Audi RS 5 poprvé k dispozici také jako Sportback

Audi Sport uvádí na trh progresivní pětidveřový supersportovní model Audi RS 5 Sportback, který právě slaví světovou premiéru ve verzi pro americký a kanadský trh na mezinárodním autosalonu v New Yorku (28. března až 9. dubna 2018).

Audi RS 5 Sportback

„Jedná se o zcela novou nabídku pro naše zákazníky. Naše interpretace pětidveřového supersportovního kupé nemá ani předchůdce, ani přímého konkurenta,“ říká Michael-Julius Renz, generální ředitel společnosti Audi Sport GmbH.

Vnější design nového modelu Audi RS 5 Sportback kombinuje tvary s napnutými plochami. Prodloužený rozvor, krátké převisy a dlouhá kapota motoru s charakteristickým vyboulením a přesahy do stran dodávají dynamiku novému modelu.

Audi RS 5 Sportback má na přídi širokou a nízkou masku chladiče Singleframe, velké otvory pro přívod vzduchu s mřížkami se specifickou voštinovou strukturou RS a matně hliníkový přední spoiler s nápisem quattro. Vedle světlometů se nacházejí leskle černé stylistické doplňky, díky nimž působí RS 5 Sportback ještě širším dojmem. Sportovní charakter zádě je umocněn specifickým difuzorem RS, oválnými koncovkami výfukové soustavy RS a zvýrazněnou odtokovou hranou spoileru. RS 5 Sportback jezdí standardně na 19“ kolech, na přání jsou k dispozici 20“ kola. Zákazníci si mohou nové Audi RS 5 Sportback individualizovat stylistickými pakety s ozdobnými prvky v provedeních leskle černá, matný hliník nebo uhlíkový kompozit.

Motor 2.9 TFSI V6 Biturbo nabízí vysoké výkony a mimořádnou hospodárnost. Nejvyšší výkon činí 331 kW a maximální točivý moment 600 Nm je k dispozici v širokém rozsahu otáček od 1900 do 5000. Audi RS 5 Sportback zrychlí z 0 na 60 mil za hodinu (cca 97 km/h) za 3,9 sekundy a na přání může jet nejvyšší rychlostí 174 mil za hodinu (280 km/h). Dvě turbodmychadla vytvářejí plnicí tlak až 1,5 baru. Stejně jako u všech nových motorů Audi V6 a V8 jsou turbodmychadla uložena mezi oběma řadami válců, svírajícími úhel 90 stupňů. Hlavy válců mají tedy výfukový trakt na vnitřní straně a sací soustavu na vnější straně. Toto uspořádání umožňuje kompaktní konstrukci a krátké dráhy proudění plynů s minimálními ztrátami. K hospodárnosti přispívá spalovací proces „Cyklus B“ s centrálním přímým vstřikováním.

Hnací síla motoru 2.9 TFSI je předávána trvalému pohonu všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem prostřednictvím sportovně nastavené osmistupňové samočinné převodovky tiptronic s optimalizovanou rychlostí řazení. Pohon všech kol rozděluje hnací sílu mezi nápravy asymetricky v poměru 40:60. Tím je zaručena jak dynamická ovladatelnost s optimální trakcí, tak i nejvyšší možná úroveň bezpečnosti. Jakmile dojde na jedné nápravě k prokluzu kol, je velká část hnací síly okamžitě přenesena na druhou nápravu – až 85 procent dopředu, až 70 procent dozadu. Na přání dodávaný sportovní diferenciál cíleně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola.

Pětiprvkové konstrukce přední a zadní nápravy umožňují výrazné zvýšení komfortu při zachování sportovního nastavení. RS 5 Sportback se sériově dodávaným sportovním podvozkem RS má o sedm milimetrů nižší světlou výšku než Audi S5 Sportback. Audi Sport nabízí jako alternativu sportovní podvozek RS plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control), brzdovou soustavu s keramickými kotouči a dynamické řízení se specifickým nastavením RS. Sériově dodávaný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select umožňuje řidiči zvolit si individuální, dynamičtější nebo komfortnější nastavení.

Interiér nového modelu poskytuje prostor pěti osobám. Díky kvádrovitému tvaru a šířce mezi podběhy přesně jeden metr nabízí zavazadlový prostor o objemu 480 litrů. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem na 1300 litrů. Opěradla zadních sedadel jsou sériově dělená v poměru 40:20:40. Vůz váží 1840 kilogramů.

Sportovní charakter pětidveřového supersportovního kupé umocňují detaily, jako jsou sportovní sedadla RS, čalouněná jemnou kůží Nappa, na přání s kosočtvercovým prošíváním, a dole zploštělý multifunkční sportovní volant RS obšitý kůží. Nápisy RS zdobí sedadla, volant, prahové lišty a páku voliče. Speciální ukazatele RS na digitálním panelu přístrojů Audi virtual cockpit informují o tlaku v pneumatikách, točivém momentu a zrychlení. Speciální zobrazení vyzývá řidiče v manuálním režimu k zařazení vyššího převodového stupně při dosažení stanovené hranice otáček. Stylistický paket RS zaujme především červeným kontrastním prošíváním na volantu a páce voliče, plochami pro opření kolena čalouněnými Alcantarou a červeně konturovanými bezpečnostními pásy a podlahovými rohožemi s logem RS. Audi Sport představuje Audi RS 5 Sportback v exkluzivním metalickém laku v odstínu zelená Sonoma.

Audi RS 5 Sportback se objeví u prodejců ve druhé polovině roku 2018 nejprve v USA a Kanadě.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru