Nissan Juke – Provokativní za všech okolností – test

Nissan Juke je i po letech modelem, který na trhu nemá obdobu. Jeho provokativní vzhled jej odlišuje od běžných městských crossoverů, originální detaily zase oslovují i mladé rebely, kteří jen tak nějaké auto neberou na milost. Navíc má takové výkonové parametry, že ho těžko můžete považovat jen za stylovku pro vyfintěné slečinky.

Nissan Juke (3) velká

Juke je druhý nejúspěšnější model značky Nissan na českém trhu. Exteriér je samá křivka, hrana, oblina či vyboulenina, to vše na přídi i zádi korunováno bumerangovitými světlomety. Testované auto v kanárkově žluté barvě na silnici nelze přehlédnout. Jakmile ale zaregistrujete také černé doplňky a pětipaprsková černá kola, je jasné, že i v tomto případě to bude peprnější sousto. Máme na mysli benzínový motor s výkonem 140 kW, který už brzy nastartujeme.

Předtím se ale musíme zastavit v interiéru, kde pohodlí a ergonomie do značné míry ustupuje stylovosti a výstřednosti. Nejvíce pozornosti se ihned soustředí na středovou konzolu, která stále připomíná tělo motorky a dominuje jí velká kulisa manuální převodovky plus dva masivní držáky nápojů v řadě za sebou. Středový panel tvaru pětiúhelníku nabízí dva displeje pod sebou – velký horní zobrazuje ovládání infotainmentu, menší spodní zase přepínání jízdních režimů a informace o jízdě. Ani po letech není tento design okoukaný, reputaci mu kazí jen dost tvrdé plasty, a to i na obložení a dekoracích. Sedadla řidiče a spolujezdce nabízejí velmi dobře tvarované boční vedení a sedáky, v zatáčkách vás dostatečně podrží a na delší cestě poskytují zádovým svalům přijatelnou oporu.

Nissan Juke (8)

Originální je uložení kruhových číselníků v kapličce před řidičem, mezi nimiž je ve výseči umístěn další informativní displej. Právě tyto drobnosti přitahují zákazníky, kteří se nechtějí zařadit do mainstreamového proudu běžných řidičů. Ačkoliv Juke není svým založením stvořen pro jízdu ve čtyřech, sluší se dodat, že na zadních sedadlech není mnoho místa pro nohy ani hlavu, od auta délky 4,1 metru to ale nejspíš stejně nikdo neočekává. Pro úplnost zbývá dodat, že v zavazadelníku umístíte slušných 354 litrů nákladu.

Juke se nabízí v poměrně široké paletě motorizací, v pěti benzínových variantách a jedné dieselové, kdy vrcholným modelem je zážehový agregát 1618 cm3, který poskytuje výkon 190 koní. Existuje v provedení se šestistupňovým manuálem, který jsme měli v testu, nebo s pohonem všech kol a automatickou sedmistupňovou převodovkou. Po nastartování pochopí i méně zdatný šofér, že toto autíčko, které tak trochu připomíná hrdiny komiksových filmů, nebude jenom poslušnou hračkou. Má brumlavý motorkový zvuk, ostré reakce na plynový pedál a rád se nechá vytáčet. Řadicí páka se pohybuje přesně v krátkých drahách, jízda je tudíž pěkně svižná a řízení zábavné. Právě tato kombinace pohonné jednotky a převodovky má podle tabulek nejlepší akceleraci – z nuly na stovku za 7,8 sekundy. I když jste stále v pokušení pořádně motor prohnat, spotřeba není nijak tragická – během testu jsme zaznamenali 8,0 l/100 km. V kombinovaném provozu pak výrobce uvádí hodnotu 6,0 l/100 km.

Svižný motor pod kapotou slibuje zábavu i v zatáčkách a kupodivu tomu nebrání ani podvozek a karoserie. Jedná se o předokolku, ESP ji ale dokáže udržet na silnici docela dobře, byť s náklony, s nimiž musíte počítat. Vysoká zástavba nebrání ani lehkým driftům, pochopitelně s vypnutou elektronikou a také odpovídající prací volantu, protože řízení je trochu volnější. Po městě můžete s Jukem jezdit i celkem klidně, zvlášť když přepnete například do eko režimu. Na dálnici se také drží dobře, vyšší rychlost ale znamená znatelnější aerodynamický hluk.

Nissan Juke je vůz, který nabídne kromě svého excentrického zevnějšku další možnosti individualizace, a to ve formě barevných polepů a detailů, například veškeré obložení v interiéru v bílé, žluté nebo červené, barevné kryty zrcátek a rámečky kolem světel.

Testovaný model:

Nissan Juke 1.6

motor:   zážehový čtyřválec 1618 cm3

celkový výkon:  140 kW/190 k při 5600 ot./min.

točivý moment:  240 Nm při 5200 ot./min.

rozměry:  délka 4165 mm, šířka 1765 mm, výška 1565 mm

rozvor náprav: 2530 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru