Monopost Ferrari SF71H zahajuje testy

Ferrari včera zahájilo testy nového monopostu SF71H (kódové označení 669). Model představený minulý čtvrtek je již 64. monopostem navrženým a vyrobeným společností Ferrari pro světový šampionát Formule 1. Vůz se dočkal úprav s ohledem na nová pravidla pro sezonu 2018: má zásadně modifikovanou aerodynamiku a širší pneumatiky, vše s cílem zlepšit výkonnost na trati.

Ferrari monopost

Nový závodní vůz Ferrari pro sezonu 2018 využil to nejlepší z modelu SF70H pro loňský šampionát. Dostal delší rozvor náprav, kvůli nové chladicí soustavě se změnila také šířka. Zavěšení kol využívá osvědčenou kombinaci tlačných vzpěr vpředu a tažných vzadu (push-rod a pull-rod), ale jejich konstrukce je odlišná zásluhou širších pneumatik.

Ochrana kokpitu

Nejzřetelnějším prvkem nového vozu je bezpečnostní systém Halo, který chrání oblast kokpitu. Tento systém je nyní, po dvouletém intenzivním testování, součástí pravidel. Hmotnost dílu činí přibližně 7 kg, přičíst se musí i váha součástek nezbytných k bezpečnému zajištění. I kvůli tomu vzrostla hmotnost letošního vozu o 5 kg: ze 728 na 733 kg. To je také minimální předepsaná hmotnost pro monoposty sezony 2018.

Pohonná jednotka

Podle nových pravidel smí tým během sezony vyměnit bez penalizace nikoli čtyři, ale už jen tři motory V6. To samé platí pro turbodmychadlo a jednotku MGU-H – rekuperační systém napojený na turbo. Zároveň lze použít jen dvě jednotky MGU-K – tedy s převodovkou spojené zařízení, které naopak vytváří kinetickou energii. Stejný počet se týká elektronických řídicích jednotek a akumulátorů na sezonu. Z tohoto důvodu se technici při vývoji pohonného ústrojí důsledně věnovali i těmto novým požadavkům.

Po premiéře ve čtvrtek 22. února pokračují testy od pondělí 26. února na barcelonském závodním okruhu Catalunya. První série zkoušek končí ve čtvrtek 1. března, druhá bude probíhat od 6. do 9. března. Za volantem nových vozů se budou střídat oba jezdci Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel.

Ferrari monopost2

Technické údaje

Šasi z karbonové kompozitové voštiny, podélně umístěná převodovka Ferrari s osmi stupni (a zpátečkou) a polosamočinným ultrarychlým řazením s elektronickým ovládáním, hydraulicky ovládaný diferenciál s omezenou svorností. Kotoučové karbonové brzdy Brembo s vnitřním chlazením vpředu i vzadu s ovládáním bez přímé vazby (brake-by-wire), zavěšení kol na tlačných a tažných vzpěrách (push-rod vpředu, pull-rod vzadu). Provozní hmotnost včetně chladicí kapaliny, olejové náplně a s hmotností jezdce 733 kg; 13“ kola OZ vpředu i vzadu.

SYSTÉM ERS
Energie akumulátorů                                  4 MJ

Výkon jednotky MGU-K                            120 kW

Nejvyšší otáčky MGU-K                             50 000/min

Nejvyšší otáčky MUG-H                             125 000/min

MOTOR Ferrari 062 EVO

Zdvihový objem                                           1 600 cm3
Nejvyšší otáčky                                             15 000/min
Přeplňování                                                    jedním turbodmychadlem

Nejvyšší průtok paliva                                100 kg/h

Hmotnost paliva                                           105 kg

Konstrukce motoru                                     V6 90°

Vrtání × zdvih                                                80 × 53 mm

Počet ventilů na válec                                4

Vstřikování                                                     přímé, tlak 500 barů

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru