Pátá generace Nissanu Micra se představuje

V Evropě má Nissan Micra za sebou 34letou úspěšnou historii. Prodej vozu začal v roce 1983 a od zahájení prodeje se ho celosvětově prodalo 7 milionů kusů, ze kterých jen na Evropu připadá více než 3,5 milionu.

Micra_Orange_237

Nový Nissan Micra má dynamický tvar hatchbacku a s celkovou délkou 3 999 mm zaujímá místo přesně ve středu segmentu hatchbacků třídy B. Vůz charakterizují výrazně řezané a ostré linie. Micra má nejnižší součinitel odporu ve své třídě – pouze 0,29, což přispívá k maximální úspoře paliva.

Vůz je delší, nižší i širší než kdykoliv předtím a je k dispozici výhradně v pětidveřové verzi. Větší je i rozvor. V segmentu hatchbacků třídy B je nová Micra nejširším modelem a také jedním z nejnižších.

Sportovní rysy vozu při pohledu zepředu jsou výsledkem zkrácení přední kapoty a zmenšeného A sloupku. Úzké přední světlomety zasahují hluboko do předních blatníků a v každé úrovni výbavy vozu obsahují i charakteristické světlomety LED pro denní svícení.

Micra_Orange_293

Z bočního pohledu je zřetelně patrná šikmá linie střechy. Na zádi vozu upoutají pohled nové sdružené světlomety ve tvaru bumerangu. Pod nimi se rýsují ostré linie nárazníku, který má ve všech úrovních výbavy karbonový vzhled. Standardem je sportovně laděný zadní střešní spoiler, který vylepšuje aerodynamiku vozu.

Středem kabiny je palubní deska ve tvaru T, která připomíná křídlo kluzáku. Jednoduchý styl palubní desky nabízí spoustu prostoru pro řidiče vozu i spolujezdce. Byly zde použity dvoubarevně laděné měkčené materiály, které jsou u Micry standardem ve všech úrovních výbavy. Mezi detaily pak patří multifunkční volant tvarovaný do „D“ (s rovnou spodní částí), chromované kliky dveří a výdechy klimatizace.

Zavazadelník nabízí objem 300 l (VDA) a když se zadní sedadla, dělená v poměru 60/40, sklopí, naroste zavazadelník na 1004 litrů.

Nová Micra je při zahájení prodeje k dispozici se třemi motory. Dva jsou zážehové a jeden vznětový. Maloobjemové motory doplněné o technologie, které spoří palivo (např. Idle Stop&Start – ISS) představují hlavní způsob snížení provozních nákladů. Nízké provozní náklady jsou v segmentu hatchbacků třídy B hlavním důvodem ke koupi vozidla. Technologie ISS je u Micry k dispozici se dvěma ze tří uvedených motorů. Všechny motory jsou k dispozici s pětistupňovou převodovkou.

Technické údaje:

 

Motor Počet válců Výkon k (kW) Točivý moment (Nm) Převodovka Emise CO2 (g/km)

Spotřeba paliva (l/100 km)

15“ nebo 16“ kola 17“ kola
ISS bez ISS ISS bez ISS
0,9litrový zážehový motor s turbodmychadlem 3 90 (66) 140 5stupňová manuální 99 (4,4) 107 (4,8) 104 (4,6) 115 (5,1)
1,0litrový atmosférický zážehový 3 73 (54) 95 5stupňová manuální 103 (4,6) 108 (4,9)
1,5litrový vznětový s turbodmychadlem 4 90 (66) 220 5stupňová manuální 85 (3,2) 97

(3,7)

92 (3,5) 101 (3,8)
* Údaje 0,9l a 1,5 motoru jsou homologovány. Údaje 1,0 motoru mají pouze informativní charakter.

Nissan Micra se vyrábí v závodu Aliance Renault-Nissan ve francouzském městě Flins. Stal se tak prvním osobním vozem značky Nissan, který se vyrábí v továrně patřící Alianci. Po sedmi letech se tak výroba Micry vrací zpět do Evropy.

Továrna u západofrancouzského města Flins má s výrobou hatchbacků pro evropský trh dlouholeté zkušenosti. V současné době se zde vyrábí také vozy Renault Clio a Renault Zoe.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru