Peugeot 5008 – redakční test

Testovaný model:

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi

motor:  vznětový čtyřválec 1997 cm3

výkon:   133 kW/180 k při 3750 ot./min.

točivý moment:  400 Nm při 2000 ot./min.

rozměry:  délka 4641 mm, šířka 1844 mm, výška 1640 mm

rozvor náprav: 2840 mm

Peugeot 5008 (1) velká

Známe ho už z pařížského autosalonu, kde byl vystaven na podzim loňského roku. Na silnicích se objevil letos na jaře a první pozitivní ohlasy posbíral jeho moderní design. Do konkurenčního boje se vydal vybaven možností sedmisedadlového uspořádání a velmi úspornými motory. Letos na podzim by měl být jedním ze žhavých želízek v prodejním ohni.

Vrcholem nabídky je výbava GT, která je nabízena v samostatném ceníku a pojí se výhradně s nejvýkonnějším dieselovým agregátem, konkrétně dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 180 koní řazeným automatickou šestistupňovou převodovkou. Právě ten se ocitl v našem redakčním testu.

Výrazný moderní design je ve verzi GT umocněn řadou dalších prvků, jedná se o chromové lišty a speciální strukturu mřížky chladiče, dekory mlhovek a chromované kryty zpětných zrcátek plus černé detaily na podbězích a velkých hliníkových kolech. Díky tomu působí auto ještě sebevědoměji než v běžné výbavě.

Oproti předchozímu modelu, který byl ovšem víc vozem velkoprostorové kategorie, mu přibylo na délku 11 centimetrů a stejně protažený je i rozvor. Vzhledově nese všechny znaky SUV, z profilu je ale zřejmé, že na vnitřní prostor se tu klade velký důraz. Svědčí o tom i ve standardu dodávaná sedmimístná verze, kterou jsme měli v testu. Méně výrazná barva laku u testovaného exempláře trochu ztlumila výrazné GT doplňky, i přesto je vůz na silnici nepřehlédnutelný, a to i při pohledu zezadu díky pěknému světelnému podpisu. Zadní světlomety jsou totiž uloženy v lesklém černém pásu, v jehož kontrastu působí opravdu pěkně.

Peugeot 5008 (8)

Peugeot 5008 je postaven na modulární platformě EMP2, což umožňuje mimo jiné i maximální využití vnitřního prostoru. Cestující tak mají mimořádné pohodlí při delším cestování – ve druhé řadě jsou totiž tři samostatná sedadla a ve třetí pak další dvě, která lze sklopit i úplně vyndat. Ovládají se velmi lehce a po sklopení do podlahy dostaneme zcela rovnou ložnou plochu v kufru. Druhá řada zase nabízí možnost posouvání každého sedadla v podélném směru a pět různých úhlů sklopení opěradla. Zbývá dodat, že základní objem zavazadelníku je 780 litrů při pětimístném uspořádání, máte-li vyklopená sedadla ve třetí řadě, zmenší se na pořád zajímavých 550 litů, zato po sklopení druhé i třetí řady získáte až 1940 litrů při naložení po strop. Pozitivní je nízká nákladová hrana i široký otvor zavazadelníku, takže připadá v úvahu i převoz objemných nákladů.

V interiéru vás u výbavy GT přivítá dřevěné obložení palubní desky i horní části dveří, luxusně působí i prošívání sedaček a použité materiály. Peugeot samozřejmě i u tohoto modelu použil svůj i-Cockpit, k němuž patří kaplička přístrojového štítu s ostrými hranami, nahoře i dole zploštělý volant nebo ovladače klimatizace v klávesovém stylu. Středový panel nahoře uzavírá velký volně stojící displej a dole zase upoutá páka nové automatické převodovky. V přístrojovém štítu se zobrazují virtuální ukazatele, jejichž grafiku a zobrazované údaje si můžete nastavit. Sžívání s pracovištěm řidiče sice chvilku trvá, designově ale interiér patří mezi aktuálně představovanými vozy k nejlepším.

Výkon dieselového motoru na Peugeot 5008 s přehledem stačí a dokáže nabídnout i velmi úsporný provoz. Při redakčním testu jsme se dostali na velice slušných 6,4 litrů, a to i přesto, že jsme se nijak neomezovali a nesnažili se spotřebu stlačit co nejníž. V kombinovaném provozu byste se pak měli dostat až na 4,8 l/100 km. Přitom máte dostatek síly k dlouhé dálniční jízdě a potřebnou akceleraci při předjíždění, a to i v situacích, kdy byste to od tak velkého auta vlastně ani nečekali. Uznání si zaslouží i sladění s automatickou převodovkou EAT6.

Podvozky jsou u nových Peugeotů velmi dobře postavené, a tak není divu, že model 5008 nabídne komfortní svezení, a to i pro cestující vzadu. Dobrá směrová stabilita i poslušné vyjíždění zatáček jsou přímo ukázkové, musíte ale počítat s občasným uskočením zádi na velkých nerovnostech. Co se týče pohonu kol, nabízí Peugeot nové pojetí SUV, které nemá v nabídce volbu čtyřkolky. Podporu přilnavosti a jízdní stability na zhoršeném povrchu dodává příplatkový systém Advanced Grip Control. Vůz má poháněná přední kola a protiprokluzový systém můžete nastavit v pěti režimech pro jízdu na sněhu, blátě, písku, ve standardních podmínkách nebo s vypnutým ESP. Kromě toho máte k dispozici i asistent pro sjíždění strmých svahů, což je u vozu s pohonem předních kol zajímavá novinka. Absenci pohonu 4×4 vám vynahradí jeden až dva litry paliva na 100 km, které ušetříte oproti klasickým čtyřkolkám.

Peugeot 5008 se narozdíl od ostatních vozů značky Peugeot nenabízí v základním provedení, nabídka začíná druhou úrovní výbavy Active, od ceny 610 000 Kč. Za ni pořídíte základní benzínový motor 1.2 PureTech s výkonem 130 koní. Když si budete chtít pořídit nejsilnější dvoulitr, musíte zabrousit do ceníku výbavy GT, která začíná na 945 000 Kč. Ke všem verzím výbavy dostanete pětiletou záruku zdarma.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru