Opel Insignia Country Tourer – pro dobrodruhy

Dobrodružný model s off-road vzhledem a s volitelným pohonem všech kol má být ideální volbou  pro příznivce zimních sportů, lidí jezdících do přírody a zákazníků, kteří preferují zvlášť individuální vzhled.

Opel-Insignia-Country-Tourer-500213

Nový Opel Insignia Country Tourer přesvědčí stejnými přednostmi jako jeho sourozenci Grand Sport a Sports Tourer – velkým vnitřním prostorem a výrazně nižší hmotností ve srovnání s předchůdcem díky úplně nové architektuře karosérie. Je vybavený celou škálou inovativních technologií. Kromě toho upoutá country styl: černé obklady blatníkových lemů a prahů karosérie, jakož i stříbrné nájezdové štíty v náraznících dodávají novince off-roadový vzhled. Zákazníci, kteří upřednostňují ještě individuálnější vzhled, mohou využít program Opel Exclusive, který poskytuje neomezený výběr barev laku karosérie.

Pro nový Opel Insignia Country Tourer je k dispozici široké portfolio turbodmychadlem přeplňovaných benzínových i naftových motorů. Vrcholem vznětových agregátů je nový čtyřválec  2.0 Hyperlink BiTurbo diesel (spotřeba paliva podle NEDC: město 8,9 l/100 km, mimo město 6,0 l/100 km, kombinovaná 7,2 l/100 km, kombinované emise CO2 191 g/km). Čtyřválec s objemem 2,0 litru dosahuje výkonu 154 kW (210 k) při otáčkách 4000 ot./min. a poskytuje výrazný maximální točivý moment 480 Nm už při otáčkách 1500 ot./min. díky sekvenčnímu dvoustupňovému přeplňování dvojicí turbodmychadel.

Špičkovou benzínovou pohonnou jednotkou pro Insignii Country Tourer je motor 2.0 Direct Injection Turbo s výkonem 191 kW (260 k). Spotřeba paliva podle NEDC: město 11,5 l/100 km, mimo město 7,3 l/100 km, kombinovaná 8,9 l/100 km, kombinované emise CO203 g/km. Oba motory se montují standardně s novou 8-stupňovou automatickou převodovkou a adaptivním systémem pohonu všech kol Twinster.

Jízdu mimo asfalt umožňuje o 25 mm zvětšená světlá výška, pětiprvková zadní náprava a především inovativní pohon všech kol s funkcí vektorování točivého momentu, nejdokonalejší ve své třídě. Namísto konvenčního diferenciálu zadní nápravy má dvě elektronicky ovládané vícelamelové spojky, které aktivně a individuálně rozdělují točivý moment mezi zadní kola – s ohledem na povrch a povětrnostní podmínky. Aby kompenzoval nedotáčivost v prudkých zatáčkách projížděných vysokou rychlostí, přenáší systém v závislosti na poloze plynu a úhlu natočení volantu větší točivý moment na vnější zadní kolo. To se děje bez jakéhokoli přispění řidiče v řádu zlomků vteřiny. Tím se vozidlo nejen stabilizuje v zatáčce, ale i přesněji zatáčí a spontánněji reaguje na povely řidiče. Neutrální a stabilní jízdní vlastnosti se tím spojují s příkladnou ovladatelností za každé situace.

Základ pro optimální jízdní vlastnosti vytváří zdokonalený podvozek FlexRide. Adaptuje charakteristiku tlumičů odpružení, posilovače řízení, elektronického pedálu plynu a body přeřazování u automatické převodovky – zcela samočinně anebo na základě řidičem zvoleného režimu Standard, Sport nebo Tour. Nový centrální software Drive Mode Control je srdcem a duší adaptivního podvozku. Průběžně analyzuje informace senzorů a na jejich základě rozeznává individuální styl jízdy.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru