Mitsubishi ASX – stálice značky – test

Stálicí nabídky automobilky je od roku 2010 model ASX, prodalo se ho už víc než milion kusů.  Verze tohoto crossoveru, s nímž Mitsubishi v době jeho uvedení ovládlo trh, dostala v minulém roce nové tvary přídě, které značky shrnuje pro název „dynamický štít“.

Mitsubishi ASX (1) velká

Jedná se především o výrazné chromované linie, které originálním způsobem rozdělují přední masku, ASX tak získává nezaměnitelný vzhled podobně jako před časem větší model Outlander. Z vnějších změn je dobře rozeznatelná i výměna klasické antény za žraločí ploutev, která dodává luxusnější vzhled. Pro různé stupně výbavy je také zvolena odlišná úprava spodního krytu nárazníku – pro verze Inform a Invite je černý, pro Intense+ pak ve stříbrném laku.

Pak už zamíříme do interiéru. Oproti předchozímu modelu je lépe umístěná i tvarovaná páka pro výškové nastavení sedadla řidiče a tlačítka pro vyhřívání sedadel se přesunula na lépe dostupné místo pod ovladači klimatizace. Ta zůstala nezměněna, a tak i nadále při nastavování teploty a intenzity větráku volíte metodu pokus – omyl a několikrát během jízdy musíte polohu kruhových voličů měnit. V ostatním je ale ovládání výborné a intuitivní, usazení za volantem bezproblémové. Sedadla sice postrádají boční vedení, sedí se v nich ale dobře a neunaví ani delší cesta. V druhé řadě potěší dostatek místa pro nohy i hlavu, zavazadelník nabídne dokonce 488 litrů prostoru, což je vzhledem k velikosti auta velmi dobrá hodnota.

Mitsubishi ASX (6)

Inovacemi prošel displej pro ovládání infotainmentu, kde po bocích přibyla tlačítka pro rychlejší volby v menu a také se zjednodušilo připojování vašeho mobilního zařízení. V přístrojovém štítu najdete i nadále dobře čitelné kruhové ukazatele uložené ve velkých stínících tubusech, mezi nimi je uložen infodisplej s jízdními parametry.

Mitsubishi připravilo minulý rok do nabídky nový turbodiesel 1,6 s výkonem 114 koní, s nímž se auto pohybuje zhruba uprostřed ceníku, my jsme ale do testu vybrali výkonný vznětový motor 2.2 DI-D, který poskytuje výkon 150 koní. Jedná se o vrcholný model, který je dostupný pouze v nejvyšší výbavě Intense+, a je k dispozici výhradně s automatickou šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. V této konfiguraci získáváte vůz, který je velmi univerzální – s přehledem zvládne lehčí terén i dálkové cestování, kompaktní rozměry zase oceníte v městském provozu.

ASX váží 1595 kg, a tak je pro ně testovaný motor víc než dostatečný. Při rozjezdech ho sice trochu drží zkrátka automatická převodovka (z nuly na stovku zrychlí za 10,8 sekundy), při běžné jízdě ale oceníte velmi dobré pružné zrychlení, dostatek síly při předjíždění a celkem rozumné reakce převodovky, byť občas by rychlejší podřazení neškodilo. K tomu vám ale dobře poslouží veliká kovová pádla pod volantem, která se perfektně ovládají. Co se týče spotřeby, hodně záleží na stylu jízdy. My jsme na dálnici nikterak nešetřili a vyzkoušeli jsme i jízdu s pohonem všech kol, místy tedy spotřeba přesahovala i devět litrů, po redakčním testu pak počítač ukázal hodnotu 8,0. V kombinovaném provozu byste pak měli podle technických parametrů dosáhnout 5,8 l/100 km.

ASX má dobré předpoklady zvládnout i lehčí terén, jeho nájezdové úhly jsou vpředu 20,2 a vzadu 32 stupňů, také světlá výška 180 mm (s benzínovým motorem 1.6 ještě o 10 mm vyšší) umožní přejezdy větších nerovností či kamenitou polní cestu. Ovladač pro volbu pohonu najdete na středovém tunelu, místo otočného voliče je nyní tlačítkový a umožňuje vybrat mezi režimy 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock, kdy posledně jmenovaný je určen pro vyproštění nebo pomalou jízdu těžkým terénem. Přepnutí na čtyřkolku se ale osvědčilo i při běžné jízdě, auto je v tomto režimu znatelně jistější, a pomohlo také zdolat masivní poryvy větru (během testu foukalo opravdu hodně), kterým ASX kvůli vyšší karoserii hůř odolává. Ze stejného důvodu čekejte i větší náklony v zatáčkách. Jinak je svezení s ASX dost komfortní, zavěšení složené z McPhersonu vpředu a víceprvku vzadu je spolu s dobře naladěnými tlumiči zárukou pohodlné jízdy i na výraznějších nerovnostech.

Testovaný model:

Mitsubishi ASX 2.2 DI-D

motor:  vznětový čtyřválec 2268 cm3

výkon: 110 kW/150 k při 3500 ot./min.

točivý moment:  360 Nm při 1500 – 2750 ot./min.

rozměry:  délka 4355 mm, šířka 1770 mm, výška 1640 mm

rozvor náprav: 2670 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru