Suzuki S-Cross – SUV v rodinném stylu – test

Model S-Cross po modernizaci hodně změnil vzhled, facelift mu přinesl opravdu výraznou přední masku a nové technologie. Ponechal si ale prostorný interiér a praktické vlastnosti, které dobře využijí především rodiny s dětmi.

Suzuki s-Cross (3)

Začněme právě změněným exteriérem, který udělal z dosud nenápadného vozu mnohem výraznější model. Mřížka chladiče dostala nejen robustní svislé lamely, ale také široký chromovaný lem. Grafiku světlometů zvýraznily LED diody, které nahradily dosavadní xenonová světla. Masivnější jsou nárazníky a podvozek má o 10 mm větší světlou výšku pro lepší průchod terénem, nyní má 180 mm. V kombinaci s jasně oranžovo červenou barvou laku je S-Cross na silnici nepřehlédnutelný. Výborný je také výhled z vozu, sedí se poměrně vysoko a zadní okno má tvar a sklon, který pohledu vzad nijak nebrání.

Interiér se naproti tomu při inovaci příliš nezměnil, nová je jen grafika ukazatelů v přístrojovém štítu. Především ale zůstal velkorysý vnitřní prostor, který poskytne pohodlné sezení cestujícím na předních i zadních sedadlech. Ta mají u řidiče a spolujezdce výrazné boční vedení, v testované výbavě navíc s kontrastním světlým prošíváním. Středový panel je opticky zvýrazněn šestiúhelníkovým rámečkem, v němž jsou v horní části umístěny výdechy klimatizace a ve spodní displej infotainmentu. Pod ním je ovládání teploty a proudění vzduchu v kabině, následují vstupy pro externí zařízení a kolébkové spínače vyhřívání sedadel, které je od druhého stupně výbavy ve standardu. Řadicí páka šestistupňové manuální převodovky je příhodně umístěná, krátká a její hlavice dobře padne do ruky. Praktickému využití svědčí i zavazadelník, do kterého naložíte kufry objemu až 440 litrů.

Suzuki s-Cross (6)

Před řidičem jsou v přístrojovém štítu umístěny dva kruhové ukazatele s modrým rámečkem, mezi nimi najdete infodisplej palubního počítače, který se i nadále ovládá trochu neprakticky stlačením kolíčku zvnějšku. Inovací prošel infotainment, který se nyní ovládá prostřednictvím sedmipalcového dotykového displeje, který je rozdělen do čtyř oddílů na audio, navigaci, telefon a připojení mobilních zařízení. Připojíte také smartphone s Androidem nebo systémem iOS, na monitoru se zobrazuje i pohled couvací kamery.

Zcela nové jsou v rámci faceliftu dva benzínové motory, z nichž větší 1.4 BoosterJet s výkonem 103 kW jsme podrobili testování. Kromě manuálu, který jsme testovali, se může pojit i s automatickou šestistupňovou převodovkou. Tento agregát poskytuje točivý moment 220 Nm, vůz s ním dosahuje maximální rychlost 200 km/h a zrychlí z nuly na stovku za 10,2 sekundy. I když parametr zrychlení nevypadá zrovna oslnivě, v reálu je motor dost svižný, má rád vyšší otáčky a jeho spolupráce s převodovkou je příkladná, byť ze začátku si musíte na řazení trochu zvykat, abyste se vyhnuli cukání při rozjezdu. Udávaná spotřeba u tohoto motoru je v kombinovaném provozu 5,6 l/100 km, během redakčního testu jsme pak zaznamenali hodnotu 8,5 l/100 km.

Můžete si zvolit buď pohon předních kol nebo systém 4WD. Ten se u Suzuki nazývá AllGrip a funguje ve čtyřech režimech, které se nastavují otočným ovladačem na středové konzole vedle ruční brzdy. V základním nastavení systém připojuje zadní nápravu podle okamžitého stavu povrchu a trakce. Pro jízdu na kluzkém povrchu je určen režim Snow, který hlídá trakci a upravuje dávkování plynu. Pro dynamickou jízdu je určen režim Sport, který posílá více výkonu na zadní kola pro dynamičtější projíždění zatáček. Lock mód je určen k vyproštění a je funkční do rychlosti 60 km/h. Naladění podvozku je tužší, což se občas projeví při přejezdu nerovností, zato ale vykazuje velkou jistotu v zatáčkách i v dálniční rychlosti. Příjemná je zpětná vazba od kol, řízení je dost tuhé, občas by to ale chtělo trochu větší zásah posilovače, zejména pokud volantem točí slabší ženská ruka.

Facelift přinesl také nové asistenční systémy, například schopnost automatického brzdění v případě hrozící kolize, která je u nejvyššího stupně výbavy ve standardu, nebo adaptivní tempomat. K dalším bezpečnostním prvkům patří sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, monitorování tlaku v pneumatikách nebo asistent pro rozjezd do kopce.

Testovaný model:

Suzuki S-Cross 1.4

motor:  zážehový čtyřválec 1373 cm3

výkon: 103 kW/140 k při 5500 ot./min.

točivý moment:  220 Nm při 1500 – 4000 ot./min.

rozměry:  délka 4300 mm, šířka 1785 mm, výška 1580 mm

rozvor náprav: 2600 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru