Mercedes-AMG E 43 4MATIC – To byl dárek k výročí – test

Pro značku AMG byl loňský rok významný – slavila své 50. výročí. Pro Mercedes-Benz už to dávno není tuningová firma, která upravuje atraktivní modely pro závodní okruhy. Po mnoha letech spolupráce se před více než deseti lety stala značka AMG jeho součástí. V jubilejním roce se na trh dostalo výrazně více modelů s tímto logem na zádi a jedním z nich byl E 43.

Mercedes E (3) velká

Podobně jako u modelu třídy „C“ zvolila i tady automobilka jakýsi mezistupeň k výkonnému osmiválci, který najdete v modelech E 63 a E 63 S. Pod kapotu se tedy usídlil třílitrový šestiválec, který poskytuje výkon 401 koní. To je dost na to, abyste si řekli, že máte opravdu rychlé auto, byť jeho délka atakuje pět metrů a váží 1,8 tuny. Bude to ale dostačující pro vůz, který má na zádi nápis „AMG“?

Současná třída „E“ je jedním z nejnovějších modelů značky, u něhož se koncentrovaly sofistikované technologie a bezpečnostní asistenty, takže je dnes toto auto víceméně schopno jízdy bez zásahů řidiče. O to víc láká sednout si za volant takového auta, když se mu dostane tak impozantního výkonu.

Nový AMG model ve výrazně červené nenechal nikoho na silnici v klidu. Jistě k tomu přispěl i kontrastní bílý pruh na boku, který upozorňoval na kulaté výročí, auto samo o sobě ale budilo pozornost výrazným designem kol, masivními otvory pro nasávání vzduchu v předním nárazníku nebo čtveřicí výfuků zapuštěných do černého difuzoru. Abyste nebyli na pochybách, že se jedná o dravější odnož ukázněného éčka, je na víku kufru také nefalšovaný emblém „AMG“.

V interiéru se připravte na důstojnost, která náleží této třídě, sportovní srdce tu signalizují jen červené popruhy bezpečnostních pásů, výrazné červené prošití kůže na volantu a sedadlech. Ovšem ta jsou jaksepatří tvarovaná, s velkým bočním vedením, ale také s pohodlným nastavitelným sedákem pro komfort na delších cestách. Jinak tu najdete už jen černý lesk dekoračního obložení, který si můžete ještě zvýšit ambientním osvětlením v mnoha barvách, včetně jasně červené, která bude ladit k doplňkům. Mluvit o dostatku místa na sedadlech vzadu by bylo u vozu této třídy skoro zbytečné, nicméně sluší se dodat, že ještě větší prostor pro kolena vám poskytnou prolisy v zadní straně sedaček řidiče a spolujezdce. Zavazadelník pojme 540 litrů nákladu, a když budete chtít, otevře se sám bez nutnosti dotýkat se víka kufru.

Palubovce dominují dva velké displeje s vysokým rozlišením uložené v jedné rovině, takže výsledkem je obří obrazovková plocha přes půlku palubní desky. Design zobrazení ukazatelů si můžete zvolit z přednastavených grafických režimů, navíc u tohoto modelu je ještě režim AMG ve žlutém provedení. Novinkou současné modelové řady jsou dotykové plochy, miniaturní touchpady na volantu. Jsou umístěny po obou stranách a fungují podobně jako displej smartphonu. Kromě toho je zde i touchpad na středové konzole a nechybí ani kruhový volič pro komunikaci s infosystémem. Pro řidiče tu v ovládání není oproti běžnému sedanu třídy „E“ viditelný rozdíl, za zdůraznění ovšem stojí sportovní volant se zploštělým věncem, který je správně tlustý a dobře se drží.

První seznámení s výkonným motorem, který je přeplňován dvojicí turbodmychadel, je spíš nenápadné, protože do uší vám žádný ohlušující hřmot nezní. Jednak je kabina skvěle odhlučněna, takže si můžete užívat špičkovou zvukovou aparaturu Burmerster, hlavně má ale šestiválec i přes mohutný doping turbodmychadel skoro sametový zvuk. Na to je potřeba dát pozor, protože stačí lehké sešlápnutí plynu a rázem se pohybujete daleko za hranicí povoleného rychlostního limitu. Nástup točivého momentu je tak přímý a spolupráce s devítistupňovým automatem natolik hladká, že zrychlení přichází zcela samozřejmě a snadno. Mimochodem z nuly na stovku akceleruje tento obrovský sedan za 4,6 sekundy.

Otázka jízdních vlastností směřuje především k pohonu všech kol, který vás nepustí k nějakým skopičinám v zatáčkách, můžete jej ale obelstít lehkým stisknutím tlačítka vypínání stabilizačního systému. V tomto módu vás sice elektronika ještě trochu hlídá, lehké sklouznutí zádi vám ale dovolí. Úplné vypnutí ESP je sice možné, to ale vzhledem k rozměrům tohoto vozu na otevřené trati a navíc české okresce opravdu nedoporučujeme. Kolik vás bude takové dovádění stát? Ačkoliv jsme o vyloženě úspornou jízdu neusilovali, po skončení testu vypočítal palubní systém spotřebu 11,8 l/100 km. Kratší úsek jsme věnovali i jízdě v ekorežimu, ta přinesla snížení na 11,1 l. Katalogová hodnota v kombinovaném provozu je pak 8,4 l/100 km.

Cena testované AMG verze přesahuje 2 miliony korun. Je to ale jistě zajímavá alternativa pro ty, kteří nechtějí jít do nejvyšších verzí E 63 a E 63 S, které obě v základu přesahují cenu tří milionů.

Testovaný model:

Mercedes-AMG  E 43 4MATIC

motor:  zážehový šestiválec 2996 cm3

celkový výkon: 295 kW/401 k při 6100 ot./min.

točivý moment:  520 Nm při 2500 – 5000 ot./min.

rozměry:  délka 4923 mm, šířka 1852 mm, výška 1468 mm

rozvor náprav: 2939 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru