Nejvýkonnější Porsche 911 GT2 RS na Goodwoodu

Nejrychlejší a nejvýkonnější sériově vyráběná „devětsetjedenáctka“, nové Porsche 911 GT2 RS, slavilo světovou premiéru na Festivalu rychlosti v Goodwoodu ve Velké Británii (30. června až 2. července). Srdcem vysokovýkonného sportovního vozu je „boxer“ se dvěma turbodmychadly a výkonem 515 kW (700 k).

6184

Dvoumístný vůz s hmotností pouhých 1470 kilogramů včetně plné palivové nádrže zrychlí z klidu na 100 km/h za 2,8 sekundy. Kupé s pohonem zadních kol dosahuje nejvyšší rychlosti 340 km/h. Nový model 911 GT2 RS, jehož poháněcí ústrojí je velmi úzce spjato s motoristickým sportem, předčí svého předchůdce s motorem 3,6 litru o 59 kW (80 k) a poskytuje maximální točivý moment 750 N.m (plus 50 N.m).

Základem nového motoru je šestiválec 3,8 litru, který je v modelu 911 Turbo S vyladěn na nejvyšší výkon 427 kW (580 k). Na zvýšení výkonu mají zásluhu větší turbodmychadla, která přivádějí do spalovacích prostorů více vzduchu. Optimální chlazení při vysokém zatížení zajišťuje nový přídavný chladicí systém, u něhož jsou mezichladiče stlačovaného vzduchu při velmi vysokých teplotách ochlazovány rozstřikovanou vodou. Díky tomu klesá teplota nasávaného vzduchu při vysokých hodnotách plnicího tlaku, čímž je zaručena optimální výkonová charakteristika i za extrémních podmínek. Sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK se specifickým nastavením pro verzi GT umožňuje u nového modelu GT2 RS přenos hnací síly bez přerušování jejího toku. Speciálně vyvinutá výfuková soustava je vyrobena z mimořádně lehkého titanu a má o sedm kilogramů nižší hmotnost než výfuková soustava modelu 911 Turbo.

6183

Model 911 GT2 RS je schopen projíždět zatáčky díky dokonalému závodnímu podvozku s řízením zadních kol a ultravysokovýkonnými pneumatikami (UHP). Stejně jako všechny sportovní vozy GT disponuje i nová vrcholná verze speciálně nastaveným systémem PSM se sportovním režimem, který byl přizpůsoben optimální jízdní dynamice. Tvary a design jsou podřízeny požadavkům na aerodynamiku, což dokládají velké otvory pro přivádění i odvádění vzduchu společně s dominantním zadním spoilerem. Velká a široká kola (s pneumatikami rozměru 265/35 ZR 20 vpředu a 325/30 ZR 21 vzadu) zajišťují přenos mimořádně vysokých sil v podélném i příčném směru. Porsche 911 GT2 RS zpomaluje prostřednictvím brzdové soustavy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake), která se dodává sériově. Blatníky vpředu, otvory pro odvádění vzduchu z podběhů kol, kryty vnějších zpětných zrcátek Sport Design, otvory pro přívod vzduchu v zadních bočních panelech a části zadní partie jsou stejně jako četné komponenty v interiéru vyrobeny z kompozitu, vyztuženého uhlíkovými vlákny. Také přední kapota je z důvodu maximální úspory hmotnosti z uhlíkového kompozitu, střecha v sériové výbavě z hořčíku. Oběma díly karoserie, přední kapotou a střechou, prochází široký podélný prolis.

Sportovní výkony lze vždy optimalizovat – a to i u modelu 911 GT2 RS. Paket Weissach, dodávaný na přání, sníží hmotnost vozu o cca 30 kilogramů. Paket zahrnuje více prvků z kompozitu, vyztuženého uhlíkovými vlákny, a titanu. Z uhlíkového kompozitu jsou vyrobeny například střecha, jakož i příčné zkrutné stabilizátory a některé závěsné prvky na obou nápravách. Kola z hořčíkové slitiny snižují jak pohotovostní hmotnost vozu, tak i neodpružené hmoty, a přispívají tak k ještě lepším jízdním vlastnostem. Vizuálním rozpoznávacím znakem je centrální ozdobný pruh v barvě karoserie na víku zavazadlového prostoru a střeše.

6186

Porsche 911 GT2 RS stojí v Německu od 285 220 EUR včetně daně z přidané hodnoty a specifické výbavy pro tento trh.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru