Na Rallye Monte Carlo jde Škoda v barvách české vlajky

Nadcházející Rallye Monte Carlo (25.–28. 1. 2018) se zúčastní tři posádky týmu Škoda Motorsport, které budou řídit vozy Škoda Fabia R5. Mistr České republiky Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem (CZ/CZ) budou se svým vozem v barvách české vlajky, oslavující 100 leté  výročí založení Československa, bojovat o vítězství.

SKODA-FABIA-R5-2018

Mladé posádky Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermoen (N/N) a Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (FIN/FIN) v tomto případě nejsou přihlášeni do klasifikace mistrovství světa kategorie WRC 2. Mají za cíl získat více
zkušeností v jedné z nejnáročnějších rally mistrovství světa a budou soutěžit ve třídě RC2.

Jako poctu ke 100. výročí založení Československa v roce 1918 ponese vůz Jana Kopeckého českou trikoloru. „Jsem velmi hrdý na to, že mohu tímto velmi speciálním designem vozu reprezentovat svoji zemi na Rallye Monte Carlo a následně také v mistrovství České republiky. Můj vůz vypadá fantasticky. Nemohu se dočkat na start sezóny,“ řekl úřadující český šampión. Jan Kopecký letos pojede Rallye Monte Carlo po sedmé. V porovnání s ním teprve 17letý Kalle Rovanperä z juniorského programu zde pojede poprvé a současně bude nejmladším pilotem této nejprestižnější
soutěže mistrovství světa. Jeho týmový kolega O. C. Veiby pojede svoji třetí Rallye Monte Carlo, poprvé však za volantem vozu s pohonem všech kol.

První rychlostní zkouška Rallye Monte Carlo startuje ve čtvrtek 25. ledna v 18 hodin před legendárním kasinem. Následují dvě noční rychlostní zkoušky, po nichž kolem půlnoci posádky dorazí do města Gap ve francouzských Alpách. V pátek a v sobotu se je na programu dalších jedenáct rychlostních zkoušek, po nichž se rally vrátí do servisní zóny v přístavu v Monte Carlu. V neděli 28. ledna se pojedou další čtyři rychlostní zkoušky, z nichž dvě vedou přes známý Col de Turini. Celkem bude mít nejprestižnější rally v celém šampionátu 17 rychlostních zkoušek a 395
kilometrů, které se pojedou za nevyzpytatelného počasí a pro všechny zúčastněné budou velmi
náročnou zkouškou.

Věděli jste, že…
…se Rallye Monte Carlo jelo poprvé v roce 1911 a je nejstarším podnikem kalendáře mistrovství světa?
…původně byla tato rally navržena pro propagaci Monte Carla coby turistické destinace a že až do roku 1997 soutěžící startovali z různých koutů Evropy? A že před tím, než se vydali na měřené úseky, absolvovali vytrvalostní cesty, takzvané „concentration runs“, do Monte Carla?
…v roce 2018 se známá 37 kilometrů dlouhá rychlostní zkouška „Sisteron“ pojede opačným směrem v noci a bude první zkouškou ve čtvrtek večer?
…zcela zásadní je pro úspěch v Rallye Monte Carlo volba vhodných pneumatik? Týmy budou muset absolvovat dvě až tři zkoušky na jedné sadě pneumatik s maximálně dvěma rezervními koly. Díky tomu je volba pneumatik většinou kompromisem – jedna rychlostní zkouška se může jet na sněhu a na další může být led, mokro nebo sucho.
…týmy často na vozy nasazují různé kombinace zimních pneumatik s hřeby a slicků tak, aby se co nejlépe vyrovnaly s měnícími se podmínkami.
…závěrečný ceremoniál se koná před palácem v Monaku a ceny bude osobně předávat Jeho excelence Princ Albert.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru