Větší zábava s Fordem Focus RS

Ford představil novou exkluzivní sadu RS Edition, která Focusu RS přidává ještě více trakce. Jeho hlavní součástí je totiž přední mechanický samosvorný diferenciál.

slide_10

Sada RS Edition pro Focus RS obsahuje také úpravy vzhledu: lak karoserie v modrém odstínu Nitrous, detaily v černé barvě a dvoubarevná skořepinová sedadla. Sada RS Edition je nejnovějším produktem divize Ford Performance a doplňuje sportovní novinky, které byly představeny na březnovém autosalonu v Ženevě.  

Samosvorný diferenciál Quaife na přední nápravě, vyvíjený a testovaný v režii Ford Performance, zlepšuje trakci a ovladatelnost Focusu RS. Snižuje totiž točivý moment přenášený na kolo s horší trakcí, a naopak přenáší více momentu na kolo, které má lepší záběr. Tím předchází nežádoucímu prokluzu předních kol.

Díky kontrolovanému rozdělování točivého momentu mezi přední kola umožňuje samosvorný diferenciál Quaife Focusu RS v extrémních situacích naplno využít všech 257 kW motoru 2.3 EcoBoost. Pracuje v souhře s dalšími technologiemi, kterými je Focus RS standardně vybaven:

  • Ford Performance All Wheel Drive (AWD) – aktivní pohon všech kol, který rozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola v závislosti na aktuálních provozních podmínkách – systém stokrát za sekundu sleduje vstupy ze senzorů a dokáže podle potřeby přenést na zadní kola až 70 procent hnací síly.
  • Dynamické přesměrování točivého momentu – elektronicky ovládaná sada spojek na zadní nápravě může nasměrovat až 100 procent přenositelného točivého momentu na jedno ze zadních kol, k úplnému přerozdělení momentu mezi koly může dojít během pouhých 0,06 sekundy.
  • Systém stranového přesměrování točivého momentu (TVC) – omezuje protáčení předních kol jejich mírným přibrzďováním na každé straně zvlášť.

Také Ford Focus RS se sadou RS Edition je vybaven přepínáním jízdních režimů, mezi nimiž nechybí unikátní Drift Mode, určený pro jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem na uzavřené trati, a funkcí Launch Control, která zaručuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy.

Výrazný dynamický styl sady RS Edition se zakládá na kontrastu laku v modrém odstínu Nitrous s matně černou střechou a kryty zpětných zrcátek. Zadní spojler je také vyveden v matně černém odstínu s modrými logy po stranách křídla.

Standardem jsou také:

  • 19palcová kovaná kola z lehké slitiny s černým povrchem – jsou pevnější a mají větší mechanickou odolnost,
  • brzdy Brembo se čtyřpístkovými jednodílnými třmeny v modré barvě RS s logem Brembo,
  • skořepinová sedadla Recaro s koženými detaily v odstínu Nitrous.

Řadu modelů Ford Performance v Evropě tvoří Ford Fiesta ST, Focus ST, Focus RS a supersport GT.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru