodním okruhu Nürburgring na severu Německa.
Získané informace a zkušenosti potvrzují, že nové BMW X5 především zásluhou Adaptivního M podvozku Professional a poprvé dodávaného integrálního aktivního řízení splňuje nejvyšší standardy kladené na agilitu, přesnost reakcí a komfort.