Mini a německý závodní tým X-raid zahájily finální fázi příprav pro Dakar Rally 2018. Důvod, proč byl vyvinut druhý koncept pohonu, spočívá ve specifických pravidlech rallye Dakar, která vozům s pohonem zadních kol skýtají určité výhody.
Buginu pohání třílitrový vznětový 6válec s výkonem 250 kW/340 koní a maximálním točivým momentem 800 Nm. Převodovka a hnací ústrojí, stejně jako technologie přeplňování BMW TwinPower Turbo, jsou zcela nové. Stejný motor pohání také Mini John Cooper Works Rally. Maximální ochranu pilota a navigátora v extrémních situacích zajišťuje speciálně zkonstruovaný ocelový trubkový rám, na nějž jsou namontovány panely karoserie z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP) a kevlaru.
Nová bugina v minulých měsících prošla intenzivním testovacím programem, jenž se uskutečnil na nejrůznějších typech povrchu, například v Maďarsku či Maroku. V průběhu testování se neobjevila jediná technická závada.
Mini a X-raid do Dakar Rally 2018 nasadí sedm závodních strojů a zkušený tým jezdců a navigátorů. Buginy budou pilotovat Mikko Hirvonen (Finsko), Bryce Menzies (USA) a Yazeed Al-Rajhi (Saudská Arábie). Za volant MiniJohn Cooper Works Rally usednou Orlando Terranova (Argentina), Jakub Przygonski (Polsko), Joan „Nani“ Roma (Španělsko) a Boris Garafulic (Chile).
Jubilejní dálková rallye, jež se v Jižní Americe koná již po desáté, účastníky zavede z Peru přes Bolívii až do Argentiny. Rallye Dakar 2018 zahrnuje dlouhé písečné rychlostní zkoušky, kamenité pasáže a asfaltové úseky, které v Andách automobily zavedou až do nadmořské výšky 4000 metrů. Závěrečná rychlostní zkouška se uskuteční 20. ledna 2018 v argentinské Córdobě.