Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain – A teď do přírody – Test

Outdoorové verze velkých kombi – vypadá to, že definitivně pronikly i do světa prémiových značek. Kdo by před pár lety tipoval, že noblesní třída E se oblékne do plastových lišt a vyrazí do přírody. All-Terrain je jméno pro novou verzi, která se chystá na výlety do hor nebo kamkoliv jinam, kam se běžné auto nevyšplhá.

Mercedes Allterrain (1) velká

O jeho existenci víme od podzimního autosalonu v Paříži, na trhu se ale poprvé objevil loni na jaře. Proměna z klasického kombi na terénní proběhla podle osvědčených pravidel. Podvozek je o něco zvýšený, má pohon všech kol a nesmí chybět oplastování, které je ale jen velice decentní. Nezbytné jsou rovněž ochranné lemy pod předním nárazníkem i na zádi. Terénní éčko se ale hodlá odlišit i dalšími detaily, takže na přední masce místo známých uhlazených lišt nese dvě výrazné chromované lamely ve stylu, jaký používají SUV. Poznávacím znamením jsou také větší 19 nebo 20 palcové pneumatiky se zvýšenými bočnicemi, takže odpadá obava z odřených disků, jakmile vjedete na kamenitou cestu.

Standardem je ale také vzduchové odpružení, takže očekáváme jen komfortní přejezdy nerovností. To se potvrdí již po prvních ujetých kilometrech, zároveň je ale v režimu Comfort jízda trochu houpavá a lépe se osvědčuje sportovní nastavení. Interiér ale nehodlá z luxusu, který třídu E doprovází, slevit ani u outdoorového modelu. Zejména u testovaného vozu se sedačkami čalouněnými bílou kůží je nepřehlédnutelný. Skvělé vytvarování, nastavitelná délka sedáku, v druhé řadě dostatek místa. Také ostatní detaily jsou stejně špičkové jako u klasického kombi – dřevěné obložení, lesklý černý lak a samozřejmě analogové hodiny na středovém panelu. Najdeme tu ale i sportovní ocelové pedály s protiskluzovou úpravou. Protože se jedná o kombi, nepřekvapí objem zavazadelníku 640 litrů, který po sklopení zadních sedadel zvětšíte až na 1820. Přeprava náčiní na náročné či extrémní sporty je tudíž bez problémů zaručena.

Stejně jako ostatní modely třídy E je i ve verzi All-Terrain řešen infotainment pomocí velkého displeje, který před řidičem zobrazuje virtuální přístrojový štít a nad středovým panelem mapu navigace a další informace o nastavení multimédií nebo parametrů vozu. Právě zde máte možnost sledovat volbu výšky podvozku a odpružení, k tomu se ale ještě dostaneme u jízdních vlastností.

Pro verzi All-Terrain zvolila automobilka dvě pohonné jednotky, obě dieselové – třílitrový šestiválec s výkonem 258 koní a dvoulitrový čtyřválec, který byl v testovaném modelu. Nese označení 220 d a poskytuje výkon 194 koní. Ve srovnání se šestiválcem, který jsme testovali v klasickém kombi, se nezdá být výrazně línější a velké éčko pohání poměrně energicky. Na dálniční rychlosti je za okamžik bez znatelného zadýchání, snad jen při akceleraci ve vysoké rychlosti necítíte ten mohutný příval točivého momentu, který je v případě šestiválce 620 Nm, zatímco u tohoto agregátu 400. Celkově je dojem ze spojení tohoto motoru s devítistupňovou automatickou převodovkou velmi dobrý. Potěší vás jeho kultivovaný chod, díky skvělému odhlučnění kabiny o něm téměř nevíte a bude se vám líbit i spotřeba. V kombinovaném provozu najdete v technických parametrech hodnotu 5,3 l/100 km, nám se během redakčního testu podařilo jezdit pod hranicí sedmi litrů, a to často ve sportovním režimu.

Ptáte se, proč? Model All-Terrain nabízí v základní výbavě možnost volby jízdního režimu a nastavení podvozku. Můžete si tak zvolit odezvu motoru na plyn, styl řazení převodovky, charakteristiku řízení, odpružení a výšku podvozku. Poslední jmenovaná vlastnost je specialitou režimu All-Terrain, který přibyl oproti běžné kombi verzi. Při jízdě rychlostí do 35 km/h se může zvětšit světlá výška až o 20 mm a mění se i reakce stabilizačního systému. Na displeji se zobrazí úhel natočení kol, nastavení vzduchového odpružení, úhel stoupání a náklon, poloha plynu a brzdového pedálu a pro dobrodruhy také kompas. Nečekejte, že se v tomto režimu třída E změní v off-road, polní či kamenité cesty ale určitě zvládne. Světlou výšku můžete měnit v rozmezí 35 mm, a to od 121 do 156 mm. Jen pro zajímavost – oproti kombíku je světlá výška větší o 29 mm, a to částečně i zásluhou pneumatik (14 mm).

Dosáhnout zcela hladké jízdy, při níž nepronikne od kol a podvozku do kabiny jediná nerovnost, je při výletech mimo asfalt docela těžký oříšek, třída E ale není stavěná na nějaké kompromisy. Tlumiče na každém kole se přizpůsobují aktuální jízdě a dokážou neustále regulovat světlou výšku. Neznamená to, že budete zdolávat překážkové polygony, brodit se řekou a jezdit přes pařezy. V kombinaci s pohonem všech kol 4MATIC byste se ovšem nejen neměli dostat do nesnází na žádném povrchu, ale především při tom nepocítíte žádné nepohodlí.

Testovaný model

Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain

motor:  vznětový šestiválec 1950 cm3

výkon: 143 kW/195 k při 3800 ot./min.

točivý moment:  400 Nm při 1600 – 2800 ot./min.

rozměry:  délka 4933 mm, šířka 1852 mm, výška 1475 mm

rozvor náprav: 2939 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru