VW Golf R-Line – Sedm stupňů pro diesel – test

Sedmá generace Golfu prošla modernizací, která má za úkol stávající model nejen osvěžit, ale také přidat některé novinky, které již zdomácněly v jiných vozech koncernového portfolia. Patří mezi ně například nová sedmistupňová automatická převodovka ve spojení s dieselovým dvoulitrem. Největší pozornost ale nakonec při testu vyvolaly detaily výbavy R-Line.

VW Golf (4) velká

Není divu, Golf s novou maskou chladiče, ostřejšími rysy a navíc ještě zatmavenými zadními skly, rozšířenými podběhy, speciálními koly a s upraveným předním nárazníkem působí sportovněji, v některých zvědavcích dokonce vyvolal dojem, že se jedná o GTI. Bílá barva karoserie to všechno ještě zdůraznila. Přitom nejvýznamnější změny se udály v technologiích. Například přibyla možnost ovládání gesty, skutečně dosud nevídaná věc v tomto segmentu. To bychom ale příliš předbíhali.

Design totiž prodělal rovněž změny, které stojí za zmínku. Jedná se především o upravený přední nárazník a nové světlomety s LED diodami vpředu i vzadu. Změnila se spodní chromovaná lišta masky chladiče, jsou zdůrazněné otvory pro nasávání vzduchu, radar spolupracující s asistenčními systémy je nově ukryt za logem v masce chladiče. Interiér se výrazně nezměnil, ve verzi R-Line máme ale kabinu ozdobenou emblémy, ozdobně prošitý volant, v testovaném autě jsme měli k dispozici i virtuální kokpit, tedy volitelně nastavitelný přístrojový štít. Tím se dostáváme k jádru věci, tedy možnosti ovládání gesty, díky němuž si Golf připisuje prvenství v jeho zavedení v kompaktní třídě.

VW Golf (9)

Jak to funguje? Pokud si pořídíte nejvyšší verzi infosystému Discover Pro, budete moci svému autu zadávat povely hlasem, dotykem na displeji a gesty, tedy bez dotyku na monitoru. Tímto způsobem si dokážete přeladit rádio, vybírat z hlavního menu, listovat uloženými fotografiemi nebo měnit uspořádání nabídky na displeji. Jak moc takové funkce využijete, ukáže čas, Volkswagen jde ale ještě dál, nabízí totiž také aplikace, které propojí vaše auto s vaším domem či bytem, možná si časem na dálku ohřejete v mikrovlnce večeři ještě dřív, než dojedete domů.

Naše pozornost se ovšem soustředí na souhru dvoulitrového turbodieselu s novou sedmistupňovou převodovkou. Agregát je v nabídce koncernu dobře známý, v Golfu poskytuje akceleraci z nuly na stovku za 8,6 sekundy a dosahuje maximální rychlost 216 km/h. To je velice slušné a v kombinaci s lehkonohým Golfem je výsledný dojem z jízdy opravdu osvěžující. Auto se snadno ovládá, skvěle se s ním manévruje a v zatáčce mu při dynamické jízdě malinko ujíždí záď, ale jen do té míry, aby vás to bavilo. Na dálnici ho trochu bere vítr, ale to je jediná výhrada k jízdnímu projevu. Jak je to s tou automatickou převodovkou? Nový sedmistupňový automat DSG, který nese označení DQ 381, je určen speciálně pro výkonnější motory s vyšším točivým momentem. Jejím úkolem je mimo jiné přinést úsporu paliva, oproti dosavadní šestistupňové převodovce, takže v kombinovaném provozu byste měli jezdit za 4,2 l. V době redakčního testu, kdy mělo auto najeto 700 km, nemůžete čekat okamžitě ideální výsledky, přesto jsme dosáhli hodnoty 5,5 l/100 km. Spolupráce motoru s převodovkou byla hladká, možná až příliš pro někoho, kdo preferuje sportovní styl jízdy, ale přesto bylo auto dost živé, změna rychlostí okamžitá, zdá se tedy, že tato dvojka bude novým úspěšným tandemem v nabídce motorizací.

S novým modelovým rokem dostal Golf do vínku rozšířenou sériovou výbavu, takže některé dosavadní příplatkové položky jsou teď ve standardu, jako například LEDky pro denní světla nebo klimatizace. Také asistenční systémy už dostanete v ceně od stupně Comfort – třeba Front Assist s nouzovým brzděním a rozpoznáváním chodců. Novinkou je také nabídka asistence pro jízdu v koloně nebo pomoc při manévrování s přívěsem.

Testovaný model:

VW Golf R-Line

motor:  vznětový čtyřválec 1968 cm3

výkon: 110 kW/150 k při 3500 – 4000 ot./min.

točivý moment:  340 Nm při 1750 – 3000 ot./min.

rozměry:  délka 4351 mm, šířka 1790 mm, výška 1492 mm

rozvor náprav: 2620 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru