Závodní Peugeot 308TCR připraven na okruh

Modelovou řadu Peugeot Sport posílí v roce 2018 nový Peugeot 308TCR. Tento nový závodní vůz je odvozen od modelu 308 Racing Cup, který vzešel ze sériového vozu Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport. Je určen pro velmi dynamickou kategorii TCR, která byla zařazena do nového šampionátu WTCR.

7_0

Peugeot 308TCR doplní stávající modely Peugeot 208 Racing Cup a Peugeot 308 Racing Cup, jež zůstávají i nadále v prodeji. Podvozek, motor, převodovka a aerodynamika této závodní verze vozu Peugeot 308 jsou určeny pro TCR a pro mezinárodní závody cestovních vozů, jako je VLN (Německo), CER (Španělsko), CITE (Itálie), BGDC (Belgie) a vytrvalostní závody typu série 24 hodin.

Objednávky se přijímají od 3. ledna 2018, dodávky prvních vozů budou zahájeny v dubnu 2018. Vůz bude vystaven na stánku Peugeot během autosalonu v Ženevě v době od 8. do 18. března 2018.

11_0

Peugeot 308TCR vzešel z modelu Peugeot 308 Racing Cup, což je od roku 2016 klíčový vůz na závodech určených pro zákazníky, které organizuje Peugeot Sport. Oba tyto závodní stroje se však odlišují svou filozofií, neboť Peugeot 308TCR jednoznačně cílí na co nejlepší výkon.

Motor THP nabízí pevný základ, který již prokázal svou schopnost zvládnout silný výkon na litr. Velká péče byla věnována sání, výfukovému potrubí a turbodmychadlu. Čtyřválcový turbo motor díky tomu dokáže vyvinout výkon 350 k při točivém momentu 420 Nm od 3 000 otáček za minutu. Provozní potenciál je 5 000 kilometrů, což je téměř dvojnásobek potřebného množství pro celou sezónu WTCR.

Pokud jde o převodové ústrojí, vůz je vybaven speciálně konstruovanou sekvenční šestistupňovou převodovkou (posílenou oproti vozu Peugeot 308 Racing Cup), která se ovládá pomocí páček na volantu.

14_0

Díky výraznému rozšíření rozchodu a specifickému řešení zavěšení kol, nastavitelným předním i zadním torzním stabilizátorům a zavěšení plně na kulových kloubech má přední náprava vozu Peugeot 308TCR velký potenciál při vjezdu do zatáček a zadní náprava nabízí vynikající odezvu.

Velké množství možností nastavení (výška karoserie, rozchod a přední i zadní odklon) umožní optimalizovat nastavení podvozku pro jakýkoliv okruh tak, aby vyhovoval každému jezdci.

Brzdy vozu – vepředu jde o kotoučové vzduchem chlazené brzdy Ø 378 ×34 mm s šestipístovými třmeny a vzadu o kotoučové brzdy Ø 270 × 12 mm s dvoupístovými třmeny. Vzhled vozu doplňují specifická 18palcová kola s pneumatikami 27-65/18.

Příjem objednávek vozu Peugeot 308TCR byl zahájen. Cena je stanovena na 109 000 € (bez DPH). Provozní náklady se budou pohybovat kolem 4,50 € bez DPH za kilometr (bez pohonných hmot).

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru